رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585327

همه چیز درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا

بوی انتقام از نبرد پاریس!

ساعت24-رئال مادرید و لیورپول امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.

html>

امشب تیم‌های رئال مادرید و لیورپول از ساعت ۲۳:۳۰ در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که تمام تلاش‌ها و نتایج ماه‌های اخیر دو تیم به آن ختم می‌شود و پیروز آن همه‌چیز را با خودش به خانه خواهد برد. پس از بازگشت لیورپول مقابل ویارئال و معجزه باورنکردنی رئال مادرید مقابل منچسترسیتی حالا می‌توانیم امیدوار باشیم که دیدار فینال هم مانند نیمه‌نهایی دراماتیک از آب دربیاید

مسابقه امشب ابتدا قرار بود در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ برگزار شود ولی کرونا فینال سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را به پرتغال منتقل کرد تا میزبان‌هایی که از قبل تعیین شده بودند یک سال دیرتر فینال لیگ قهرمانان را برگزار کنند. این یعنی میزبان اصلی فینال سال ۲۰۲۱، ورزشگاه گازپروم‌آرنا تیم زنیت سنت پترزبورگ میزبان امسال بود و آلیانز آرنا میزبان سال ۲۰۲۳ اما اتفاقات مربوط به جنگ اوکراین میزبانی را از روسیه گرفت و به ورزشگاه پارک دو پرنس فرانسه رساند.

این ورزشگاه ۸۰ هزار نفری پیش از این در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ هم میزبانی را تجربه کرده و سابقه میزبانی جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۱۶ را هم دارد.

لیورپول چگونه به فینال رسید؟

پیروزی در هر بازی گروهی باعث شد لیورپول از همان ابتدا به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی خودش را معرفی کند. آن‌ها در گروه مرگ مقابل اتلتیکومادرید، پورتو و میلان قرار داشتند و مقتدرانه با ۱۸ امتیاز به دور حذفی راه یافتند.

شاگردان یورگن کلوپ در یک‌هشتم نهایی اینتر ایتالیا را پیش روی خود می‌دیدند؛ آن‌ها در بازی رفت ۲ بر صفر حریف ایتالیایی را شکست دادند تا با وجود شکست خانگی یک بر صفر در بازی برگشت که تنها شکست این فصل آن‌ها در لیگ قهرمانان بود به مرحله بعدی برسند.

پس از آن نوبت به بنفیکا رسید تا در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی در خانه ۳ بر یک تسلیم لیورپول شود. دیدار برگشت دو تیم در آنفیلد با تساوی ۳-۳ به پایان رسید که با توجه به دو گل دیرهنگام رقیب برای قرمزهای آنفیلد کمی نگران‌کننده بود.

لیورپول در نیمه‌نهایی به مصاف ویارئال شگفتی‌ساز اونای امری رفت و با برد خانگی ۲ بر صفر در بازی رفت صعود خود را تا حدی قطعی کرد ولی زیردریایی‌های زرد با زدن دو گل و جبران نتیجه بازی رفت در نیمه اول بازی برگشت حسابی شاگردان کلوپ را سورپرایز کردند. با این حال طوفان نیمه دوم لیورپول با سه گل همراه شد و لیورپول مقتدرانه به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

رئال مادرید چگونه به فینال رسید؟

مسیر اروپایی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با یک نتیجه شرم‌آور مقابل اف‌سی شریف آغاز شد. شاگردان آنچلوتی که در هفته اول اینتر را در چوزپه مه‌آتزا یک بر صفر شکست داده بودند در هفته دوم مقابل نماینده مولداوی شکست عجیبی را متحمل شدند ولی این نتیجه شوک خوبی برای آن‌ها بود چرا که در چهار بازی بعدی به برتری رسیدند و مقتدرانه به عنوان صدرنشین به مرحله بعد راه یافتند.

مادریدی‌ها در یک‌هشتم نهایی شروع ناامیدکننده‌ای داشتند و در بازی رفت مقابل پاری‌سن‌زرمن یک بر صفر شکست خوردند؛ درحالی که پاریس در بازی برگشت هم یک بر صفر جلو بود و آماده صعود می‌شد طوفان کریم بنزما و ثبت یک هت‌تریک تماشایی رئال را پیروز میدان کرد و به یک‌چهارم نهایی رساند.

در این مرحله چلسی مقابل رئال قرار گرفت و بنزما بلای پاریس را سر آبی‌های لندن هم آورد و با هت‌تریکی دیگر تیمش را در استمفوردبریج سه بر یک پیروز میدان کرد. با این نتیجه تصور می‌شد چلسی در بازی برگشت شانس کمی دارد اما آن‌ها شوک بزرگی به رئال وارد کردند تا دقیقه ۷۵ با سه گل جلو بودند. این بار نوبت به رودریگو رسید تا روی پاس استثنایی مودریچ بازی را سه بر یک کند و به وقت اضافه ببرد و بعد هم بنزما با زدن یک گل دیگر هم رئال را به نیمه‌نهایی فرستاد و هم انتقام نیمه‌نهایی سال قبل را از شاگردان توماس توخل گرفت.

تقابل رفت و برگشت رئال مادرید و منچسترسیتی در نیمه‌نهایی یکی از به‌یادماندنی‌ترین تقابل‌های تاریخ لیگ قهرمانان است. جایی که سیتی در بازی رفت ۴ بر ۳ برنده شد و تا دقیقه ۹۰ بازی برگشت هم یک بر صفر جلو بود؛ در شرایطی که گواردیولا خودش را در دومین فینال متوالی با سیتی می‌دید رودریگو برزیلی از راه رسید و با دو گل دیرهنگام بازی را به وقت اضافه برد. در ان‌جا هم بنزما گل سوم را به ثمر رساند و رئال را رهسپار فینال پاریس کرد.

این بازی تقابل دو فوق‌ستاره رئال مادرید و لیورپول هم به حساب می‌آید. کریم بنزما و محمد صلاح با فرم فوق‌العاده خود نقشی غیر قابل انکار در صعود دو تیم به فینال داشته‌اند و از شانس‌های اصلی کسب توپ طلا هم به حساب می‌آیند. بنزما در ۱۱ بازی این فصل لیگ قهرمانان ۱۵ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل داده و در مرحله حذفی با زدن ۱۰ گل نقش اول کامبک‌های دراماتیک تیمش بوده است. در طرف مقابل محمد صلاح هم در ۱۲ بازی موفق به زدن ۸ گل شده است. بنزما پس از کسب عنوان آقای گلی لالیگا در لیگ قهرمانان هم آقای گلی خود را قطعی کرده و صلاح هم مشترکا با هئونگ مین سون آقای گل لیگ برتر انگلیس شد.

برنده این نبرد نه‌تنها عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد بلکه گام بلندی به سوی توپ طلای سال ۲۰۲۲ خواهد برداشت.

تاریخچه تقابل‌های رئال مادرید و لیورپول

این دو تیم در فینال سال ۲۰۱۸ هم به مصاف هم رفتند که رئال مادرید سه بر یک به برتری رسید. صحنه مصدومیت جنجالی محمد صلاح به خاطر خطای سرخیو راموس و اشتباهات باورنکردنی لوریس کاریوس در آن مسابقه هنوز از یادها نرفته است. لیورپولی‌ها پس از شکست در آن مسابقه منتظر فرصتی برای انتقام بودند و امشب این فرصت نصیب آن‌ها شده اما رئال مادرید هم نشان داده در لیگ قهرمانان اروپا تا آخرین ثانیه برای پیروزی تلاش می‌کند.

دو تیم فصل گذشته هم در یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که رئال در بازی رفت ۳ بر یک پیروز شد و با تساوی بدون گل در آنفیلد صعود کرد.

وقتی لیورپول به فینال راه یافت از صلاح پرسیدند ترجیح می‌دهد در فینال با کدام تیم بازی کند؟ ستاره مصری قرمزها در پاسخ گفت که می‌خواهد مقابل رئال مادرید کند!

مصدومان دو تیم

دیووک اوریگی غایب قطعی لیورپول در بازی امشب است ولی تیاگو به تازگی به تمرینات تیمش برگشته و شانس بازی دارد. محمد صلاح، ویرجیل فن‌دایک، جو گومز و فابینیو هم اخیرا به تمرینات گروهی برگشته‌اند و آماده دیدار فینال هستند.

در مادرید هم ادن هازارد پس از عمل جراحی مچ پا آماده بازی شده و گرت بیل که در هفته‌های اخیر بازی‌های زیادی را به خاطر مشکل کمر از دست داده بود برای آخرین بار در لیست رئال مادرید قرار دارد.

ترکیب احتمالی رئال مادرید: تیبو کورتوا، دنی کارواخال، داوید آلابا، ادر میلیتائو، فرلاند مندی، کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، فدریکو والورده، کریم بنزما، وینیسیوس جونیور.

ترکیب لیورپول: آلیسون بکر، ترنت الکساندر آرنولد، ویرجیل فن‌دایک، ابراهمیان کوناته، اندی رابرتسون، فابینیو، تیاگو آلکانتارا، حجوردن هندرسون، محمد صلاح، سادیو مانه، لوییز دیاز.

منبع: سایت اتلتیک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها