رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585350

تعویض ممبرین؛ آموزش عیب یابی و اقدامات لازم در تعویض ممبران

ساعت24-فیلتر ممبرین تصفیه آب یا فیلتر ممبران تصفیه اب Membrane تصفیه آب صنعتی(بزرگ) industrial Membrane نیمه صنعتی(متوسط) semi industrial Membrane و خانگی(کوچک) membranes for home در ابعاد و اندازه های مختلف اصل، های کپی و کپی اورجینال شرکت قدکساز

html>

تعویض ممبرین؛ آموزش عیب یابی و اقدامات لازم در تعویض ممبران

ممبرین یکی از مهم‌ترین اجزا در دستگاه تصفیه آب صنعتی به شمار می‌‍آید که اجازه عبور ناخالصی‌ها را نمی‌دهد و در تولید آب تصفیه شده نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. فیلتر ممبرین از غشای نیمه تراوا تشکیل شده و ذراتی مانند آلاینده‌های شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی را از آب حذف می‌کند.

غشای نیمه تراوا صفحات بسیار ریزی هستند که از عبور ذرات بزرگ جلوگیری می‌کند و در هوزینگ پرشر وسل قرار می‌گیرد. Filmtec، Hudranautics، Toray، Csm، Koch، Suez، Inge، Parker، Trisep، Axeon، Millipore، Lewabrane، Semens، Porex، Membranium، LG و Lanxess برندهای ممبرین هستند.

ضرر و زیان ناشی از عدم تعویض ممبرین

برخی از مشتریان اعتقادی به تعویض به موقع ممبرین ندارند و سعی می‌کنند با کارهای موقتی زمان تعویض ممبرین را به تأخیر بیاندازند اما ذکر این نکته ضروری است که هزینه این اقدامات برابر با هزینه تعویض ممبرین صنعتی است چرا که عملکرد ممبرین به مانند روز نخست نمی‌شود.

یک تجربه از تیم قدکساز

محسن دوستی مسئول بخش خدمات امداد تصفیه شرکت قدکساز یکی از تجربیات خود در زمینه عدم تعویض به موقع ممبرین را تعریف می‌کند؛ او می‌گوید:

گاهی اوقات مشتری متوجه می‌شود که ممبرین عملکرد اولیه را ندارد اما به دلایل مختلف می‌گوید فعلا با همین روند ادامه می‌دهم، چرا هزینه اضافی به خودم تحمیل کنم؟

قضیه اما به همین سادگی‌ها نیست؛ یکی از مشتریان ما در شهرهای ساحلی قرار دارد و برای تصفیه آب شور دریا از دستگاه تصفیه آب دبل استفاده می‌کرد. آب شیرین کن این مشتری ابتدا TDS آب را به زیر 100 می‌رساند و بعد BW داشت که از این خوراک استفاده می‌کرد و TDS آب را به کمتر از 5 میلی گرم و سپس با سیستم رزین میکس بد آب دمین(آب مورد نیاز برای شست‌وشوی دیگ بخار و صنعت پزشکی ) تولید می‌کرد.

ممبرین نخست دستگاه آب شیرین کن صنعتی این واحد صنعتی عملکرد اولیه را نداشت و آب را با TDS بالاتر از 100 به فیلتر دوم تحویل می‌داد؛ فیلتر دوم هم نمی‌توانست TDS آب تصفیه شده را به کمتر از 5 میلی گرم برساند و این فرآیند تأثیر منفی خود را روی سیستم رزین میکس بد می‌گذاشت.

تعویض ممبرین؛ آموزش عیب یابی و اقدامات لازم در تعویض ممبراندر واقع عدم تعویض فیلتر نخست سبب افزایش زمان تصفیه آب، کاهش قدرت تصفیه و افزایش هزینه عملیاتی سیستم RO شده بود چرا که باید فرآیند احیاسازی سیستم رزین انجام شود.

این واحد صنعتی بعد از گذشت مدتی و هزینه کرد مبلغ زیاد با ما تماس گرفت و گفت: من هزینه زیادی برای افزایش کیفیت آب تصفیه شده انجام دادم اما نتیجه نگرفتم! در واقع اگر این واحد صنعتی به‌صورت دقیق فرآیند موجود را بررسی و حساب‌رسی کند متوجه می‌شود که اگر همان موقع فیلتر ممبرین نخست را تعویض می‌کرد متحمل این هزینه‌های اضافی نمی‌شد و کارکرد دستگاه خود را ارتقا می‌داد. اما حالا با انجام این هزینه‌ها هم باید ممبرین خود را تعویض کند تا بتواند آب با کیفیت مدنظر تولید شود.

نحوه تعویض فیلتر ممبرین

فیلترهای ممبرین یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی RO هستند چرا که کیفیت آب تصفیه شده رابطه مستقیمی با کارکرد ممبرین دارد.

از روش‌های احیای ممبرین توصیه می‌شود چرا که ممبرین‌ها بعد از مدتی به دلیل رسوب دچار افت تولید می‌شوند اما بعد از خرابی یا اشباع فیلترهای ممبرین در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، تعویض به موقع فیلترها در بهبود عملکرد دستگاه سیستم RO حیاتی است.

نحوه تعویض ممبرین در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی در سطور پایین می‌آید اما ذکر این نکته ضروری است که اشتباه در نحوه تعویض ممبرین تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی دارد به همین دلیل توصیه می‌شود برای تعویض ممبرین از افراد متخصص استفاده کنید. تیم امداد تصفیه شرکت آب پاک سازان در 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما در زمینه تعویض ممبرین، عیب یابی دستگاه تصفیه آب و تعمیر سیستم RO است فقط کافیه با شماره 06133739660 تماس بگیرید.

تجهیزات لازم برای تعویض ممبرین

از کپ کش یا پولی کش برای باز کردن درب ممبرین استفاده می‌شود و آچارهایی مانند آلنا که مخصوص پرشر وسل هستند، استفاده می‌شود.

مدت زمان تعویض ممبرین

مدت زمان تعویض ممبرین بستگی به شرایط نگهداری، آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی و طراحی سیستم RO دارد. بعضی افراد اقداماتی مانند تزریق آنتی اسکالانت وسرویس‌های دوره‌ای را انجام نمی‌دهند که این اقدامات در مدت زمان تعویض ممبرین موثر است.

یک نسخه واحد برای مدت زمان تعویض فیلترهای ممبرین وجود ندارد چرا که مدت زمان نصب رابطه مستقیمی با میزان رسوب قرار گرفته روی ممبرین دارد. با این وجود در هنگام استفاده از متخصصان فنی، مدت زمان تعویض ممبرین بین ... تا .... است.

مراحل تعویض ممبرین دستگاه تصفیه آب صنعتی

1. خروج ممبرین از محفظه پلاستیکی به‎‌صورت عمودی در سمتی که Fellow رو به پایین باشد

2. چرب کردن نافی و اُ-رینگ با گلیسیرین

3. مطابق دستورالعمل سازنده وسل، کپ‌های وسل را در آورده و باز کنید

4. بررسی سطح داخلی وسل از نظر هرگونه خراش و آسیب دیدگی

5. برای از بین بردن سطوح خارجی و کثیفی، آب تمیز به درون وسل اسپری کنید

6. دهانه وسل را چرب کنید

7. ممبرین را به درون وسل سُر دهید

8. ممبرین‌ها در جریان آب Feed Water بارگذاری کنید

9. ممبرین‌ها 20 تا 25 سانتی متر از وسل بیرون باشند تا اولین نافی را با پیچاندن و هل دادن با نخستین ممبرین نصب کنید

10. این مراحل باید تا زمان جفت شدن ممبرین‌ها ادامه یابد

11. برای نصب درب وسل از دستورالعمل‌های قبلی تبعیت کنید

12. مراحل قبلی را برای وسل‌های باقی مانده تکرار کنید

نکات کاربردی در هنگام تعویض ممبرین

· اُ-رینگ‌ها را موقع نصب در جا نچرخانید

· سطح داخلی وسل بدون برآمدگی، دندانه و کاملاً صاف باشد

· عملیات تعویض ممبرین برای جانمایی صحیح و افزایش بدهی باید با دونفر انجام شود.

· اغلب تولید کنندگان از یک نافی برای اتصال ممبرین به کپ وسل استفاده می‌کنند اما برای اطمینان از سازنده دستگاه کمک بگیرید

· نباید با آب کلر دار ممبرین‌ها را شست

برای آشنایی با نحوه تعویض ممبران صنعتی و جا زدن ممبرین می توانید به سایت تخصصی شرکت فنی مهندسی آب پاک سازان به نشانی www.abpaksazan.com نیز مراجعه فرمائید.

تعویض ممبرین؛ آموزش عیب یابی و اقدامات لازم در تعویض ممبران

اگر دوست دارید عمر مفید ممبرین‌ها افزایش پیدا کند، متخصصان فنی شرکت قدکساز به‌صورت 24 ساعته آماده ارائه مشاوره تخصصی با شماره گیری ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ و مراجعه به سایت فروشگاهی www.ighadaksaz.ir به شما در این زمینه هستند.

منبع: قدکساز

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها