رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586902

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

ساعت24-اکثر افراد دارای ۲۴ دنده (یا ۱۲ جفت دنده) هستند؛ اما امکان داشتن یک دنده اضافی در سمت راست، چپ یا هر دو طرف بدن وجود دارد.

خبر
html>

احتمالا وقتی عبارت انسان‌های خارق العاده یا حتی ابر انسان‌ها را می‌شنوید، به یاد افرادی با قدرت پرواز و پرتاب لیزر از چشم‌ها و... بیفتید.

اما فریب داستان‌ها و فیلم‌های هالیوودی را نخورید. اگرچه بسیاری از جهش‌ها ممکن است سبب تکامل انسان و ایجاد انسان‌هایی با قدرت‌های جسمانی بالایی شده یا اثرات مضر و کشنده‌ای را به همراه داشته باشند، اما برخی از جهش‌ها در عین زیبا بودن، بسیار نادر هستند و صاحبانشان را به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد می‌سازند.

با ما همراه باشید تا با برخی از این جهش‌ها و ویژگی‌ها جالب و منحصر به فرد آشنا شویم.

۱. داشتن انگشت شست با ۳ فالانژ (استخوان موجود در انگشتان) یا داشتن ۶ انگشت

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

به طور معمول انگشست شست دارای ۲ فالانژ یا استخوان و دست‌ها دارای ۵ انگشست هستند. از این رو، تولد با شست با ۳ فالانژ یا داشتن انگشت ششم مطمئناً یک موضوع غیرعادی و نادر به نظر می‌رسد. از هر ۱۰۰۰ نفر فقط ۱ نفر انگشت ششم دارد و از هر ۲۵۰۰۰ نفر ۱ نفر دارای انگشت شست ۳ فالانژه می‌باشد. با این حال، این یک معلولیت غیرعادی و آسیب رسان نیست و حتی در برخی زمینه‌ها مزایای زیادی نیز به همراه دارد. پزشکان بر این باورند که مغز این افراد کاملاً قادر به کنترل اندام اضافی است و مغز هیچ تمایزی بین اندام اضافی با سایر قسمت‌های بدن قائل نمی‌شود.

۲. داشتن استخوان دنده اضافی

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

اکثر افراد دارای ۲۴ دنده (یا ۱۲ جفت دنده) هستند، با این حال، امکان داشتن یک دنده اضافی در سمت راست، چپ یا هر دو طرف بدن وجود دارد. استخوان دنده در بدو تولد ایجاد می‌شود و گاهی اوقات ممکن است در تمام طول زندگی فرد مورد توجه قرار نگیرد. حتی ممکن است در عکسبرداری با اشعه ایکس نیز چندان واضح دیده نشود. با این حال، وجود استخوان دنده اضافی در صورتی که به رگ خونی یا عصب فشار نیاود، کاملا بی ضرر است.

۳. داشتن "خون طلایی"

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

گفته می‌شود که اعضای خانواده‌های سلطنتی دارای خونی به رنگ آبی هستند، اما از این موضوع نیز براتر می‌رویم و در مورد خون طلایی رنگ صحبت می‌کنیم. این اصطلاح به یک گروه خونی خاص اشاره دارد که بسیار ارزشمند و نادر است. این گروه خونی، فاقد آنتی ژن Rh است. این نوع گروه خونی برای اولین بار و در سال ۱۹۶۱، در یک فرد بومی استرالیایی تشخیص داده شد. از آن زمان، تنها حدود ۵۰ نفر با این ویژگی بسیار نادر مشاهده شده اند.

۴. داشتن سوراخ کوچک در قسمت بیرونی گوش

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

حدود ۰.۱ تا ۱۰ درصد از نوزادان سراسر جهان با این ویژگی به دنیا می‌آیند. این ویژگی با عفونت، ایجاد درد و تورم مرتبط است.

۵. افرادی که استخوان‌های فوق العاده قوی دارند

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

برخی از افراد دارای جهشی هستند که ژن LRP ۵ آن‌ها را بیش از حد فعال می‌کند. از این رو، تراکم غیر طبیعی در ساختار اسکلتی استخوان خود را تجربه می‌کنند. اگرچه استخوان‌های این افراد در برابر ضربات و صدمات تقریبا مقاوم اند و نمی‌شکنند، اما این ویژگی سبب می‌شود تا برخی از آن‌ها حتی در شنا کردن نیز مشکل پیدا کنند.

۶. داشتن موهایی که نمی‌توان آن‌ها را شانه کرد

احتمالا همه ما در برخی روزها با مشکل شانه کردن موها و مرتب کردن آن‌ها مواجه شدیم. با این حال، برخی از انسان‌ها با این موضوع به طور روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند. یک جهش در ژن‌هایی که نحوه رشد مو را کنترل می‌کنند باعث ایجاد پدیده‌ای می‌شود که به آن «موی شیشه‌ای فر خورده» می‌گویند، به این معنی که موهای شما آنقدر خشک و وز می‌شوند که در واقع نمی‌توان آن‌ها را صاف شانه و مرتب کرد.

۷. این عضله منحصر به فرد روی مچ دست شما

۷ جهشی که تنها تعداد انگشت شماری از مردم دنیا آن را دارا هستند

احتمالا کنجکاو هستید که بدانید آیا شما یکی از معدود افراد خوش شانسی هستید که این ویژگی خاص را دارید؟ بنابراین با یک آزمایش کوچک شروع می‌کنیم. کف دست خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس انگشت کوچک و شست خود را با هم لمس کنید. فرض بر این است که این عضله که از آن به عنوان Palmaris Longus یاد می‌شود به عنوان یک لنگر برای پوست و فاسیای دست عمل می‌کند و عدم وجود آن در دست مردم سراسر جهان حدود ۳۰ درصد تخمین زده شده است.

منبع: تابناک باتو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها