رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587162

بایدن: اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق میشود/ به کییف نمیروم

ساعت24-بایدن گفته که اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود اما این را هم گفت که در جریان سفرهای قریب الوقوعش، به این کشور احتمالا سفری نخواهد داشت.

html>

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا پس از رای گیری روز جمعه کمیسیون اروپا درباره اعطای وضعیت کاندیداتوری اتحادیه اروپا به این کشور گفت: فکر می‌کنم احتمال چنین اتفاقی خیلی زیاد است.

وی همچنین در پاسخ به این که آیا قصد دارد تا به اوکراین برود، گفت: این بستگی به بسیاری از مسائل دارد که آیا این کار برای اوکراینی‌ها مشکل بیشتری ایجاد می‌کند یا نه.

بایدن ادامه داد: با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرده و هفته‌ای سه یا چهار بار با او گفت‌وگو می‌کنم.

بایدن همچنین گفت، احتمال نمی‌دهد که در بخشی از سفرش به آلمان، اسپانیا، اسرائیل و عربستان سعودی به اوکراین هم برود.

اگر بایدن واقعا هفته‌ای سه یا چهار بار تماس با زلنسکی داشته باشد، به این معنی است که کاخ سفید برای اکثر آنها اعلامیه‌ای صادر نکرده است. آخرین اطلاع رسانی کاخ سفید در این باره مربوط به ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ بود. پیش از آن، هر دو رئیس جمهوری در هشتم مه به کنفرانس تلفنی گروه هفت پیوستند.

هنوز مشخص نیست که چقدر طول می‌کشد تا اوکراین به اتحادیه اروپا ملحق شود. وضعیت کاندیداتوری اتحادیه اروپا برای کی‌یف ممکن است چندین سال به طول بینجامد. زلنسکی چهار روز پس از حمله روسیه درخواست عضویت کشورش را به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها