رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587226

آشنایی با دکمهSOS و کاربردهای آن

ساعت24-قطعا بسیاری از شما با کلمه SOS در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری مواجه شده‌اید. در واقع دکمه اس او اس نجات‌دهنده افراد در مواقع ضروری و خطرناک می‌باشد. کسانی که از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند، قطعا با این دکمه بر روی ردیاب خود نیز برخورد کرده‌اند.

html>

مزایای ردیاب خودرو بسیار زیاد بوده که مهم‌ترین آن‌ها اطلاع از موقعیت جغرافیایی وسیله‌ نقلیه می‌باشد. هرچند نحوه‌ کارکرد انواع ردیاب خودرو متفاوت است، با این وجود همگی این تجهیزات بر پایه‌ یک هدف طراحی و تولید می‌گردند.

تمام ردیاب های جی پی اس با تمام کاربردها و مزایایی که دارند باید دکمه SOS داشته باشند تا افراد را در مواقع خطر مطلع سازد. اما در این گزارش که توسط کارشناسان ما در شرکت کاوشکام آسیا تهیه شده است، همراه ما باشید تا شما عزیزان را با دکمه SOS، ویژگی‌ها و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با دکمهSOS  و کاربردهای آن
دکمه SOS و کاربردهای آن

دکمه SOS چیست؟

SOS یک سیگنال از کد مورس است که از آن در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود؛ این کد در ابتدا برای کارهای دریایی ایجاد شده بود اما امروزه در امور روزمره نیز کاربرد دارد.

اگرچه عبارت SOS فقط یک سیگنال از کد مورس است و مخفف هیچ کلمه‌ای محسوب نمی‌شود، اما در اصطلاح عمومی، آن را معادل عباراتی مانند "روح ما را نجات دهید" (Save Our Souls) و "کشتی ما را نجات دهید" (Save Our Ship) در نظر گرفته‌اند.

کد ترکیبی SOS ابتدا در اول آوریل 1905 توسط امپراتوری آلمان در آیین‌نامه رادیویی پذیرفته شد. سپس در کنوانسیون بین‌المللی رادیوتلگراف که در 3 نوامبر 1906 امضا شد و در 1 ژوئیه 1908 در سطح جهانی اجرا شد. از این سیگنال در جنگ جهانی دوم به عنوان سیگنالی امنیتی استفاده و با کمک دکمه SOS وضعیت ایمنی کشتی‌ها مخابره می‌شده است.

البته کاربرد این دکمه به دوران جنگ جهانی محدود نشد و پس از آن نیز از این دکمه برای اعلام خطر و درخواست کمک در زندگی روزمره استفاده شده است. یکی از کاربردهای استفاده از دکمه SOS در ردیاب‌های جی پی اس است که امکان امنیت بیشتر برای خودرو و افراد را فراهم می‌کند.

دکمه SOS ردیاب چه مزایایی دارد؟

فشار دادن دکمه SOS ردیاب به معنای ارسال هشدار به افراد منتخبی است که قبلاً در لیست اس او اس قرار داده شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موقعیت فعلی ردیاب را ببینند. این ویژگی دکمه SOS باعث می‌شود تا ردیاب در شرایط اضطراری مفید واقع شود. دکمه‌ SOS در ردیاب‌های مختلف شکل و اندازه متفاوتی دارد.

برای مثال دکمه اس او اس ردیاب شخصی یک سالمند ممکن است با دکمه اس او اس جی پی اس خودرو تفاوت داشته باشد. اما صرف نظر از نوع دستگاه ردیاب، دکمه SOS در تمامی ردیاب‌ها یک هدف مشابه دارد و آن ارسال هشدار و درخواست کمک در شرایط اضطراری است. این مهم‌ترین مزیت دکمه SOS است.

دکمه SOS ردیاب چگونه کار می‌کند؟

ردیاب را می‌توان کاربردی‌ترین و بهترین ابزار ایمنی خودرو و افراد نامید. این دستگاه کوچک و کاربردی، سرقت خودرو، گم شدن افرادی مانند سالمندان و کودکان و یا حیوانات خانگی را به حداقل می‌رساند. زمان خرید ردیاب، فاکتورهای زیادی در این موضوع نقش دارند تا بتوانیم بگوییم بهترین ردیاب بازار کدام است. علاوه بر قیمت ردیاب، امکانات یا به اصطلاح آپشن‌های ردیاب نیز اهمیت دارند. یکی از مهم‌ترین امکانات ردیاب، مجهز بودن آن به دکمه اس او اس است.

با وجود دکمه SOS، زمانی که صاحب ردیاب در موقعیت و شرایط اضطراری قرار گرفته باشد، با فشار دادن دکمه SOS می‌تواند درخواست کمک کند. اما این کمک به چه کسانی اعلام می‌شود؟

شما از پیش باید فهرستی از شماره افرادی را تهیه کنید که می‌خواهید در زمان بروز مشکل به شما کمک کنند. با وارد کردن اطلاعات تماس این افراد، کافی است زمانی که در شرایط اضطراری قرار دارید و نمی‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید، دکمه اس او اس را فشار دهید تا به یکی از روش‌های زیر به مخاطبان شما اطلاع داده شود:

· از طریق اس ام اس

· از طریق تماس تلفنی

به این ترتیب، ردیاب با افراد منتخب شما تماس می‌گیرد و موقعیت مکانی (لوکیشن) دقیق شما را اعلام می‌کند تا کمک در سریع‌ترین زمان ممکن به شما برسد.

آشنایی با دکمهSOS  و کاربردهای آن
نحوه عملکرد دکمه SOS در ردیاب خودرو

چه کسانی می‌توانند از دکمه اس او اس ردیاب بهره ببرند؟

تمامی افرادی که از ردیاب برای خود یا وسایلشان استفاده می‌کنند، می‌توانند از این دکمه بهره ببرند. اما دکمه SOS به‌خصوص برای افراد زیر کاربرد دارد:

· کودکان

· رانندگان سفرهای بین شهری

· کودکان استثنایی

· گردشگران

· کارگران شیفت شب

· سالمندان

· افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل

· افراد دارای معلولیت ذهنی

کاربردهای دکمه SOS ردیاب

دکمه اس او اس در انواع ردیاب کاربرد دارد و می‌توان آن را بهترین ابزار ارتباطی در شرایط اضطراری که امکان استفاده از تلفن همراه برای اعلام کمک وجود ندارد دانست. اما به طور کلی کاربرد دکمه کمک اضطراری را در 3 ردیاب زیر می‌توان بررسی کرد:

· کاربرد دکمه SOS در ردیاب خودرو

· کاربرد دکمه SOS در ردیاب دوچرخه و موتورسیکلت

· کاربرد دکمه SOS در ردیاب‌های شخصی

در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

کاربرد دکمه اس او اس در ردیاب جی پی اس ماشین

مجهز بودن ردیاب خودرو به دکمه SOS یکی از ویژگی‌های بسیار خوب آن محسوب می‌شود و می‌توان وجود این دکمه را یکی از فاکتورهای خرید بهترین ردیاب خودرو دانست.

وجود دکمه اس او اس به رانندگان تاکسی، خودروهای حمل‌ونقل مسافران بین‌شهری و یا رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری این امکان را می‌دهد که اگر در میانه مسیر سفر با مشکلاتی مانند تهدید از سوی زورگیران مواجه شدند یا به دلیل بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای مانند بیماری قلبی دچار حملات ناگهانی شدند، بتوانند با فشار دادن این دکمه، درخواست کمک فوری کنند.

این دکمه در زمان تصادفات جاده‌ای، زورگیری، سرقت، خرابی ماشین و ... بسیار کاربردی است و در صورتی که نتوانید از تلفن همراه خود استفاده کنید با یک فشار دادن ساده دکمه می‌توانید لوکیشن دقیقتان را برای افراد منتخب ارسال کنید.

کاربرد دکمه SOS در ردیاب جی پی اس موتورسیکلت و دوچرخه

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای جابه‌جایی به منظور زودتر رسیدن به مقصد از موتورسیکلت استفاده کنند. دسته‌ای دیگر از افراد نیز برای سلامت جسمی یا برای اهداف گردشگری از دوچرخه استفاده می‌کنند. این افراد از ایمنی کمتری نسبت به افرادی برخوردارند که با خودرو در حرکتند.

نصب یک ردیاب مجهز به دکمه کمک اضطراری به این افراد کمک می‌کند تا ایمنی خود را در برابر خطرات محیطی از جمله سرقت، زورگیری و تصادف افزایش دهند. در این دسته از ردیاب‌ها نیز کافی است در صورت بروز مشکل، موتور سیکلت‌سوار یا دوچرخه‌سوار دکمه SOS را فشار دهد تا بلافاصله موقعیت دقیق او به دوستان و نزدیکان منتخب او از طریق تماس تلفنی یا اس ام اس ارسال شود.

آشنایی با دکمهSOS  و کاربردهای آن

انواع کاربردها و ویژگی های دکمه SOS

کاربرد دکمه SOS در ردیاب‌های شخصی

کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به عقب‌ماندگی‌های ذهنی و بیماران آلزایمری از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه هستند. این افراد به دلیل توانایی‌های محدود خود، در معرض آسیب‌های محیطی از جمله گم شدن و دزدیده شدن قرار دارند.

استفاده از ردیاب شخصی مجهز به دکمه اس او اس بهترین راه برای افزایش ایمنی این دسته از افراد است. تنها کافی است به آن‌ها یاد دهید تا در شرایط اضطراری دکمه SOS را فشار دهند تا محل دقیق آن‌ها برای شما ارسال شود.

نتیجه‌ گیری

کشف ردیاب و استفاده از آن در امور روزمره را می‌توان یکی از تحولات مهم عصر نوین در افزایش ایمنی انسان و وسایل گران‌قیمت نامید. ردیاب‌های مجهز به دکمه SOS یا دکمه کمک اضطراری یک گام فراتر از ردیاب‌های معمولی برداشته‌اند و ایمنی بیشتری را فراهم نموده‌اند.

در این مطلب به طور کامل به بررسی دکمه SOS ردیاب و کاربردهای آن پرداختیم و دریافتیم که وجود این دکمه در ردیاب ماشین، ردیاب شخصی و ردیاب موتور سیکلت و دوچرخه، در زمان تصادف و حادثه باعث کمک‌رسانی سریع و به‌موقع می‌شود.

با مراجعه به وب‌سایت کاوشکام آسیا (www.kavoshcom.com) می‌توانید ردیاب خودروی مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. همچنین این مجموعه محصولاتی دیگر همچون مدیریت ناوگان، دستگاه نوار قلب ECG، انواع مودم TD-LTE و ... را با کیفیت و قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت.

فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

در حال حاضر خدمات این گروه شامل مشاوره، طراحی، تامین و تولید، اجرا و پشتیبانی در زمینه‌های سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و شبکه‌های مخابراتی است. این شرکت با استفاده بهینه از انگیزه و تجربه نیروی انسانی متخصص و توانمند در راستای اهداف کلان خود گام برمی‌دارد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها