رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587244

انگلیس: روسیه برای استقرار واحدهای ذخیره در دونباس آماده میشود

ساعت24-وزارت دفاع انگلیس مدعی است که ارتش روسیه به احتمال زیاد آماده می‌شود تا تعداد زیادی از واحدهای ذخیره خود را در خط مقدم دونباس مستقر کند.

html>

طبق گزارش «الجزیره»، در حالی که گلوله‌باران شدید در شرق اوکراین اطراف منطقه «سورودونتسک» ادامه دارد، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای استقرار تعداد زیادی از واحدهای ذخیره در خط مقدم دونباس است.

به گفته این وزارتخانه، اگرچه مسکو آمار تلفات نظامی خود را اعلام نکرده، اما جمهوری خودخوانده دونتسک (DPR) آمار نیروهای خود را منتشر کرده است، انگلیس اعلام کرد «جمهوری خلق دونتسک تایید کرد که از ابتدای ۲۰۲۲ تا تاریخ ۱۶ ژوئن، ۲۱۲۸ پرسنل نظامی آن در عملیات کشته شده و ۸۸۹۷ نفر مجروح شدند که معادل حدود ۵۵ درصد نیروهای اصلی آن است» و افزود که این فرسایش فوق‌العاده تعداد نیروهای روسیه را برجسته می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد: بسیار محتمل است که نیروهای دونتسک به سلاح‌ها و تجهیزات قدیمی مجهز شده باشند. در هر دو طرف (درگیری)، توانایی تولید و استقرار واحدهای ذخیره در خط مقدم به احتمال زیاد برای نتیجه جنگ بسیار مهم می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» که روز دوشنبه پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا درگیری اوکراین طولانی خواهد بود، گفت: بله، این یک بحران طولانی‌مدت خواهد بود، اما ما دیگر هرگز به [غرب] اعتماد نخواهیم کرد.

اخیراً «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با نسخه هفته‌نامه روزنامه آلمانی «بیلد» که یکشنبه‌ها منتشر می‌شود، گفت که تهاجم روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد. وی همچنین مدعی شد که عرضه تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

از ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای غیرنظامی کردن و غیرنازی سازی اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد آزار و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، اعلام کرده است.

به نوشته اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، ارتش وظایف اصلی مرحله اول عملیات را انجام داده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در همین حال، هدف اصلی اعلام شده از کل عملیات نظامی روسیه، آزادسازی کامل منطقه دونباس است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها