رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587271

کدام کشور آهن‌ربای جذب ابرثروتمندان شده است؟

ساعت24-طبق آخرین گزارش‌های جهانی، پیش‌بینی می‌شود در طول سال 2022 نزدیک به 88هزار میلیونر به کشور جدیدی نقل‌مکان کنند.

html>

سال 2020 شاهد کاهش شدید تعداد مهاجران میلیونر بود؛ زیرا قرنطینه‌های ناشی از بیماری همه‌گیر مردم را از ترک کشورهای خود و گاهی اوقات خانه‌های خود به‌طورکلی بازمی‌داشت؛ اما با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی مجدد مرزهای کشورها، مهاجرت میلیونرها بار دیگر شروع به افزایش می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد فوق‌ثروتمند جابه‌جا می‌شوند. فرار از درگیری یکی از آنهاست؛ به‌همین‌دلیل جای تعجب نیست که روسیه و اوکراین تا پایان سال 2022 شاهد برخی از بزرگ‌ترین آمار مهاجرت باشند.

ابرثروتمندان کدام کشورها در حال فرار هستند؟

درحالی‌که انتظار می‌رود روسیه شاهد خروج پانزده‌هزار میلیونر از کشور باشد، پیش‌بینی می‌شود که اوکراین بیشترین ضرر را از نظر درصدی تجربه کند. 42 درصد از ابرثروتمندان آن ممکن است تا پایان سال 2022 کشور را ترک کنند.

چین همچنین می‌تواند زیان بزرگی را در جمعیت میلیونر خود ببیند. با پیش‌بینی مهاجرت ده‌هزار نفری و ازآنجایی‌که رشد عمومی ثروت در چین اخیراً کاهش یافته است، این می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برای کشور داشته باشد.

ابرثروتمندان به کدام کشورها می‌روند؟

امارات متحده عربی با چهارهزار ابرثروتمند که تا پایان سال 2022 به کشور سرازیر می‌شود، به یک آهنربای میلیونر تبدیل شده است. این هجوم افراد فوق‌ثروتمند تاحدودی به‌دلیل سیاست‌های مهاجرتی سازگارانه این کشور است که به‌طور ویژه برای جذب ابرثروتمندان و استعدادهای درخشان طراحی شده است.

یکی از ویژگی‌های بارز اقتصاد جهانی در دهه‌های اخیر افزایش مهاجرت است. این جریان‌های فرامرزی منجر به نگرانی در کشورهای پذیرنده مهاجر در مورد اثرات مهاجرت بر بازار کار و دولت‌های رفاه شده است. به‌نوبه‌خود، کشورهای مبدأ نگران پیامدهای منفی بالقوه این «فرار مغزها»ی انسانی هستند.

داده‌های موجود حاکی از آن است که به‌طورکلی مهاجرت به‌صورت خالص تأثیر مثبتی بر کشور فرستنده دارد. به‌عنوان مثال، مهاجرت با کاهش نیروی کار در کشور فرستنده، به کاهش بیکاری و افزایش درآمد کارگران باقیمانده کمک می‌کند.

همچنین، مهاجران اغلب پول را به خانه می‌فرستند، استانداردهای زندگی خانواده‌هایشان را افزایش می‌دهند و در نتیجه به اقتصاد خانه و تراز تجاری کشورها کمک می‌کنند.

بااین‌حال، اکثر مهاجران جوان، مرد و متأهل هستند، بنابراین می‌تواند تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر خانواده داشته باشد. برخی از کشورها تلاش کرده‌اند تا مهاجرت را محدود کنند، با این باور که این امر باعث توسعه اقتصادی نمی‌شود.

اما شرایط برای مهاجرت ابرثروتمندان فرق می‌کند و مهاجرت این افراد به‌معنای محروم‌شدن کشور فرستنده از منابع عظیم مالی و در برخی مواقع استعدادهای درخشان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها