رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587291

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی + تصاویر

ساعت24-یکی از اعجایب جهان، صحرای فضایی در لیبی است که در آن سنگ‌های زنده حرکت می‌کنند و سیارات و اجرام آسمانی منظومه شمسی را بازتولید می‌کنند.

خبر
html>

جهان پر از شگفتی‌ها و رازهای هیجان انگیز است. دانستن بسیاری از آن‌ها برای زندگی کوتاه انسان کافی نیست. بسیاری حتی به همه چیزهای خارق العاده‌ای که زمین در آن‌ها بسیار غنی است توجه نمی‌کنند. در شلوغی روزمره، مردم فراموش کرده‌اند که چگونه شگفتی‌های فوق‌العاده شگفت‌انگیزی را ببینند که، هیچ محدودیتی برای شگفتی آن‌ها وجود ندارد. در نقاط مختلف کره زمین، زیبایی‌های ناشناخته‌ای وجود دارد که رازهای جذاب زندگی را حفظ می‌کنند.

یکی از این عجایب جهان، صحرای فضایی در لیبی است که در آن سنگ‌های زنده حرکت می‌کنند و سیارات و اجرام آسمانی منظومه شمسی را بازتولید می‌کنند.

شگفتی دنیا در بیابان

به نظر نمی‌رسد که می‌تواند چیزهای شگفت انگیزی در بیابان وجود داشته باشد؟ شما کلمه "کویر" را می‌شنوید و در مقابل چشمانتان شن‌های بی پایان خسته کننده، علف‌های هرز و خورشید سوزان ...

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

این چنین تصویری است که با استفاده از کلمه "کویر" در مقابل نگاه بسیاری ظاهر می‌شود.

اما خالق هیچ چیز زائد و زشتی ندارد؛ و اینجا در وسط دریای شنی - یکی از شگفتی‌های مرموز و نادر. این مکان کواکب نام دارد. در منطقه کفرا در لیبی و در دره‌ای به نام وان تیکوفی به زبان طوارق واقع شده است. نه چندان دور از غرب اوینات، در نزدیکی شهر گات، در جنوب غربی کشور، "دره سیارات" عجیب و شگفت انگیز قرار دارد.

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

عجیب‌ترین کویر دنیا برای گردشگری.

این دره دارای چیزی مرموز و غیرقابل توضیح است. سنگ‌های غیر معمول بسیار شبیه به سیارات و اجرام آسمانی هستند که نقشه آسمان را تشکیل می‌دهند. این سنگ‌های زنده کیهانی مروارید واقعی دولت، گنج لیبی هستند. بیشتر از همه، دانشمندان توسط منشاء بسیار مرموز و ناشناخته خود جذب می‌شوند.

سنگ‌های زنده

صخره‌ها که دانشمندان آن‌ها را تروانت می‌نامند، شبیه سیارات منظومه شمسی هستند. این سنگ‌های مرموز به معنای واقعی کلمه برای قرن‌ها به تخیل وحشیانه محققان دامن زده اند. این سازندهای زمین شناسی با منشا ناشناخته اساساً با بقیه سنگ‌های زمین تفاوت دارند. نکته این است که این سنگ‌ها به این سادگی نیستند. آن‌ها به تدریج رشد می‌کنند، حرکت می‌کنند و تولید مثل می‌کنند! تخته سنگ‌ها مانند موجودات زنده رفتار می‌کنند.

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

سنگ‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار زنده هستند.

آن‌ها حتی مفهوم خاصی از مرگ دارند. در نقطه‌ای از داخل جدا می‌شوند. در محل گسل دایره‌های متحدالمرکزی مانند بریده‌ای از درختان مشاهده می‌شود. به همین دلیل است که به آن‌ها سنگ‌های "زنده" یا "متحرک" می‌گویند.

به گفته دانشمندان، تروانتی باستانی‌ترین شکل حیات غیر آلی است. علم مدرن پاسخ این سوال را نمی‌داند که در واقع چه فرآیندهایی در داخل این سنگ‌ها اتفاق می‌افتد. کانی شناسان باتجربه سعی می‌کنند خود را از تشابهات بیولوژیکی که خود را نشان می‌دهند منحرف کنند، اما در این مورد، این امر به سادگی اجتناب ناپذیر است. به هر حال، تغییرات شگفت انگیزی که با ترووان در حال رخ دادن است، نشانه‌های روشنی از زندگی است. آن‌ها حتی می‌دانند چگونه نفس بکشند.

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

آن‌ها حتی می‌دانند چگونه نفس بکشند.

تخته سنگ‌های کروی به طور متوسط حدود ده متر قطر دارند. آن‌ها طبق یک سیستم کاملاً غیرقابل درک از یکدیگر دور نیستند. وقتی آنجا هستید، در میان آنها، به نظر می‌رسد که در فضا هستید.

آیا معمای تروانت حل خواهد شد؟

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

سنگ‌های زنده قهرمانان بسیاری از داستان‌ها و افسانه‌های انسانی هستند.

افسانه‌های زیادی در مورد تروون‌ها وجود دارد. چنین سنگ‌های زنده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. آن‌ها به عنوان موجودات زنده مورد احترام هستند. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که حتی ضربان قلب دارند. درست است، هیچ دستگاهی نمی‌تواند این ارتعاشات را اندازه گیری کند... البته شکاکان استدلال می‌کنند که همه این‌ها دروغ است. "تنفس" فقط یک چرخه روزانه است که به رطوبت بستگی دارد، آن‌ها نیز رشد می‌کنند و تراکم را جمع می‌کنند. حرکت فقط تناوب سرد کردن و گرم کردن خاک است. تنها چیزی که حتی شکاکان هم نمی‌توانند توضیحی برای آن بیابند پدیده شگفت انگیز تولید مثل است.

رمز و راز سنگ‌های زنده در صحرای لیبی

همه چیز به جز تولید مثل قابل توضیح است!

معجزه زمین شناسی هنوز هیچ توضیح علمی برای منشا آن ندارد. در واقع، آیا واقعاً آنقدر مهم است؟ شما فقط می‌توانید این را تحسین کنید، فقط از زیبایی آن لذت ببرید. ذهن انسان تشنه دانش است. شاید در آینده دانشمندان این راز جذاب را کشف کنند. در این بین، او به مردم احساسات مثبت می‌دهد و تخیل غنی آن‌ها را تحریک می‌کند.

منبع: سیارک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها