رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587387

کوربین: عربستان اختراع انگلیس بود!

ساعت24-رئیس سابق حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که عربستان و انگلیس روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی بسیار مستحکمی دارند و مسئله به شکل مستقیم به تاسیس عربستان برمی‌گردد که در آغاز اختراع انگلیس بود.

html>

جرمی کوربین، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با پایگاه Declassified UK گفت: عربستان و انگلیس روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی بسیار مستحکمی دارند و مسئله به شکل مستقیم به تأسیس عربستان برمی‌گردد که در آغاز اختراع انگلیس بود. باید تاریخ تمام خاورمیانه را خواند تا تأثیر منفی سیاست‌های استعمارگرانه انگلیس در تمام منطقه را درک کرد. یکی از مسائل مورد توجه من بهبود تدریس تاریخ در نظام آموزشی انگلیس برای درک وحشی گری استعمار و امپریالیسم است. ارتش عربستان حمایت مالی، نظامی و لجستیکی زیادی از انگلیس دریافت می‌کند. انگلیس از سال ۱۹۶۴، ۱۰ سرباز ارشد در نیروهای مسلح عربستان دارد و سه کارمند انگلیسی به صورت دائمی در داخل مرکز عملیات هوایی عربستان حضور دارند. کارمندان برخی شرکت‌های انگلیسی که در عربستان کار می‌کنند عملیات حمله به یمن را اداره می‌کنند.

کوربین گفت: من اعلام کردم که ما تمام تجارت سلاح به عربستان را متوقف خواهیم کرد. هیئت عربستان به عنوان ناظر در حزب کارگر مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. بسیاری از مردم با این مسئله مخالفت کردند چراکه من بر موضعم در سایه حملات آن‌ها به یمن اصرار کردم. ما با فروش سلاح به عربستان مخالفت کردیم. من در سال ۲۰۱۶ پیشنهاد تعلیق معاملات سلاح به ریاض را دادم. من شاهد فشارهای غیرعادی و مخالفت نمایندگان حزب کارگر بودم که گفتند پیشنهاد من به وظایفشان و شرکت‌های بزرگ انگلیس آسیب می‌زند.

در آن زمان ۱۰۰ عضو از حزب کارگر در پارلمان علیه پیشنهاد کوربین رأی دادند.

پیش از این کوربین اعلام کرد که دولت انگلیس در حملات عربستان به یمن دست دارد.

وی گفت: حملات اخیر به یمن به کشته شدن ده‌ها تن و قطع اینترنت درسرتاسر کشور منجر شد. دولت انگلیس در این جنایت‌ها دست دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها