رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587388

واکنش اسرائیل به گزارش سازمان ملل درباره خبرنگار الجزیره

ساعت24- ارتش رژیم صهیونیستی به گزارش کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل که این رژیم را مسئول قتل شیرین ابوعاقله دانسته است، واکنش نشان داد.

html>

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تحقیقات جانبدارانه کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل ما از فلسطینی‌ها می‌خواهیم گلوله‌ای را که به شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شلیک شده بود برای ما بیاورند. مخالفت فلسطینی‌ها با انتقال گلوله و انجام تحقیقات مشترک به خاطر اهدافی از سوی طرف فلسطینی است. صحبت درباره یک "حادثه عملیاتی" است که طی بازداشت‌ها در اردوگاه جنین رخ داد. این اردوگاه شاهد تیراندازی میان ارتش اسرائیل و نیروهای مسلح فلسطینی بود.

در این بیانیه آمده است: از زمان این حادثه ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره قتل شیرین ابوعاقله آغاز کرد و این تحقیقات نشان داد که "به صورت عمدی به این خبرنگار تیراندازی نشده است" و نمی‌توان مشخص کرد که آیا با سلاح افراد مسلح فلسطینی که در نزدیکی وی درحال تیراندازی بودند کشته شد یا با سلاح ارتش اسرائیل "به صورت اشتباهی" کشته شد. "ما از زخمی شدن بی گناهان حتی در جریان تیراندازی یا در میدان جنگ متأسفیم و بر تضمین آزادی فعالیت خبرنگاران تأکید داریم."

"راوینا شامداسانی"، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو درباره تحقیقات این سازمان درباره شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اعلام کرد که وی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف گلوله مستقیم قرار گرفته است.

وی در این باره تصریح کرد: تمامی اطلاعاتی که ما از ارتش اسرائیل و دادستان کل فلسطین جمع آوری کردیم، این واقعیت را تأیید می‌کند که گلوله‌هایی که منجر به کشته شدن ابوعاقله و مجروح شدن همکارش "علی السمودی" شده، توسط نیروهای امنیتی اسرائیل شلیک شده‌اند.

شامداسانی در ادامه گزارش داد؛ اطلاعات به دست آمده خلاف ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار گرفتن ابوعاقله در جریان تیراندازی فلسطینی‌های مسلح را ثابت می‌کند.

ابوعاقله ۱۱ مه گذشته در اثر اصابت گلوله‌ای که از کلاه ایمنی او عبور کرد، به شهادت رسید، او در حالی که یونیفرم ویژه خبرنگاران را بر تن داشت و در حال پوشش خبرهای مربوط به عملیات نیروهای اسرائیلی در اطراف اردوگاه جنین بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها