رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587399

سیاه‌دانه، کاهنده التهابات درونی بدن

ساعت24- یک کارشناس‌ارشد گیاه‌شناسی گفت: روغن سیاه دانه را به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌ آن می‌شناسند که توانایی کاهش التهابات درون بدن و مشکلات پوستی را دارد.

html>

رضا رحیمی اظهار کرد: روغن سیاه دانه را به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌ آن می‌شناسند که توانایی کاهش التهابات درون بدن و مشکلات پوستی را دارد.

وی با اشاره به این‌که خواص سیاه دانه هزاران سال است که برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته، عنوان کرد: باستان شناسان دانه‌های سیاه دانه را حتی در معبد توت‌عنخ‌آمون نیز پیدا کرده‌اند که اهمیت خواص درمانی این گیاه در طول تاریخ را تأیید می‌کند.

رحیمی با اشاره به این‌که فواید روغن سیاه دانه برای مو و پوست بسیار است، عنوان کرد: از این خواص برای مو، پوست صورت، لاغری و درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم و سینوزیت و ... استفاده می‌شود.

این کارشناس‌ ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به این‌که این روغن ثابت کرده که تأثیر خوبی در درمان برخی از مشکلات سلامتی ازجمله فشار خون بالا و آسم دارد، عنوان کرد: این ماده همچنین تأثیر ضد قارچ و ضد باکتری قوی دارد.

وی با اشاره به اینکه ازجمله خواص روغن سیاه دانه می‌توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد: افزود: مصرف آن برای دو ماه نتایج رضایت بخشی در کاهش فشار خون افرادی که دچار فشار خون بالا البته نه در سطح خیلی حاد، نشان داده است.

رحیمی ادامه داد: روغن سیاه دانه نشان داده است که می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد شود، میزان زیاد اسیدهای چرب مفید موجود در آن به حفظ کلسترول خوب در میزان مناسب کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی عنوان کرد: میزان روغن موجود در دانه‌ها تا حد زیادی بستگی به جایی که گیاه در آن رشد کرده است دارد، برخی از افراد حتی با مصرف دانه‌های کوبیده شده سیاه دانه هم از خواص روغن سیاه دانه بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی عنوان کرد: مصرف روغن سیاه دانه خوراکی می‌تواند به کاهش علائم التهابی آرتروز مفصل کمک کند.

این کارشناس‌ ارشد گیاه‌شناسی ادامه داد: خواص ضدالتهابی روغن سیاه دانه ممکن است باعث بهبود علائم آسم شود، تأثیر آن در کاهش التهابات دستگاه تنفسی حتی می‌تواند در کاهش علائم برونشیت و درمان سینوزیت هم مؤثر باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها