رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587401

زاخارووا: ناتو در آستانه جنگ با روسیه است

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که رویکرد "تهاجمی" اتحادیه اروپا مبنی بر "گسترش لجام گسیخته" آن تبعات منفی برای اروپا از جمله تفرقه و بحران را به دنبال خواهد داشت.

html>

به گزارش نوستی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که رویکرد اعطای وضعیت کشورهای "نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا" به اوکراین و مولداوی، پتانسیل ظهور خطوط جدید و عمیق‌تر اختلاف و بحران در اروپا را به همراه دارد.

زاخارووا در وب سایت وزارت خارجه روسیه نوشت: واضح است که چنین رویکرد تهاجمی از سوی اتحادیه اروپا احتمال ظهور خطوط جدید و عمیق‌تر اختلاف و بحران در کل اروپا را به همراه دارد. این سیاست بروکسل هیچ ارتباطی با نیازهای واقعی مردم اوکراین و کشورهای اتحادیه اروپا ندارد.

وی همچنین افزود که هدف اتحادیه اروپا"برقراری روابط خود با مناطق همسایه بر اساس اصل "ارباب و برده" است.

این مسئول روس تاکید کرد که بروکسل به "باج گیری سیاسی و اقتصادی" متوسل شده و کشورهای نامزد را برای اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه مسکو تحت فشار قرار می‌دهد.

این اظهارات زاخارووا در واکنش به موافقت اتحادیه اروپا با "اعطای وضعیت نامزدی" به اوکراین ایراد شد.

اخیرا رهبران اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین موافقت کردند؛ اقدامی که کی‌یف و بروکسل آن را "لحظه‌ای تاریخی" توصیف کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو که خود را "ائتلاف هسته‌ای" معرفی می‌کنند، به‌طور خطرناکی در آستانه درگیری مسلحانه با روسیه هستند، تأکید کرد که با وجود این، دکترین هسته‌ای روسیه تنها بر منطق بازدارندگی استوار است.

وی افزود: هیچ "تهدید هسته‌ای" وجود ندارد و پیش از این هم هرگز از سوی روسیه تهدیدی شنیده نشد. رویکرد روسیه تنها مبتنی بر منطق بازدارندگی است، از جمله در شرایط کنونی که کشورهای ناتو که مقصر اوضاع اوکراین هستند، یک کمپین ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته و خود را «ائتلاف هسته‌ای» اعلام کردند و "به طور خطرناکی در آستانه درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه قرار گرفته‌اند".

زاخارووا گفت: خواه ناخواه، تا زمانی که تسلیحات هسته‌ای وجود دارد، منطق بازدارندگی ابزاری مؤثر برای جلوگیری از درگیری‌های هسته‌ای و جنگ‌های بزرگ است و تحریف ماهیت سیاست روسیه در این زمینه برای مقاصد تبلیغاتی، کاملا غیرقابل قبول است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین جمعه گفت که مسکو به معاهده منع تسلیحات هسته‌ای (TPNW) نخواهد پیوست. او این اظهارنظر را پس از اتمام اولین کنفرانس کشورهای عضو معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای بیان کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها