رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587408

نخستین افزایش فروش خانه‌های جدید آمریکا در سال جاری

ساعت24-فروش خانه‌های جدید در ایالات‌متحده در ماه می افزایش یافت که منعکس‌کننده رشد در غرب و جنوب و توقف یک ماهه رکود در بازار املاک و مستغلات مسکونی با افزایش هزینه‌های استقراض و افزایش قیمت‌ها بود.

html>

در حالی که نگرانی‌های رو به رشد قیمت از ابتدای سال تقاضا را محدود کرده است، بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز تمایل و امکانات لازم برای خرید خانه را دارند. میانگین نرخ وام ۳۰ ساله در اوایل این ماه، بزرگ‌ترین افزایش یک هفته‌ای خود را از دهه ۱۹۸۰ به ثبت رساند و از آن زمان حتی بیشتر شده است.

داده‌های دولتی نشان داد که خرید خانه‌های جدید برای یک خانواده با ۱۰.۷ درصد افزایش به سرعت سالانه ۶۹۶ هزار رسید که اولین افزایش در سال جاری بود. این رقم در ماه آوریل ۶۲۹ هزار بود.

گزارش فروش خانه‌های نوساز که توسط اداره سرشماری و وزارت مسکن و شهرسازی تهیه شده است، نشان می‌دهد که میانگین قیمت فروش یک خانه جدید با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۴۹ دلار هزار آمریکا رسیده است. با سرعت فروش فعلی، ۷.۷ ماه طول می‌کشد تا عرضه خانه‌های جدید تمام شود. این در مقایسه با ۸.۳ ماه در ماه قبل و ۵.۴ ماه یک سال قبل است. فقط ۸ درصد از خانه‌های فروش در ماه می تکمیل شده بود.

گزارش نشان داد که تعداد خانه‌های فروخته شده در ماه می و در انتظار شروع ساخت، نسبت به یک ماه قبل به ۱۹۰ هزار در ماه می افزایش یافت که بالاترین میزان از ابتدای سال بود. گزارش جداگانه‌ای که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که احساسات مسکن‌سازان ایالات‌متحده در ژوئن به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته و ششمین کاهش متوالی، رسیده است زیرا تورم فزاینده و نرخ‌های بالاتر وام مسکن بر تقاضا تاثیر گذاشته است.

کارشناسان اظهار کردند که تولید باید به تعداد خانوارهای رو به رشد برسد زیرا تولید مسکن در دهه گذشته تا ۵ میلیون خانه از دهه‌های قبل عقب افتاده است. خرید خانه های نوساز حدود ۱۰ درصد از بازار را تشکیل می‌دهد. ارقام اوایل این هفته نشان داد فروش خانه‌های موجود برای چهارمین ماه کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در نزدیک به ۲ سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این گزارش ۹۰ درصد اطمینان داشت که تغییر در فروش از ۸.۲ درصد کاهش تا ۲۹.۶ درصد افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها