رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587424

اعتراض تورگردان‌ها به رفتار تبعیض‌آمیز ایرلاین‌ها

نرخ بلیت هواپیما برای مسافران غیرایرانی دلاری شد!

ساعت24-تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کردند نرخ بلیت پرواز در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی، از این پس ارزی محاسبه می‌شود.

سفر
html>

به گزارش ایسنا، انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آذرماه سال ۱۴۰۰ در بحبوحه گرانی بلیت پروازها در مسیرهای داخلی، در دستورالعملی به ایرلاین‌ها، نرخ بلیت در مسیرهای داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد.

بر این اساس، سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار تعیین شده است.

مقصود اسعدی سامانی ـ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ـ نیز گفته بود: محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت "بیزینس‌کلاس" است. این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و مسافرانی که بخواهند با گذرنامه بلیت خریداری کنند، اتباع خارجی محسوب می‌شوند.

حالا پس از گذشت حدود هفت‌ماه از ابلاغ آن دستورالعمل، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع دادند از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی درحالی به عرضه خدمات پروازی در مسیرهای داخلی به نرخ ارزی اقدام کرده‌اند، که در روزهای اخیر زمزمه گرانی بلیت هواپیما بلند شده است و سازمان هواپیمایی نیز چندین مرتبه به این شرکت‌ها اخطار داده است.

نرخ بلیت هواپیما برای مسافران غیرایرانی دلاری شد!

در هفته گذشته نیز، هتل‌داران ایران در نشستی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عرضه خدمات به مسافران غیرایرانی به نرخ ارزی را درخواست کردند. این درحالی است که درحال حاضر برخی هتل‌ها بدون مجوز خدمات خود را به مسافر غیرایرانی با نرخ متفاوت و معادل ارزی عرضه می‌کنند.

تعدادی از تورگردان‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در تماس با ایسنا، نسبت به اقدام بخش‌های خدماتی سفر برای دو نرخی کردن و عرضه محصول به نرخ ارزی و دلاری، معترض شده و فروش خدمات با نرخی متفاوت و ارزی به مسافران غیرایرانی را نه تنها رفتاری تبعیض‌آمیز و تاییدنشده به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دانستند، که در عین حال این احتمال را قوی دانستند که سفر ایران برای اتباع خارجی گران و از فهرست مقاصد سفر خارج شود.

پرسش تورگردان‌ها از شرکت‌های هواپیمایی این است که آیا در کشورهای دیگر هنگام فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات، از مسافر بابت این‌که ملیت دیگری دارد، پول بیشتری می‌گیرند؟ همچنین این سوال مطرح است، با توجه به حجم سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران، از جمله عراقی‌ها و میزان تبادل مسافری که ایران با این کشور دارد، اگر در اقدامی متقابل، نرخ بلیت پرواز در این کشورها برای اتباع ایرانی متفاوت و گران‌تر محاسبه شود، چه واکنشی نشان می‌دهیم؟

نرخ بلیت هواپیما برای مسافران غیرایرانی دلاری شد!
اعلامیه یکی از شرکت‌های هواپیمایی
نرخ بلیت هواپیما برای مسافران غیرایرانی دلاری شد!
اعلامیه یکی از شرکت‌های هواپیمایی

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها