رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587439

اژه‌ای خطاب به اصناف: مشکلات را به صورت درون صنفی حل کنید

ساعت24-رئیس دستگاه قضا در توصیه به تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی گفت: مسائل درونی خود را با تشکیل شوراهایی با عنوان شوراهای حل اختلاف و یا تحت هر عنوان دیگری به صورت درون صنفی حل و فصل کنید.

html>

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، در نشست با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، به تبیین و تشریح اقتضائات و ضروریات تقویت بنیه اقتصادی و تولید ملی پرداخت.

وی اظهار کرد: باور دارم که دولت نباید متولی باشد بلکه باید هدایتگر، ناظر و حامی باشد؛ باور دارم که نه امروز بلکه در همه زمان‌ها، مسئله کار، کارآفرینی، خلاقیت و افزایش بهره‌وری به اشکال مختلف، یک ارزش فوق‌العاده دارد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه برای حفظ و ارتقاء عزت و استقلال کشور باید بر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی اهتمام داشته باشیم، تصریح کرد: امروز یکی از مسائل مهم برای استقلال کشور در همه ساحت‌ها، اهتمام ورزیدن به امر تقویت اقتصاد پویا، سالم و تولیدگر است و چنانچه اقتصاد و تولید قوی نداشته باشیم، برخی امور به ما تحمیل خواهد شد.

رئیس عدلیه با اشاره به تأثیر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی بر کاهش و زدودن آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با قوی شدن اقتصاد و تولید ملی و به تبع آن افزایش ثروت ملی و توزیع درست و صحیح آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع اهمیت حمایت فعالان بخش خصوصی از افراد خلاق و متخصص در امور دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران و به طور کلی فعالان بخش خصوصی می‌توانند در میدان عمل دادن به افراد خلاق و مبتکر، پیش‌قدم و پیشتاز شوند و آنها را در زیر چتر حمایتی خود قرار دهند؛ قطعا تحقق تمام و کمال این مهم، ثمرات بسیاری در وهله نخست برای خود فعالان بخش خصوصی دارد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان آیا تاکنون محاسبه کرده‌اید که زیرمجموعه خودتان و مردمی که مصرف‌کننده محصولات شما هستند، چه میزان از فعالیت شما رضایت دارند؟ آیا محاسبه کرده‌اید که چه میزان از نارضایتی‌ها و ضعف‌ها به نحوه مدیریت خود شما بازمی‌گردد؟ شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای رفع کاستی‌های مدیریتی خود چه اقداماتی را ترتیب داده‌اید؟

«از نگاه شما فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان، مسائل و مشکلات اولویت‌دار کدام است؟» این سؤال دومی بود که رئیس دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و تولیدی حاضر در جلسه پرسید و خطاب به آنها بر ضرورت اولویت‌بندی مسائل در راستای رفع آنها تاکید کرد و گفت: من به دنبال این هستم تا در این قبیل جلسات، چند مشکل و مسئله اولویت‌دار را شناسایی کنم و در جهت رفع آنها اقدامات مقتضی را انجام دهم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از فعالان اقتصادی و تولیدی حاضر در جلسه پرسید که چه میزان از ضعف‌ها و ایرادات صنف خود مطلع هستید؟ رئیس عدلیه در همین راستا گفت: باور من این است که اطلاعات و اشراف رؤسا و اعضای اصلی صنوف نسبت به مسائل و مشکلات و ضعف‌های صنف مربوط به خود، در بسیاری اوقات، بیشتر از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی است.

قاضی‌القضات با اشاره به موضوع فوق‌الذکر به طرح سؤالاتی مهم پرداخت و گفت: رؤسا و اعضای اصلی صنوف چه میزان برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع فساد و تقلب و تبانی در صنف خود تلاش کرده‌اند؟ آیا به فردی که در صنف شما مسیر خطا و فساد را پیش گرفته است، در وهله نخست تذکر داده‌اید؟ آیا برای مقابله با این هم‌صنف احیاناً خطاکار و فاسد با بخش‌های ذیربط حکومتی همکاری و مساعدت داشته‌اید؟

وی افزود: آیا شما به عنوان فعالان بخش خصوصی حاضرید برای اصلاح صنف خود هزینه کنید و در مقابل فردی خطاکار و خواهان رشوه در یک بخش حکومتی بایستید؟ شما تولیدکنندگان چه میزان این آمادگی را دارید برای دفاع از اعتبار و حیثیت هم‌صنف خود در محکمه حاضر شوید و یا به جبران خسارت او بپردازید؟

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به آمادگی دستگاه قضا برای ارائه هر نوع کمک و مساعدت به تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان داشت: شما رؤسا و اعضای هر صنف می‌توانید افراد امین و دارای حسن شهرت صنف خود را به ما در دستگاه قضایی معرفی کنید تا آنها با همکاری و مساعدت همکاران ما، به بررسی و رفع مسائل اولویت‌دار صنف مربوطه بپردازند.

رئیس عدلیه با اشاره به قدردانی‌های صورت گرفته از «سعید عمرانی» معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، توسط فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان، تصریح کرد: ما در دستگاه قضایی این آمادگی را داریم که افرادی متخصص دیگری را هم برای پیگیری‌های امور قضایی و سایر مسائل مربوط به تولیدکنندگان در هر صنف بکار بگیریم.

رئیس دستگاه قضا به تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی توصیه کرد که مسائل درونی خود را با تشکیل شوراهایی با عنوان شوراهای حل اختلاف و یا تحت هر عنوان دیگری به صورت درون صنفی حل و فصل کنید و چنانچه مسائل و پرونده‌هایی از صنف شما به دستگاه قضایی ارجاع شده است می‌توانید با معرفی افراد متدین و امین و دارای حسن‌شهرت به قوه قضائیه، در جهت پیگیری تخصصی و دقیق پرونده‌های مزبور به ما کمک کنید.

«تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان» از اولویت‌های ۱۵ گانه قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ است؛ بر همین مبنا رئیس دستگاه قضا در نشست امروز خطاب به تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: مسائلی که ما در دستگاه قضایی نسبت به آنها قول پیگیری و مساعدت داده‌ایم را به صورت رسانه‌ای و غیررسانه‌ای از ما مطالبه کنید و بدانید که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها