رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587441

رشد ۲۱ درصدی معاملات با چک در اردیبهشت ماه

ساعت24-مقایسه آمار چک‌های مبادله‌شده در فروردین و اردیبهشت سال جاری، نشان می‌دهد که در این بازه زمانی یک ماهه، میزان استفاده از چک در مبادلات بین مردم و کسبه با رشد ۲۱.۱ درصدی همراه بوده است.

html>

آخرین گزارش بانک مرکزی از آمار چک‌های مبادله‌شده که مربوط به اردیبهشت ماه امسال است نشان می‌دهد که در این ماه، در مجموع ۶.۳ میلیون فقره چک به ارزش ۲۷۴.۲ هزار میلیارد تومان چک مبادله‌شده و تنها ۶۱۳ هزار فقره چک به ارزش ۳۴.۱ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده در این ماه به ترتیب برابر با ۹.۷ درصد و ۱۲.۴ درصد بوده است.

گزارش مربوط به فروردین امسال نیز حاکی از آن است که در این ماه در مجموع ۵.۲ میلیون فقره چک به ارزش ۱۸۳.۸ هزار میلیارد تومان مبادله شده که از این میان ۴۷۱ هزار فقره چک به ارزش ۲۰.۷ هزار میلیارد تومان برگشت خورده بود.

بنابراین مقایسه اردیبهشت و فروردین امسال نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه امسال نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به مبادله‌شده به ترتیب با رشد ۷ درصدی و ۱۰ درصدی همراه بوده و از طرف دیگر، میزان استفاده از چک بین مردم و کسبه ۲۱.۱ درصد رشد داشته که نشان از افزایش معاملات با چک در این بازه زمانی یک ماهه‌ی ابتدای سال ۱۴۰۱ دارد.

هم اکنون بانک مرکزی در حال تکمیل اجرای کامل قانون جدید چک توسط شبکه بانکی است. از این رو انتظار می‌رود با تکمیل اجرای قانون جدید چک و ارائه تمامی تکالیف قانونی توسط تمامی شبکه بانکی، معاملات با چک روند رو به رشد خود را بپیماید و اعتبار چک و اعتماد مردم به این ابزار پرداخت بیش از گذشته افزایش یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها