رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587461

توئیت بورل درباره اهداف سفرش به ایران

ساعت24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش به محورهای رایزنی برجامی‌اش در ایران اشاره کرده و بر ضرورت نهایی شدن مذاکرات وین در اسرع وقت تاکید کرد.

html>

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام که به تهران سفر کرده و با وزیر امور خارجه کشورمان درباره از سرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده است، در صفحه توییترش درباره این سفر نوشت: سفرم به تهران یک هدف عمده دارد؛ دادن نیروی محرکه‌ای جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای(برجام) به مسیر خود.

بورل همچنین نوشت: سه ماه از وقتی مذاکرات را متوقف کردم، گذشته است. ما باید رویه فعلی گسترش تنش‌ها را از بین ببریم و کارمان را سرعت ببخشیم. باید الان توافق را نهایی کنیم.

او درباره دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

او افزود: روابط دوجانبه ما پتانسیل شگرفی دارند اما بدون یک برجام فعال نمی‌توانیم روابطمان را گسترش دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به محور رایزنی‌هایش در ایران گفت: موضوعات حیاتی دیگری را هم مطرح کردم، مانند بازداشت آزاردهنده شهروندان اتحادیه اروپا در ایران و خواستار آزادی آن‌ها شدم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها