رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587509

پایان کار والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها

برتری برابر رقبای سیاسی

ساعت24-کار تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها با نتیجه‌ای مشابه با هفته نخست به پایان رسید. ایران در هفته دوم با تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا دیدار کرد که دو بازی را به سود خود پایان داد و دو بازی را هم به رقبا واگذار کرد. تفاوت عمده بازی‌های این هفته با هفته نخست در میزان بالای شگفتی بود؛ به‌عنوان مثال ایران در دیدار نخست برابر بلغارستان، روی کاغذ کار بسیار ساده‌ای داشت

خبر
html>

کار تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها با نتیجه‌ای مشابه با هفته نخست به پایان رسید. ایران در هفته دوم با تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا دیدار کرد که دو بازی را به سود خود پایان داد و دو بازی را هم به رقبا واگذار کرد. تفاوت عمده بازی‌های این هفته با هفته نخست در میزان بالای شگفتی بود؛ به‌عنوان مثال ایران در دیدار نخست برابر بلغارستان، روی کاغذ کار بسیار ساده‌ای داشت؛ ولی در میان شگفتی همگان، بازی را به میزبان هفته دوم این رقابت‌ها آن‌هم با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرد. عکس این اتفاق در دیدار برابر آمریکا رقم خورد؛ جایی که کمتر کارشناسی برای برد ایران شانسی متصور می‌شد؛ ولی بازیکنان ملی‌پوش ایرانی موفق شدند در یک دیدار که دست‌کمی از حماسه نداشت، رقیب را از پیش‌رو بردارند. شکست برابر برزیل و برتری برابر کانادا، پرونده ایران در هفته دوم را بست.

برد غرورآفرین برابر آمریکا

ایران هفته دوم را بسیار بد شروع کرد. این تیم در دیدار نخست برابر بلغارستان به میدان رفت و در شرایطی که به نظر می‌رسید یک بازی بسیار ساده پیش‌رو دارد، با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. این نتیجه در حالی رقم خورد که بلغارها پیش از بازی با ایران، هیچ بردی در کارنامه نداشتند و کمتر کسی تصور می‌کرد ایران قافیه را به میزبان هفته دوم واگذار کند؛ ولی بازیکنان ایران بعد از بازی از سطح بازی بلغارستان ابراز شگفتی کرده و قول دادند در بازی‌های باقی‌مانده نمایش قابل قبولی داشته باشند. این وعده در حالی داده شد که آنها باید دو بازی سخت برابر آمریکا و برزیل برگزار می‌کردند. با این حال شاگردان بهروز عطایی، قول‌شان را عملی کرده و این بار برابر آمریکا، تیمی که تا پیش از ایران، هیچ شکستی در کارنامه نداشت، بازی درخشانی به نمایش گذاشتند. ایران موفق شد آمریکا را در سه ست پیاپی شکست دهد. این برای اولین بار بود که والیبال ایران با یک مربی ایرانی موفق به شکست‌دادن آمریکا می‌شد. همان قدر که شکست ایران برابر بلغارستان اهالی والیبال را شوکه کرده بود، این بار برتری جوانان ایرانی مقابل آمریکا موجی از شگفتی را رقم زد. جان اسپرا، سرمربی تیم ملی آمریکا، به تمجید از بازیکنان جوان ایران پرداخت و گفت که از قبل می‌دانسته این بازیکنان توانایی زیادی دارند. «ایران عالی بازی کرد. ما مثل سایر دیدارهای این تورنمنت سر حال نبودیم. عملکرد خوبی نداشتیم و نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم. ایران بسیار خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود. اصلا از نمایش بازیکنان ایران شگفت‌زده نشدم؛ چراکه چند ویدئو از آنها دیده و از کیفیت آنها به وجد آمده بودم». این برتری باعث شد تا سایت‌های مختلفی از سبک بازی ایران برابر آمریکا تعریف و تمجید کنند. رسانه اروپایی Worldofvolley در گزارشی به برد ایران پرداخت و نوشت: «ایران آمریکایی‌ها را در صوفیه مات و مبهوت کرد. تیم ملی ایران به‌عنوان تیمی آسیایی در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با شکست آمریکا به پیروزی ارزشمند و مهمی در راه رسیدن به جمع هشت تیم برتر دست یافت. درعین‌حال برد ایران اولین ناکامی آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها پس از پنج پیروزی بود که با این باخت نتوانستند دوباره صدرنشینی این رقابت‌ها را به دست آورند و به رده سوم سقوط کردند».

جدال پایاپای با برزیل

سومین بازی ایران در هفته دوم این رقابت‌ها برابر تیم پرقدرت برزیل بود. ایران که از برد شیرین برابر آمریکا به وجد آمده بود، امید زیادی داشت در نوزدهمین تقابل با برزیل بتواند برای چهارمین بار طعم شیرین پیروزی را بچشد؛ ولی برزیلی‌ها باتجربه‌تر عمل کرده و نه‌تنها در نوزدهمین تقابل مقابل ایران شانزدهمین بردشان را به دست آوردند؛ بلکه مانع از این شدند که بازی به ست پنجم کشیده شود. پیش‌ازاین و در سه دیدار اول ‌بین برزیل و ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، یکی در سال ۲۰۱۸ و دو دیدار در سال ۲۰۱۹، نبردهای دو طرف در پنج ست به پایان رسید. برزیل این بازی را با نتیجه 3 بر صفر از ایران برد؛ ولی جوانان ایران در ست‌های اول و دوم این بازی توانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند. ایران این بازی را با نتیجه 30 بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۹ به رقیب اهل آمریکای جنوبی واگذار کرد.

کانادا؛ جدال سیاسی بعد از فوتبال

چهارمین بازی ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هم عصر روز گذشته برگزار شد که این بار تیم ملی برابر کانادا به میدان رفت. این بازی روی کاغذ جدال سختی برای ایران نبود؛ ولی از آنجا که داستان کانادا با ایران در ماه‌های گذشته تبدیل به جدالی حساس در عرصه دیپلماسی شده بود، این جدال هم تحت تأثیر قرار گرفته بود. البته تیم ملی والیبال ایران نقش چندانی در این جدال دیپلماتیک نداشت؛ ماجرا مربوط به بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با کانادا بود که قرار شده بود در تورنتو برگزار شود؛ ولی نهایتا این بازی با مخالفت چهره‌های سیاسی کانادا لغو شد. مسئولان ایرانی از اینکه در کانادا ورزش با سیاست مخلوط شده، گلایه کردند؛ اما چندی بعد خبر رسید که تیم ملی والیبال زنان کانادا از طرف ایرانی دعوت به عمل آورده تا یک بازی دوستانه بین طرفین برگزار شود؛ ولی این بار محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، با اشاره به همان داستان فوتبال، پیشنهاد کانادایی‌ها را رد کرد. با چنین پیش‌فرضی جدال دو تیم مردان ایران و کانادا عصر روز گذشته برگزار شد که این بار شاگردان بهروز عطایی مطابق با انتظار در یک جدال برتر موفق شدند با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۲۱، ۲۷ بر ۲۵ و 25 بر 18) به برتری برسند. به‌این‌ترتیب، ایران در هفته دوم موفق شد دو رقیب سیاسی‌اش را از پیش‌رو بردارد و فعلا در تعداد برد و باخت برابر باشد. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم در جمع‌بندی از کار شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: «رقابت بسیار خوبی بود و خدا را شاکرم که بازیکنان ایران توانستند تیم خوب کانادا را شکست دهند. والیبالیست‌های کانادا با سرعت بالایی بازی می‌کردند و عملکرد خوبی داشتند. ارتفاع توپ‌ها به‌شدت پایین و کنترل روی تور بسیار سخت بود. بازیکنان ایران خواسته‌های کادر فنی را خوب اجرا کرده و کار پاسور آنها را سخت کردند. باید بگویم که پاسور اول در ست سوم بیرون از زمین قرار گرفت و مربی از پاسور دومش استفاده کرد». عطایی در پایان گفت: «درمجموع بازیکنان بازی قابل قبولی داشتند و هفته دوم را با پیروزی به پایان رساندیم. امیدوارم در هفته سوم و مسیر سختی که در چهار بازی باقی‌مانده پیش‌روست، بازیکنان ایران بتوانند روند رو به رشد خود را ادامه دهند و بازی‌های قابل‌قبولی را به نمایش بگذاریم».

شرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها