رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587522

نقش «ناطق نوری و شورای هماهنگی نیروهای انقلاب» در پیروزی احمدی نژاد / کوهکن : انتخابات ۸۴ معجزه نبود

ساعت24-عضو جبهه پیران خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه تهدید احمدی نژاد از سوی اصولگرایان صحت دارد یا خیر، گفت: یک فرد چنین حرفی زده و باید دلیل بیاورد

html>

«سال ۸۳ تا انتخابات ۸۴ ، اتفاقات بسیار مهمی افتاد اما بعد از اینکه اراده مردم وارد صحنه شد، هر دو جناح اصرار داشتند یک حرف را بزنند. این طرفی ها بگویند ما او را آوردیم، کار ما بود! آن طرف هم بگوید ببینید چه کار غلطی کردید، بروید توبه کنید، اشتباه کردید! آنها هم بگویند بله! ببخشید، شما درست می گویید، حق دارید! این بازی را تا همین اواخر ادامه دادند! آقا شما که تا لحظه آخر، حتی من را تهدید به اخراج از کشور کردید! تهدید کردید که اگر بمانی تو را له می کنیم! بعد می گویید ما تو را آوردیم!؟ چرا اینگونه می گویند؟ چون سود هر دو جناح و ماندگاری آنها در این است که کل اراده ملت، در دو جناح خلاصه شود و اینها هم با هم بده بستان کنند!»

این جملات جدیدترین اظهارات محمود احمدی نژاد درباره انتخابات ۸۴ و رئیس جمهور شدنش است. او که در روزهایی که رئیس جمهور بود و بعد از آن منکر حمایت های اصولگرایان می شد، همیشه تلاش کرده است که خط قرمزی بین خود و اصولگرایان بکشد و پیروزی خود را مستقل از کمک ای این جناح معرفی کند.

برخی افراد دچار توهم می شوند که خودشان رأی دارند

محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ادعای اخیر احمدی نژاد درباره انتخابات سال ۸۴، گفت: در کشورهایی که انتخابات حزبی نیست برای افرادی که با هر فرآیندی انتخاب می شوند، گاهی این اوهام به وجود می آید که این وزن خودشان بوده که باعث شده مردم به آنان رای بدهند و مسئولیتی به عهده شان گذاشته شده است.

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: اما ما زمانی که در کشورمان انتخابات حزبی نیست، افرادی با تشخیص مسئولان بالاترشان، مسئولیتی را به عهده می گیرند و اگر فرد در حدی می شود که شورای نگهبان او را رجل سیاسی تشخیص می دهد، این حاصل جمع مسئولیت هایی است که فرد داشته است.

ناطق نوری شرایط استاندار شدن احمدی نژاد را فراهم کرد

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد تحت یک شرایطی که آقای ناطق نوری و شورای عالی هماهنگی نیروهای انقلاب آن را فراهم کردند، به ریاست جمهوری رسید و اگر کسی منکر می شود باید در حافظه تاریخی اش شک کرد. اگر فرد انصاف داشته باشد و به هر مسئولیتی برسد، رای خود را مدیون یکی از این دوتا است. در کشورهای دیگر مانند آمریکا هم دو یا سه حزب وجود دارد و هر کسی که به ریاست جمهوری برسد، متعلق به یکی از این حزب ها است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در کشور ما، فرد همواره مسئولیت های مختلف بر عهده گرفته و کار سیاسی و اجتماعی هم کرده است و نه تنها برای ریاست جمهوری برای انتخابات مجلس هم هست. البته در انتخابات مجلس یک فرق بین تهران و ۵ کلانشهر، و شهرستان ها دارد. معمولا در مناطق بر اساس شناخت فردی روی شخص رای می دهند.

عضو جبهه پیروان تاکید کرد: حتما آقای احمدی نژاد می داند که انتخاب او برای ریاست جمهوری، حاصل جمع انتخاب او برای استانداری اردبیل است. چه کسی او را انتخاب کرد؟ اسمش را می گذارم فرصت خدمت؛ چه کسی این فرصت را به او داد؟ وزیر کشور وقت آقای ناطق نوری.

احمدی نژاد در انتخابات ۸۴ معجزه کرد؟

کوهکن با بیان اینکه آقای احمدی نژاد در زمان استانداری تلاش کرد، گفت: بعد از سال ۷۶، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شکل گرفت و در بحث شهرداری تهران، چند گزینه مطرح بود که بنا بر هر دلایلی ایشان انتخاب شد. من در جلسه بودم اگر اقتدار و ایستادگی آقای حجت الاسلام و المسلمین آشیخ علی اکبر ناطق نوری نبود، ایشان هیچ گاه به عنوان شهردار تهران انتخاب نمی شد. به هر جهت درست است که عملکرد فرد می تواند مطرح باشد اما باید آنالیز این موضوع را مطرح کرد. در همان انتخابات ۸۴ آقای احمدی نژاد، در مرحله اول رای آقای هاشمی بیشتر شد، چرا در مرحله دوم پیروز شد؟ ایشان معجره کرد؟ خیر. نیروهابی که با کاندیداهای دیگر بودند و نقش قابل توجه مردم باعث پیروزی ایشان شد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید احمدی نژاد از آنان که «در کره ماه زندگی» می کنند / اجازه ندارید کشتی کشور و مردم را سوراخ کنید

بزرگداشت سالروز پیروزی انتخاباتی سال ۸۴ / دیدار فعالان نهضت بسوی بهار با احمدی‌نژاد/ عکس ها

هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی یک شخصیت کاریزما بود

وی با اشاره به مجلس هفتم گفت: در انتخابات مجلس هفتم، از ۲۹۰ نماینده مجلس طرفداران آقای احمدی نژاد از انگشتان دست کمتر بود. در مرحله ی دوم تعداد طرفداران ایشان بیشتر شد و ۵۰ درصد نمایندگان طرفدار ایشان شدند. لذا، انصاف حکم می کند زمانی که ما در مرحله انتخاب قرار گرفتیم، سال ها بعد برای انتخاب خود یک آنالیز درست بدهیم.

این چهره سیاسی گفت: حاصل جمع چند مولفه باعث انتخاب هر یک از روسای جمهور است. آقای هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی یک شخصیت کاریزما بود. اگر کسی منکر می شود فیلم های آن زمان را ببیند؛ ایشان زمانی که خطبه های نماز جمعه را می خواند به شعارهای مردم گوش می کرد و در انتخابات رای آورد.

احمدی نژاد در دوره اول رای چندانی نداشت

کوهکن افزود: آقای خاتمی نیز در سال ۷۶، در دو هفته مانده به انتخابات باور نداشت که رئیس جمهور می شود و یک موجی در جامعه از نظر چرخش مطالبات و ابعاد اجتماعی و سیاسی ایجاد شد که باعث شد ایشان در انتخابات پیروز شود. آقای احمدی نژاد نیز در دوره اول خود رای آنچنانی نداشت؛ در مرحله دوم آرای منفی آقای هاشمی را مد نظر قرار دادند و روی آن منسجم شدند که باعث شد ایشان رای بیاورد. اگر آقای احمدی نژاد منظورشان دوره دومشان است، ما یک خط بین عملکرد ایشان بین دوره اول و دوره دوم ایشان می کشیم.

روحانی مدیون احمدی نژاد است

وی ادامه داد: مرحله اول ریاست جمهوری‌شان، آقای احمدی نژاد کار و تلاش کردند. به طور مثال در بودجه می نوشتیم تا پایان سال، n مقدار پمپ گاز ساخته شود و در آخر سال مشاهده می کردیم که به ۹۰ درصد می رسید. اما، در دوره دوم ایشان دچار حواشی و کیش شخصیت شد. آقای روحانی زمانی که رئیس جمهور شد، من به یکی از دوستان گفتم که آقای روحانی بخشی از رای آوردنشان را به آقای احمدی نژاد مدیون است و باید از او تشکر کند. معمولا ریاست جمهوری در کشور ما دو دوره است و همه در دوره اول بیشتر کار کردند. ما باید برای حافظه تاریخی افراد که هستند یک حداقلی برای آبروی آنان قائل باشیم و مسائل را درست تحلیل کنیم.

اصولگرایان احمدی نژاد را تهدید کردند؟

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه تهدید احمدی نژاد از سوی اصولگرا صحت دارد یا خیر، گفت: زمانی که من می گویم یک فرد چنین حرفی زده و باید دلیل بیاورم ....نگفته ندارد کسی با تو کار، چو گفتی دلیلش باید بیار... یک زمانی می گوییم یک جریان فکری تهدید کرده است. ما اگر می خواهیم یک مسئله ای را به یک جریان فکری نسبت بدهیم، باید بگوییم یک کنگره یا نشستی داشتند که در آن تصمیم گرفته و به نیروهایشان بگویند. تا آن اندازه که من در جریانم، چنین چیزی نشنیده ام.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها