رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587526

واکنش دادستان کل کشور به ماجرای تجمع دختران بیحجاب در شیراز

ساعت24-دادستان کل کشور با اشاره به تجمع برخی از دختران نوجوان بی‌حجاب در شیراز گفت: باید برنامه‌های فرهنگی قبل از اقدامات قضایی انجام شود.

html>

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در صحن امرز شورای شهر پس از استماع سئوالات اعضای شورای شهر تهران با اشاره به موضوع سوءاستفاده از دختران نوجوان در شیراز اظهار داشت: از این دختران نوجوان در قالب تجمع سوءاستفاده شده بود و برای نظام جمهوری اسلامی ایران با تعداد زیادی شهید و سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مأموریت در خارج از کشور مانند آمریکا و استکبار دارند تا چنین اقداماتی را انجام دهند و بابت این مسئله پول دریافت می‌کنند، گفت: مدتی پیش زنی در یکی از خیابان‌ها برهنه حرکت کرده بود و پس از دستگیری مشخص شد این فرد در قالب دریافت پول از خارج از کشور دست به چنین اقدامی زده است.

منتظری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از چنین موضوعاتی باید کار فرهنگی مشترک انجام شود و نباید این اقدامات فرهنگی را موکول به برخوردهای قضایی کرد.

وی افزود: برخی می‌گویند چرا با بدحجابی برخورد نمی‌کنید؛ نظر من این است که باید ابتدا کار فرهنگی انجام شود. دستگاه‌های مختلفی اعتبار و بودجه برای کار فرهنگی دارند و ما نباید در کار دستگاه‌های دیگر ورود کنیم. از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم درخواست دارم که این موضوعات فرهنگی را در دستورکار قرار دهند.

منتظری در ادامه با بیان اینکه استفاده از اراذل و اوباش در تخلفات ساخت و ساز اتفاق عجیبی است، افزود: درخواست من این است در تهران و حومه شهر، این موضوع حتما به دادستانی گزارش داده شود. نباید اجازه دهیم که افراد برای تخلفات ساختمانی از اراذل استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها در خصوص آلودگی هوا لازم است، گفت: این موضوع در معاونت حقوق عامه در دستور کار است و ما آمادگی لازم را داریم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشیم.

دادستان کل کشور گفت: در دادسرای تهران از دادستان خواهیم خواست که فردی را مسئول صیانت از حقوق عامه مردم قرار دهد اما این موضوع نیاز به مطالبه گری شورا دارد.

وی با اشاره به ضعف در قوانین یادآور شد: اگر ترک فعل به صورت مسلم و عینی به خسارت منتهی شود، فرد مسئول تأمین خسارت نیست اما چون در قانون جرم انگاری نشده، در تمام موارد نمی توانیم تعقیب کیفری انجام دهیم. اغلب ترک فعل ها بر اساس همین نقص قانون است.

منتظری گفت: تعداد زندان ها با تعداد زندانیان تناسب خوبی ندارد، مشکلات بسیار عدیده در زندان های تهران داریم. برای آینده باید فکری در این خصوص شود چون ما نمی توانیم شهر را فاقد زندان بدانیم و نمی توانیم متخلفان را آزاد بگذاریم.

دادستان کل کشور بیان داشت: حبس زدایی سیاست قوه قضاییه است اما عده ای مرتکب جرم می‌شوند که باید دست آنها از اخلال در جامعه قطع شود و بدون تعارف باید در زندان باشند.

دادستان کل کشور افزود: اینکه در استانی دیگر دو زندان غزل حصار و رجایی شهر داریم و باید مجرمان را به البرز منتقل کنیم، مشکلاتی ایجاد کرده که باید برطرف شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها