رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587532

موضعگیری تند نخست‌وزیر انگلیس علیه پوتین

ساعت24-نخست‌وزیر انگلیس در اظهارنظری تازه علیه روسیه اعلام کرد که لندن و دیگر کشورهای نباید اجازه دهند ولادیمیر پوتین در جنگ اوکراین پیروز شود.

html>

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که کشورش انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی را به اوکراین داده است، روز یکشنبه (امروز) باز هم علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه موضعگیری کرد.

در حالی که نشست سران گروه ۷ به میزبانی آلمان قرار است روز یکشنبه (امروز) آغاز شود، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن و متحدانش نباید اجازه دهند روسیه در جنگ اوکراین به پیروزی برسد.

بنا بر گزارش شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که از زمان آغاز بحران روسیه و اوکراین (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) تاکنون دو بار شخصا به کی‌یف سفر کرده است، خواستار تقویت حمایت‌ها از اوکراین شد.

نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات امروز خود بار دیگر اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرد و خواستار شکیت دادن او در جنگ اوکراین شد.

به ادعای بوریس جانسون، «بهای اینکه به پوتین اجازه بدهیم این جنگ را پیروز شود بسیار بیشتر از بهای است که ما هم اکنون داریم می‌پردازیم».

اظهارات تازه نخست‌وزیر انگلیس عهلیه روسیه و شخص ولادیمیر پوتین در شرایطی مطرح شده که او روز شنبه (دیروز) درباره احتمال پذیرش توافق صلح از سوی اوکراین هشدار داد.

بوریس جانسون که در پایتخت رواندا صحبت می‌کرد، گفته بود بسیاری از کشورها می‌گویند جنگ اوکراین، یک جنگ اروپایی غیرضروری است؛ بنابراین فشار برای تشویق یا شاید اجبار بر اوکراینی‌ها برای پذیرش یک صلح بد، افزایش خواهد یافت.

تنش‌ها در روابط انگلیس و کشورهای غربی با روسیه از پنجم اسفند ماه سال گذشته شدت گرفت. در این تاریخ و به فرمان ولادیمیر پوتین، روسیه از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد.

به دنبال آغاز بحران اوکراین، مقام‌های کشورهای غربی ضمن اعمال انواع تحریم‌ها علیه روسیه، به اقداماتی از قبیل ارائه حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی بی سابقه به اوکراین دست زده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها