رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587565

گوگل و اپل به جمع‌آوری و فروش داده‌های کاربران متهم شدند

ساعت24-سناتورهای آمریکایی در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، اپل و گوگل را به انجام اقدامات ناعادلانه و فریبنده به منظور جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی تلفن همراه صدها میلیون نفر متهم کردند.

html>

به گزارش فارس به نقل از انگجت، سناتورهای آمریکایی در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، اپل و گوگل را به انجام اقدامات ناعادلانه و فریبنده به منظور جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران تلفن همراه صدها میلیون نفر متهم کردند. آنها افزودند که این شرکت‌ها با ایجاد شناسه‌های ردیابی مخصوص تبلیغات در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه خود، این اقدامات را تسهیل کرده اند.

در سیستم عامل های اندروید و iOS، شناسه های قابل ردیابی وجود دارند که می توانند برای اهداف و تبلیغات تجاری مورد استفاد قرار بگیرند. اگرچه قرار است این شناسه ها همیشه ناشناس بمانند اما سناتورهای آمریکایی ادعا می کنند که غول های فناوری این اطلاعات که شامل نام افراد، آدرس ایمیل و شماره تلفن آنهاست را به فروش می رسانند.

وال استریت ژورنال گفته که اپل و گوگل محدودیت هایی را برای جمع آوری داده های کاربران دارند. مثلا اپل در به روز رسانی iOS اقدامات سختگیرانه ای را درخصوص ردیابی برنامه ها اعمال کرد و به آنها گفته بود پیش از جمع آوری اطلاعات باید از کاربران اجازه بگیرند.

گوگل هم ردیابی کاربران در برنامه های مختلف را سخت تر و اخیرا ادعا کرده ویژگی Privacy Sandbox را با هدف معرفی راه‌حل‌های تبلیغاتی جدید و خصوصی‌تر اصلاح می کند.

این شرکت درباره ادعای سناتورها گفت: ما هیچوقت داده های کاربران را نمی فروشیم و گوگل پلی هم فروش آنها را از سوی توسعه دهندگان ممنوع کرده است. ادعاهای مطرح شده درباره شناسه تبلیغاتی برای تسهیل فروش اطلاعات، نادرست است.

البته اپل هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها