رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587566

خط و نشان جدی بهارستان برای پاستور/ عضو هیات رئیسه مجلس : درخواست استیضاح چهار وزیر را تحویل گرفتیم

ساعت24-فارس نوشت:حاجی‌دلیگانی گفت: وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیات‌رئیسه مجلس آمده است.

html>

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به دیدار حضوری نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبر انقلاب مطالب بسیار مهم، کاربردی، راهبردی و اجرایی را در خصوص رویکرد کلی مجلس و محور قرار گرفتن لوایح بیان و در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص ویژگی‌های یک نماینده انقلابی صحبت کردند که امیدواریم بتوانیم در دو سال باقی مانده از مجلس این نکات را عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: پس از این دیدار، مرکز پژوهش‌های مجلس اقدامی را آغاز کرد تا از فرمایشات و انتظارات رهبر انقلاب منشوری را آماده کند و در حال حاضر در حال نهایی شدن است که البته محورش این است که بتوانیم وضعیت کشور و جامعه را به سمت بهبود پیش ببریم.

حاجی‌دلیگانی پیرامون طرح شفافیت تصریح کرد: طرح شفافیت دوم، در پایان اهم از طرح اول بود یعنی با تدبیر انجام شده به این جمع‌بندی رسیدیم که تمام ۳ قوه را در این طرح بیاوریم و پوششی به آن بدهیم که کلیت آن با نصف به علاوه یک رای، رای بیاورد و ماده خاص آن با دو سوم آرا تصویب شود.

این نماینده مجلس در خصوص ایرادات وارد شده به طرح شفافیت بیان کرد: ایرادات مطرح شده موارد عادی است و در کمیسیون در حال اصلاح است تا به صحن بیاید.

بیشتر بخوانید:

«تذکر شفاهی» نماینده مجلس : استیضاح وزیر صمت چه قباحتی دارد که این همه هجمه علیه مجلس راه افتاده ؟

معاون پارلمانی رئیسی : انتظارات نمایندگان در حد امکانات کشور نیست / چهره علمی داریم ، از نمایندگان برای حضور در وزارت کار استفاده نمی کنیم

وی پیرامون استیضاح وزیر صمت تصریح کرد: تا به الآن ۵ تقاضا برای استیضاح وزرا آمده است که مورد اول آن وزیر صمت است که البته ۲ دسته امضا آمده بود که برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شد و هنوز از عدد نیفتاده و نیاز است کمیسیون این هفته بررسی‌ها را انجام دهد و زمانی که در صحن اعلام وصول شد حتی اگر عدد آن کم شود از دستور خارج نخواهد شد.

حاجی‌دلیگانی خبر داد: وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از دیگر وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت رئیسه آمده است.

عضو هیات رئیسه مجلس پیرامون طرح رسمی شدن نیروهای خرید خدمت آموزش و پرورش توضیح داد: طرحی به مجلس مبنی بر اینکه تمام افرادی که از سال ۱۳۹۲ آموزش و پرورش رابطه کاری از جمله خرید خدمت و حق‌التدریسی دارند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند که تعداد آن ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شوند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های کلان در خصوص آموزش و پرورش این است که افراد از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند اما با هدف کاهش هزینه‌ها خرید خدمت و مدارس غیرانتفاعی مطرح شد اما کمیسیون آموزش مجلس با این طرح موافق نیست ولی در معرض صحن علنی مجلس قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها