رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587723

کنایه سنگین فرمانده کل سپاه به سران برخی کشورهای اسلامی

ساعت24-فارس نوشت : سرلشکر سلامی در دیدار با ژنرال ندیم رضا با اشاره به تحرکات برخی کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود هم نبوده چگونه برخی کشورهای اسلامی بر آن تکیه می‌کنند؟

html>

ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان در راس هیئت نظامی با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به هیات پاکستانی با تاکید بر مناسبات نزدیک و ریشه دار دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت، کشور و نیروهای نظامی ایران و پاکستان اظهار کرد: ما دو ملت مسلمان هستیم که خدای واحد، پیامبر عظیم الشأن و قرآن ما را به یکدیگر پیوند داده است علاوه بر این یک فرهنگ غنی مشترک که دو ملت را به هم متصل می‌کند از عوامل دیگر این احساس برادری است و در کنار آن همسایگی که در مفاهیم و تعابیر قرآنی و تعالیم پیامبر عظیم الشأن نیز وجود دارد، درباره همسایگان ما هم صادق است.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ ریشه دار دو ملت هیچ نشانه‌ای جز دوستی و برادری وجود ندارد گفت: علاوه بر این اشتراکات قوی و ریشه دار ما به عنوان جزئی از جهان اسلام دشمن‌های مشترکی داریم.

سرلشکر سلامی از رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن جهان اسلام و بشریت یاد کرد و با بیان اینکه آمریکایی‌ها نیز که تکیه گاه اصلی صهیونیست‌ها هستند اساساً دشمن حکومت اسلام هستند، فرجام و سرنوشت عادی سازی روابط با صهیونیست‌های کودک کش را برای برخی حکام منطقه تلخ توصیف و تصریح کرد:سوال مهمی است که رژیم صهیونیستی که قادر به دفاع از خود هم نیست و کاملاً یک رژیمی بدون سیاست است، چگونه برخی کشورهای اسلامی بر آن تکیه می‌کنند که دارای امنیت یا اقتصاد باشند این مسئله هیچ منطقی ندارد.

وی ارمغان حضور آمریکایی‌ها در جهان اسلام را تفرقه‌های بزرگ، جنگ‌های داخلی طولانی، تخریب خانه‌ها و همچنین آواره کردن مردمان، محروم کردن ملت‌های مسلمان از ثروت‌های خودشان و در واقع داشتن ناامنی و فقر و عقب ماندگی دانست و گفت: وقتی به افغانستان نگاه می‌کنیم آثار زیان بار و غیر قابل جبران مداخله آمریکایی‌ها را می‌بینیم همانگونه که ما از این مداخلات ویرانگر آمریکایی‌ها در افغانستان رنج می‌بریم؛ مردم، دولت و اساساً کشور پاکستان هم به نحو دیگری رنج می‌برند.

فرمانده کل سپاه در ادامه پس از برشماری حضور نامبارک آمریکایی‌ها در منطقه و کشورهای اسلامی تاکید کرد: به یاری خدا دشمنان ما در حال عقب نشینی هستند و امیدواریم دوباره این کشورها با اعتماد به نفس و همدلی، استقلال خود را بدست آورند.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی پاکستان را معادل امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم، بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه ارتقای هرچه بیشتر امنیت مرزهای مشترک و مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد و گفت:خوشبختانه ما بیشتر ملاقات هایمان طی سال‌های گذشته با فرماندهان عزیز ارتش پاکستان بوده است، این نشان دهنده آن است که ما روابط برادری خوبی با ارتش پاکستان داریم و با هر چیزی که بخواهد به آن خدشه وارد کند مقابله می‌کنیم.

ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت و کشور ایران و پاکستان، تفرقه و اختلاف افکنی در جهان اسلام را ثمره طراحی آمریکا و غرب دانست و گفت: آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال و بدون تامین امنیت افغانستان آنجا را ترک کردند و حضور آنان دستاوردی نداشت.

رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان همچنین بر توسعه همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی به منظور تامین امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها