رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587847

شجاعانه ، کارشناسانه و منصفانه

ساعت 24 - در حالی که تهاجم های عجیب برخی رسانه های هوادار دولت و به ویژه روزنامه ارگان دولت به بخش خصوصی ومتهم کردن آنها به اینکه دراتاق ایران رانت خواری ادامه دارد و این رسانه حتی تا جایی پیش رفته که می نویسد بخش خصوصی دنبال زمین زدن وزیر صمت است ، شمار قابل اعتنایی از اعضای ارشد بخش خصوصی به ویژه روسای اتاق ها و روسای کمیسیونها سکوت کرده اند و از نقد دولت خودداری می کنند. مسعود خوانساری رییس اتاق تهران ونایب رییس اتاق بازرگانی ایران در همین روزهای تازه سپری شده کارشناسانه، منصفانه و شجاعانه ضمن نقد رفتار نهاد دولت از اینکه به شکایت ها و گلایه های بخش خصوصی نسبت به اتهام ها به صورت جدی حمایت نشد شجاعانه سخن گفت ونیز آنجایی که دولت در مسر درست بود از رفتار دولت حمایت کرد.

مسعود
html>

آسیب‌های اقتصاد از مداخلات دولت

مسعود خوانساری در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوص گفت هر چه دولت بیشتر در امور اقتصادی مداخله کند، نتایج بهتری بدتری به دست می اید. به طور مثال می توان به وضعیت صنعت طیور اشاره کرد . در این صنعت 96 درصد تولید توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد اما تمام فرایند ورود مواد اولیه در اختیار دولت است. درحالی وزارت جهاد کشاورزی، مرغداران را همچنان مجبور به تأمین مرغ اجداد از نژاد آرین می‌کند که ضریب تبدیل نامناسب نیز دارد و اصرار به استفاده از نژاد آرین در صنعت مرغ‍داری کشور هزینه ارزی زیادی برای این صنعت در بر خواهد داشت .ورود نهاده‌ها از اسفند سال گذشته در اختیار یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی قرار گرفته که بابت آن ارز ترجیحی هم دریافت کرده است. این شرکت در سامانه بازارگاه نیز، کوتاژ صوری صادر و پول آن را هم از بخش خصوصی دریافت کرده اما نهاده تحویل نداده است. در حالی که در همان مقطع، مقادیر قابل توجهی خوراک دام موجود در بنادر کشور در انتظار تامین ارز بود.: کشور در زمان جنگ که سایر کشورها نیز به پشتیبانی از حکومت بعث عراق درآمده بودند، توانست مایحتاج خود را تامین کند و از این پس هم قادر به تامین نیازها خواهد بود.در حال حاضر، واحدهای بزرگ و کوچک مرغ و تخم‌مرغ امکان واردات حتی یک کیلوگرم نهاده مورد نیاز خود را ندارند و با الزام دولت، باید به سراغ سامانه بازارگاه بروند و تامین نهاده از این سامانه نیز معضل دیگری پیش پای آنان قرار داده است.از سوی دیگر قیمتی که دولت برای هر کیلو تخم‌مرغ اعلام کرده کمتر از قیمت تمام شده آن برای واحدهای تولیدی است. نتیجه این رویه آن است که مشکلات متعددی در بازار مرغ و تخم‌مرغ در آینده بروز خواهد کرد؛ به طوری که صنایع این بخش که صادرکننده نیز بوده‌اند، این احتمال را جدی می‌دانند که طی ماه‌های آتی نیاز به واردات مرغ و تخم‌مرغ ایجاد شود.

حمایت ونقد

مسعود خوانساری همچنین در نشست تازه هیات نمایندگان اتاق تهران گفت دربخش دیگری از صحبت های خود به هجمه هایی اشاره کرد که در ماه های گذشته علیه اتاق بازرگانی از سوی برخی راه افتاده است و گفت:« از ابتدای سال جدید متاسفانه هجمه هایی به اتاق بازرگانی و بخش خصوصی صورت گرفت و تهمت هایی زده شد و حتی روزنامه ای نوشت که 1500 میلیارد تومان گم شده که کاملا کذب بود و همان روز جوابیه ای هم تهیه و منتشر شد که بعد اعلام کردند نه گم نشده بلکه ترک فعل صورت گرفته و این پول باید به اتاق پرداخت می شده و نشده است. به دنبال این حرکت ها جوسازی های بسیاری علیه بخش خصوصی و اتاق انجام شد و این درحالی بود که در وضعیت بحرانی کشور و سیاست های تعدیلی و اصلاح ساختار اقتصادی بخشی از کار باید از سوی بخش خصوصی صورت بگیرد و یکبال پیشران این موضوع اتاق و بخش خصوصی است و متاسفانه شاهد بودیم همزمان با این اتفاق برخوردهای بدی صورت گرفت. در ارتباط با این هجمه ها هیات رئیسه اتاق ایران نامه ای را خدمت مقام معظم رهبری و سران سه قوه ارسال کردند و خواستار این شدند که دلایل این برخوردها بررسی و مشخص شود و دقیقا اطلاع رسانی صورت گیرد و وضعیت اتاق ها شفاف تحقیق شود و اگر تخلفی خدای نکرده صورت گرفته اعلام شود و اگر نه معلوم شود که دلایل تضعیف و برخوردی که با اتاق صورت گرفته چیست؟ خوشبختانه در این ارتباط دستورات اکید خوبی صادر شده است؛ همچنین اتاق جلسه بسیار خوبی با ریاست محترم قوه قضاییه داشت و در این جلسه ریاست قوه دستور دادند که علت این موضوعات که مطرح شده است، بررسی شود. همچنین هفته گذشته هم جلسه بسیار خوبی اعضا هیات رئیسه اتاق با جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم داشتند و دراین جلسه هم درباره این مسائل بحث شد و هم اینکه اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی برای همکاری با دولت اعلام آمادگی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها