رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590804

در وین آب هسته ای گرم می شود؟

ساعت 24 - شاید درحالی که تصور می شود صلح هسته ای در ته درهای گود افتاده و توانی برای بیرون کشیدن آن دیده نمی شود نظام های سیاسی ایران و آمریکا یخ گفت وگهای سرد را بشکنند و آب گرم برپییکر مذاکرات ریخته شود؟ این چیزی است که بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی ونیز شهروندان ایرانی آرزوی آن را دارند . کارشناسان و ناظران آگاه که این مقوله را دنبال می کنند این تصورراندارند و باوردارند نشست امروز ایران و آمریکا بازهم به جایی نمی رسد. وزارت امور خارجه ایران از اعزام گروه ایرانی مذاکره کننده اتمی به وین جهت ادامه مذاکرات به منظور احیاء برجام خبر داد. انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، نیز اعلام کرد برای ادامه گفت‌وگوهای اتمی راهی وین پایتخت اتریش شده است. همزمان، خبرگزاری رویترز نیز، از سفر رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، به وین خبر داده است.

وین
html>

همزمان با اعلام سفر رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، و انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به وین، به منظور از سرگیری مذاکرات برای احیاء برجام، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، عصر روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، از اعزام گروه ایرانی مذاکره کننده اتمی به وین خبر داد و اعلام کرد: علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، در چارچوب سیاست رفع تحریم‌ها، تا ساعاتی دیگر عازم وین خواهد شد.بنا بر اعلام ناصر کنعانی، «در این دور از گفتگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت».سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن تأکید بر «عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار»، ابراز امیدواری کرد: «طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم نمایند».

ساعتی پیش از این، انریکه مورا، از سفر به وین به منظور از سرگیری مذاکرات بر اساس متن هماهنگ کننده‌ی ارائه شده در روز ۲۰ ژوئیه خبر داد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده است، از سفر رابرت مالی، در هفته جاری، به وین، به منظور ازسرگیری مذاکرات احیاء برجام در وین خبر داد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در هفته‌های اخیر، همزمان با تلاش برای از سرگیری مذاکرات احیاء برجام، تاکید کرده بود: «اکنون زمان نجات برجام است». دور آخر مذاکرات برای احیاء برجام در وین حدود چهار ماه پیش متوقف شد. همچنین دیدار کوتاه مذاکره‌کنندگان در ماه گذشته، در دوحه قطر، بدون نتیجه به پایان رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها