رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590973

رکود در بازار لوازم خانگی با افزایش قیمت‌ها

ساعت24-رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در تیر ماه سال جاری گفت: به علت رکود در بازار فروش برخی فروشندگان لوازم خانگی را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند.

html>

رضا رزقیان مقدم درخصوص وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت از اول تیرماه سال جاری کلیه لوازم خانگی ۱۰ درصد و لوازم صوتی ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است و تنها افزایش قیمت در سال جاری مربوط به تاریخ فوق است.

وی افزود: افزایش هزینه حمل ونقل، دستمزد نیروی کار، گران شدن نرخ برق تجاری، افزایش قیمت مواد اولیه، نوسات ارزی و... موجب افزایش قیمت‌ها شده و این افزایش قیمت‌ها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست، اما سازمان صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز مجوز افزایش قیمت بیشتری را صادر نکرده‌اند.

رزقیان مقدم با بیان اینکه از سال ۹۸ واردات لوازم خانگی ممنوع است، ادامه داد: قاچاق کالا نسبت به سال‌های گذشته با افزایش میزان بازرسی سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اتحادیه لوازم خانگی مشهد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. در صورت مشاهده هر تخلفی برخورد صورت گرفته و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد مواردی از جمله افزایش تعرفه گمرکی و ... را موجب افزایش قیمت مواد اولیه لوازم خانگی برشمرد و عنوان کرد: مواد اولیه وارد کشور شده و لوازم خانگی مونتاژ می‌شود، اما کالا را نمی‌توانیم وارد کنیم.

رزقیان مقدم با اشاره به رکود بازار لوازم خانگی خاطرنشان کرد: به ازای هر ۱۰ نفر یک فروشگاه لوازم خانگی وجود دارد و گرانفروشی در این حوزه جایی ندارد. با توجه به افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی به علت رکود در بازار، برخی فروشندگان لوازم خانگی را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها