رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591051

خسارت سیل به ۵۶۹ مدرسه/ هیچ مدرسه‌ای تخریب نشده است

ساعت24-مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تشریح آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده، برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

html>

میثم حاجی‌پور در این‌باره اظهار کرد: پس از بارش‌های شدید باران در روزهای گذشته و جاری شدن سیل و سیلاب در بسیاری از مناطق کشور، وقوع این سیل خساراتی را هم به فضاهای آموزشی وارد کرد.

وی افزود: پس از فروکش شدن باران‌های سیل‌آسا و حضور میدانی مهندسان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها و بازدید از مدارسی که در مناطق مورد اشاره حضور داشتند، گزارش نهایی خسارات وارده به فضاهای آموزشی احصاء شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه براساس گزارشات دریافتی، پس از وقوع سیل مشخص شد ۵۶۹ مدرسه براثر سیلاب اخیر دچار خساراتی شده‌اند گفت: سیل اخیر به فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور خساراتی از قبیل "تخریب دیوار محوطه"، "ورود گل و لای سیلاب به محوطه"، "ریزش نازک‌کاری سقف"، "خرابی پوشش بام" و "آسیب به برخی تجهیزات کلاسی" وارد کرده است.

حاجی‌پور تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و خسارات وارده عمدتا ناشی از شدت فراوان بارش باران و ورود سیلاب به محوطه مدارس گزارش شده است.

وی برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده با مدیریت بحران، دستگاه‌های متولی و ... بازسازی فضاهای آموزشی مذکور با سرعت آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا مهر ۱۴۰۱ مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در این مناطق نداشته باشیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و ابلاغ آن به استان‌هایی که درگیر سیلاب اخیر شدند، بازسازی و بهسازی این فضاهای آموزشی آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها