رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591099

4 محموله کشتی غلات و دانه روغنی دیگر از اوکراین صادر شد

ساعت24-وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: امروز 4 کشتی دیگر از اوکراین شامل غللات و دانه روغنی به کشورهای ترکیه، چین و ایتالیا صادر شد.

html>

به گزارش فارس به نقل از رویترز، 4 کشتی اوکراینی در حال خروج از دریای سیاه برای صادرات محموله این کشور به کشورهای مقصد هستند که بر اساس توافقی که قبلا با روسیه انجام شده صورت می گیرد.

مقام گمرک دریایی اوکراین در فیس بوک خود اعلام کرده که 4 کشتی با بار حدود 170 هزار تن از ذرت و دیگر محصولات کشاورزی و غذایی دریای سیاه را ترک می کنند.

صادرات غلات این کشور بر اساس توافقی است که با میانجیگری ترکیه و حضور نماینده سازمان ملل متحد بین روسیه و اوکراین برای صادرات انجام شده صورت گرفته است.

سازمان ملل متحد و ترکیه ماه پیش و پس از آنکه این نهاد بین المللی هشدار داد که به دلیل قطع صادرات از اوکراین و حبس شدن مواد غذایی در این کشور امکان هر گونه قحطی در کشورهای دیگر وجود دارد، به این توافق کمک کردند که اوکراین بتواند محصولات کشاورزی خود را صادر کند.

روز شنبه یک کشتی با پرچم خارجی و برای اولین بار پس از وقوع جنگ در این منطقه وارد اوکراین شد تا گندم از این کشور بارگیری کند.

محموله گندم روز گذشته وارد لبنان شده و مقامات اوکراین پیش بینی کرده اند که می توانند ماهانه دو تا 5 میلیون تن کالای اساسی کشاورزی صادر کنند.

وزیر دفاع ترکیه گفته است که دو کشتی به مقصد ترکیه و دارای بارهای 66 هزارتن و 44 هزار تن ذرت است و دو کشتی دیگر یکی با 45 هزار تن ذرت به مقصد چین و دیگری با 6 هزار تن روغن آفتابگردان به مقصد ایتالیا می رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها