رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591137

نشانه های سازش ایران با متن نهایی تا الان

ساعت 24 - الان درایران زمان کمی از 9 صبح را هم درنوردیده و ایرانیان در خانه و محل کار سخت دنبال این هستند بدانند پاسخ نظام سیاسی ایران به متن توافق نهایی که اروپایی ها در دستهای مذاکره کننده ایرانی قراردادند تا با خود به تهران بیاورد و به نهادهای قدرت ارایه کند را بفهمند. . بدون چون وچرا نهادهای قدرت موثردر نظام سیاسی ایران ومرتبط با پرونده هسته ای تا حالا از متن وماهیت آن توافق اطلاعات دقیق پیدا کرده و با زیر وروکردن هرکلمه و عبارات آن رمزگشاسیی ها نیز تا جایی که می شده انجام گرفته است. شهروندان ایرانی با دلهره و نگرانی این داستان را دنبال می کنند و بیشتر ایرانیان با هرگرایش سیاسی و در هر گروه اجتماعی آرزو دارند این متن با پذیرش حاکمیت راه و روزنه تنفسی برای ایرانیان بازکند و از فشار بی تاب کننده بر آنها کاسته شود.

باقری
html>

گمانه زنی ها برای اینکه نظام سیاسی حاکم بر ایران چه پاسخی خواهد داد شروع شده است. برخی از نشانه های اینکه ایران این بار دیگر راهی جز سازش با متن توافق نهایی ندارد را می توان با اندکی کاوش در روزگارو نوشته های رسانه ها ی شاخص در چنگ حاکمیت دید. داوری این نوشته با نگاهی از سر اشاره و با تاکید بر اینکه این داوری تا این ساعت پابرجاست ، گواهی می دهد این بار سازش هسته ای در دسترس تر همیشه است. نشانه بزرگ و قابل اعتنا را می توان در صفح0 های یک و دو روزنامه اسرار آمیز کیهان دید. در این دو صفحه نشان ای از مخالفت در ستون های مخصوص دیده نمی شود و خود خبر نیز به محاق رفته است. روزنامه اسرارآمیز کیهان همیشه پرچم برباد دادن گفت وگوها را زودتر ااز مقامهای رسمی بالا می برد و زیر این پرچم بود که زمزمه ها به فریاد مخالفت تبدیل می شد و توافق بر باد می رفت . حالا اما خبری نیست و شایدهم گردانندگان پیدا و پنهان این روزنامه به بررسی های بیشتری نیاز دارند.

دوخبرگزاری با نفوذ و دوقلوی حکومتی نیز تا این ساعت با بردباری هنوز این رخداد بزرگ را به صفحه نخست خود راه نداده و کوشیده اند با خبرهای معمولی صفحه اول خود را آرایش و زینت دهند. هیچ کارشناس نامدار و بی نام ونشانی نیز در این دو رسانه به پای کار نیامده تا با روشنی بگوید این توافق منافع ایران را ندیده است. از اینها شاید مهمتر روزنامه ای است که گفته می شود با منابع مادی و فکری سپاه پاسداران منتشر می شود و نامش مثل سابقه اش جوان است. این روزنامه بد اخلاق درباره پرونده هسته ای نیز در صفحه نخست خود نشانه هایی از رضایت در باره توافق را نشان داده است. این روزنامه که آتش افروز بوده و آنچه دولت روحانی در صلح هسته ای می بافت را با تیترهای آتشین به خاکستر می کشاند این بار اما از عبارات " روبه جلو" و " با احتیاط" درباره نتایج دور تازه وین نوشته ومی توان آن را نشانه سازش بخش مهمی از قدرت در این باره به حساب آورد.

البته باید درچشم به راه و گوش به زنگ باشیم تا بخوانیم وبشنویم در ساعتهای آینده ، از درون نهادهای پیدا و پنهان نظام سیاسی و جمع بندی آنها درباره اینکه آیا می توان در این متن رخنه پدیدار کرد و از سازش گریخت بچیزی به گوش می رسد و نوشته ای در برابر دیدگان نگران ایرانیان رژه خواهد رفت. . شاید هم تیتر چند روز پیش نورنیوز که گفته بود این دور پیچ آخر است که یک راه آن به سوی گشایش است درست باشد و نظام سیاسی ایران با جمع بندی روزگار سخت کسب وکار ایرانیان و روند کاهنده رضایت از کارنامه دولت سیزدهم درمساله سرنوشت ساز معیشت به خطر افتاده آنها پرچم سازگاری را بالا بگیرد تا ایرانیان نفس تازه کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها