رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591285

قابل توجه ساکنین پایتخت/ به تهرانیها برای ساخت مسکن کجا زمین داده میشود؟

ساعت24-ایسنا نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: فردا مراسم تحویل زمین به یکی از کارگزاری‌های نهضت ملی مسکن را خواهیم داشت؛ همچنین به زودی تصمیم داریم علاوه بر شهرهای قبلی در پیشوا و قرچک نیز به صورت خودمالک، زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهیم تا اقدام به ساخت مسکن کنند.

html>

خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان تهران به صورت قرارداد با بخش دولتی، انبوه‌سازان یا به شکل خودمالک در حال اجرا است. برنامه‌ریزی‌هایی برای الحاق زمین در شهرستان‌های قرچک و پیشوا نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. متقاضیان دارای شرایط که فرم «ج» آنها سبز است در قالب گروههای دو یا سه نفره می‌توانند از ما زمین دریافت کنند و ساخت و ساز انجام دهند. در بعضی شهرها که اراضی بیشتری در اختیار داریم حتی به یک نفر هم زمین واگذار می‌کنیم.

وی افزود: در پی امضای تفاهم‌نامه با یکی از کارگزاران نهضت ملی مسکن، فردا مراسم تحویل زمین به کارگزاری مورد نظر در نقاط مختلف استان تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: با تحویل زمین‌ها به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تعداد پروژه‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن در استان تهران رشد چشمگیری خواهد داشت. همچنین در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌هایی با سازندگان، پیمانکاران و دیگر کارگزاری‌ها خواهیم داشت که تحولی در اجرای طرحهای مسکن خواهد بود.

محبت‌خواه با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران فعال است و با سرعت مناسبی پیش می‌رود گفت: بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، قراردگاه امام حسن مجتبی (ع) در این طرحها حضور دارند. علاوه بر این از انبوه سازان پای کار و فعال هم استفاده می‌کنیم. ما طی فراخوان‌هایی به بخش خصوصی و دولتی و به طور کلی هرکس سابقه خوبی در ساخت و ساز دارد دعوت به همکاری کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: در استان تهران ۹۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند. ما در شهرهایی که زمین داشته باشیم از جمله شهر جدید ایوانکی هنوز امکان نام‌نویسی داریم.

محبت‌خواه تصریح کرد: طرح اولیه شهرک‌ها را بر اساس الگوهای مدرن، به‌روز و با معماری ایرانی ـ اسلامی ارایه می دهیم. بر اساس آن متقاضیانی که زمین گرفته‌اند می‌توانند تمام کارهای ساختمانی را از صفر تا صد انجام دهند.

بنابراین گزارش، آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن تا روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که حدود ۴۳۰ هزار واحد در ۳۱ استان به مرحله فونداسیون، ۲۰۰ هزار واحد به مرحله‌ی سقف و ۶۳ هزار واحد به نازک‌کاری رسیده است. حدود ۵.۵ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده‌اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها