رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591323

وحشت اسرائیل از توسعه همکاریهای ایران و روسیه به روایت کیهان

ساعت24-کیهان نوشت: روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی با تاکید بر نگرانی‌های امنیتی و اطلاعاتی در اسرائیل و غرب از پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک روسی حامل ماهواره ایرانی به فضا، نوشت: ماهواره «سنجش از راه دور» خیام، روز سه‌شنبه‌ توسط یک موشک سایوز روسی از پایگاه فضایی بایکونور، که محل پرتاب‌های فضایی روسیه در جنوب قزاقستان است، به فضا پرتاب شد.

html>

این روزنامه صهیونیستی نوشت: مقام‌های اسرائیلی نگران هستند که جدیدترین همکاری فضایی بین مسکو و تهران، توانایی‌های ایران را برای پرتاب احتمالی «موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با کلاهک هسته‌ای» در آینده افزایش دهد.اسرائیل همچنین نگران است که از طریق این‌ ماهواره، نظارت بر هدف‌ها در کشور اسرائیل و در سراسر منطقه، افزایش و بهبود یابد.

جروزالم‌پست همچنین نوشت: نگرانی دیگر اسرائیل، احتمالا این است که ماهواره‌های ایرانی-روسیه آینده، توانایی جاسوسان اسرائیلی را برای «نفوذ به مرزهای جمهوری اسلامی و انجام عملیاتی که مانع پیشرفت هسته‌ای این کشور می‌شود» کاهش دهند. در همین راستا، ایالات متحده و غرب نگران هستند که این ماهواره توسط مسکو، برای تقویت قابلیت‌های اطلاعاتی‌اش در اوکراین استفاده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها