رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591360

خواهر اون سئول را به تلافی مرگبار تهدید کرد/ واکنش کره جنوبی

ساعت24-ایسنا نوشت: کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی که به عنوان معاون مدیر بخش کمیته مرکزی حزب کارگران کره خدمت می‌کند، بحران کرونا در کشورش را به دلیل تشدید تقابل "مضحک هیستریک" از سوی کره جنوبی دانست و این ادعا را تکرار کرد که "چیزهای بیگانه" ارسالی از کره جنوبی ویروس را به کره شمالی منتقل کردند.

html>

به گزارش یونهاپ، او در نشست مقام‌های حزبی گفت: ما قبلاً طرح‌های متقابل مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، اما اقدام متقابل ما باید یک اقدام تلافی جویانه مرگبار باشد. اگر دشمن در اقدامات خطرناکی مانند تحریک هجوم ویروس به جمهوری ما پافشاری کند، ما نه تنها با ریشه‌کن کردن ویروس بلکه با نابودی مقامات کره جنوبی به آن پاسخ خواهیم داد.

او حتی فاش کرد که برادرش در بحبوحه شیوع کرونا به «تب شدید» مبتلا شد. کیم یو جونگ گفت: کیم جونگ اون "به شدت بیمار بود" اما "به دلیل نگرانی‌هایش در مورد مردم حتی یک لحظه نمی توانست دراز بکشد."

او در سخنرانی خود از تلاش‌های رهبر کره‌شمالی برای مدیریت اوضاع تمجید کرد.

خواهر بانفوذ کیم جونگ اون با تکرار ادعاهای مشکوک مبنی بر اینکه اعلامیه‌ها باعث شیوع اخیر کووید در کشورش شده است، قول داد که اگر رهبران کره جنوبی به ارسال تراکت‌های تبلیغاتی که از مرز عبور می‌کنند ادامه دهند، آنها را «ریشه کن» خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی روز (پنجشنبه) گزارش داد که کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی "عروسک‌های کره جنوبی" را به ارسال "اشیاء کثیف" به آن سوی مرز با اعلامیه‌هایی که توسط بالن‌ها حمل می شود، متهم کرد.

او همچنین فاش کرد که برادرش در طول شیوع بیماری دچار «تب شدید» شده است، این یک اعتراف غیرعادی برای دولتی است که به ندرت در مورد سلامتی رهبر خود اظهار نظر می کند.

اظهارات کیم یو جونگ، که چهره کمپین فشار کره شمالی علیه واشنگتن و سئول بوده است، اولین تهدید او علیه دولت یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی است که در ماه مه قدرت را به دست گرفت.

کره شمالی - یکی از تنها دو کشور عضو سازمان ملل است که برنامه واکسیناسیون را اجرایی نکرده است. دولت ادعا کرده است که "چیزهای بیگانه" که توسط بالن‌ها از جنوب به آن سوی مرز فرستاده شده‌اند، ویروس کرونا را وارد قلمرو کرده‌اند - کارشناسان بهداشت و دولت کره جنوبی گفته‌اند که هیچ سابقه‌ای برای نوع انتقال توصیف شده توسط پیونگ‌یانگ وجود ندارد.

کیم یو جونگ گفت: برای ما کاملاً طبیعی است که اشیاء عجیب و غریب را وسیله‌ای برای بیماری همه‌گیر بدخیم بدانیم.

از آنجایی که کره شمالی تمام دسترسی به داده‌های بهداشت عمومی را کنترل می کند، ادعاهای این کشور در مورد ویروس قابل تأیید نیست. کارشناسان بهداشت می گویند عملا غیرممکن است که این کشور به گسترش بیماری که بیش از دو سال است سراسر جهان را فرا گرفته و صدها میلیون نفر را مبتلا کرده، پایان داده باشد.

کیم جونگ اون در آغاز همه‌گیری مرزها را بست، که مشکلات بیشتری به اقتصاد تحریم‌شده او اضافه کرد و ترمز تجارت با بزرگ‌ترین حامی آن، چین را گرفت.

در حالی که فرودگاه‌ها در طول همه گیری تقریبا بسته شدند، اما پیونگ یانگ در ژانویه یک مسیر ریلی با چین را بازگشایی کرد و تاجران بازار سیاه اغلب از مرز عبور می کنند. یک نهاد سازمان ملل گفته است که تصاویر ماهواره‌ای ترافیک دریایی در بندر اصلی بین‌المللی نامفو را نشان می‌دهد و تجارت غیرقانونی در دریاهای آزاد برخلاف تحریم‌ها انجام می‌شود.

از آنجا که کره شمالی کیت‌های آزمایش کافی برای تأیید کرونا ندارد،‌اعلام آمار دقیق مبتلایان سخت است. این کشور از دریافت واکسن‌های خارج از کشور خودداری کرده و گزارش‌ها حاکی از آن است که محموله‌های برنامه‌ریزی‌شده به حالت تعلیق درآمده‌اند.

اما وزارت اتحاد کره جنوبی که به امور بین کره‌ای رسیدگی می‌کند، از این سخنان خواهر قدرتمند کیم جونگ اون ابراز تاسف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما شدیداً از اینکه کره شمالی ادعاهای بی‌اساس درباره مسیر کووید را مطرح می‌کند و اظهارات بسیار بی‌احترامی و تهدیدآمیز می‌کند، ابراز تاسف می‌کنیم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها