رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591370

منتظر توده گرد و خاک از عراق باشید/ مناطق شرقی گرم‌تر میشود

ساعت24-کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال توده گرد و خاک از عراق به ایران و افزایش نسبی دما در نوار شرقی کشور تا اواسط هفته آینده خبر داد.

html>

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز، بیستم مرداد ماه، در ارتفاعات زاگرس در استان‌های واقع در فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب مرکزی و شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی برای پس از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی برای امروز و فردا در برخی از مناطق سواحل دریای خزر در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد و افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را تجربه خواهند کرد، همچنین برای مناطق مذکور آسمانی صاف و آفتابی را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه از شرایط موزون برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد و عنوان کرد: این شرایط سبب می‌شود در مناطق مذکور برای پس از ظهر و شب‌ها رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک رخ دهد.

گودرزی تصریح کرد: طی چند روز آینده در نیمه شرقی کشور به خصوص در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و طی دو روز آینده در نوار غربی کشور وزش باد و وقوع گرد و خاک را خواهیم داشت که سبب کاهش دید در محورهای مواصلاتی این مناطق می‌شود؛ لذا رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند، تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

وی همچنین از وقوع توده گرد و خاک در کشور عراق خبر داد و گفت: امروز و فردا پتانسیل شکل‌گیری توده گرد و خاک در عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از ایلام و خوزستان را خواهیم داشت که در این مناطق نیز شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

گودرزی از امروز تا اواسط هفته آینده برای نوار شرقی کشور به ویژه سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما را پیش بینی و اعلام کرد: در چند روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پایتخت در برخی ساعات وزش باد ملایم را تجربه می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز، پنجشنبه، بیستم مرداد ماه، بیشینه‌ دما در تهران در ایستگاه مهرآباد به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها