رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591588

تراس در نظرسنجیها از رقیب خود پیشی گرفت

ساعت24-پیش از این نیز نظرسنجی YouGov نشان داده است که ۳۱ درصد قصد دارند به سوناک رای دهند، در حالی که ۴۹ درصد قصد دارند به تراس رای دهند.

html>

لیز تراس سیاستمدار راستگرای عضو حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۰ وارد پارلمان شد. وی در اولین پست کابینه ای خود مشاور امور محیط‌زیست، غذا و امور روستائی در دولت دیوید کامرون شد.

سال ۲۰۱۲، یعنی تنها دو سال پس از ورود تراس به پارلمان، او به عنوان معاون وزیر آموزش منصوب شد و چهار سال بعد سکان وزارت دادگستری را در دولت ترزا می به دست گرفت. این سیاستمدار انگلیسی در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر تجارت بین‌الملل دولت بوریس جانسون انتخاب و در نهایت در اخیرترین پست خود وزیر خارجه بریتانیا شد.

لیز تراس در دوره تصدی وزارت خارجه در دوره جانسون بسیار وزیر کمرنگی بود و بعد از حمله روسیه به اوکراین نقش او در برابر بن والاس وزیر دفاع و جانسون بسیار کم رنگ‌تر شد.

از دستاوردهای کلیدی او در این نقش می‌توان به آزادی نازنین زاغری-رتکلیف از بازداشت در ایران و اعمال تحریم‌های شدید بر سر جنگ روسیه در اوکراین اشاره کرد.

وی از جمله افرادی بود که تا آخرین لحظه به جانسون وفادار بود و شاید همین وفاداری اینک باعث محبوبیت او در بین محافظه‌کاران و حمایت افرادی مانند والاس از او شده است.

تراس ۴۶ ساله توسط برخی از طرفداران بانوی آهنین جدید» لقب گرفته است و بسیاری معتقدند او در سبک رفتار و حتی پوشش تلاش دارد تا شبیه مارگارت تاچر باشد. خانم تراس این موضوع را رد کرده و گفته است: «این که سیاستمداران زن همیشه با مارگارت تاچر مقایسه می‌شوند، در حالی که سیاستمداران مرد با تد هیث مقایسه نمی‌شوند، بسیار ناامیدکننده است.»

اگر تراس برنده این رقابت شود برای متحد کردن حزب خود که ۱۲ سال در قدرت بوده و ۶ سال آن را به شدت بر سر برگزیت با هم اختلاف داشته‌اند، مشکل خواهد داشت.

او همچنین باید کشور را در حالی که درگیر یکی از بدترین بحران‌های مالی در طی چند دهه گذشته است هدایت کند. تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که بریتانیا تا قبل از پایان سال وارد رکورد شود. برای حزبی که نزدیک به یک دهه است قدرت را در دست دارد بسیار سخت است که مسئولیت این شرایط را به گردن حزب مقابل بیندازد و یا برای عدم حل این مشکلات بهانه‌تراشی کند.

گفتنی است بریتانیا در کل ۲ نخست‌وزیر زن داشته است که هر ۲ از حزب محافظه‌کار بوده‌اند و تراس می‌تواند سومین نخست‌وزیر زن از این حزب به‌حساب آید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها