رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591668

جمعه شب یا فولاد یا پرسپولیس یا هر دو وارد بحران خواهند شد!

گل بزن وگرنه قهرمانی بی قهرمانی!

ساعت24-از سه تیم نخستی که شانس اول قهرمانی در مسابقات لیگ امسال نام برده می‌شود یک تیم برنده شده، یک تیم باخته و یک تیم در بازی مقابل تیم ده نفره امتیاز از دست داده. در مثلث دوم قهرمانی هم همین شرایط حاکم بوده. با این شرایط آیا همچنان می‌توان مدعیان را به شکل سنتی شناسایی کرد؟سپاهان و گل‌گهر دو تیم برنده از میان ۶ مدعی اصلی و فرعی کسب عنوان قهرمانی لیگ امسال بودند. اتفاقا هر دوی این تیم‌ها مقابل دو مدعی دیگر یعنی استقلال و تراکتور به برتری دست پیدا کردند. در دیگر دیدارها پرسپولیس مقابل تیم ده‌نفره ذوب‌آهن و فولاد مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی صفر - صفر رضایت دادند. در شماره روز گذشته به صورت مفصل به استقلال و سپاهان پرداختیم و در ادامه وضعیت ۴ مدعی دیگر را بررسی خواهیم کرد.

خبر
html>

گل بزن وگرنه قهرمانی بی‌قهرمانی!
سرخ‌ها در شرایطی مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتند که خیلی‌ها این تیم را کهکشانی‌های لیگ امسال می‌دانند. با این حال در همان بازی اول مشخص شد تیم یحیی گل‌محمدی تیم کاملی نیست. آن‌هم به یک دلیل واضح: تیم نمی‌تواند گل بزند. مشکل پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن از فصل قبل به این فصل سرایت کرده است. درست از زمانی که شهریار مغانلو تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد و عیسی آل‌کثیر با مصدومیت مواجه شد و نخواست به موقع درمان شود. حضور مهدی عبدی که از زمان مطرح شدنش روز به روز ولنگارتر و بی‌تمرکزتر بازی می‌کند در کنار شرزود تمیرف ازبک و حامد پاکدل که این روزها مصدوم است، نتوانسته این مشکل را برطرف کند. مهاجمان پرسپولیس علاوه بر اینکه در امر تمام‌کنندگی دچار مشکل هستند در فضاسازی هم نمی‌توانند به تیم کمک کنند. بدون شک یکی از راه‌های خلق موقعیت برای تیم‌ها جایگیری‌ها و جابه‌جایی‌های مهاجم نوک تیم است. کاری که انگار سه مهاجم فعلی پرسپولیس علاقه‌ای به انجام آن ندارند. هواداران پرسپولیس امیدوارند با اضافه شدن لوکادیا مهاجم هلندی جدید تیم این مشکل برطرف شود. با این وجود دیر اضافه شدن این مهاجم و نبودن در تمرینات بدنسازی و بازی‌های دوستانه ممکن است به دیر هماهنگ شدن او با تیم منجر شود و سرخ‌ها چند امتیاز دیگر در این بین از دست بدهند. به هر حال پرواضح است که یحیی گل‌محمدی اگر می‌خواهد همانند فصل پیش چند هفته مانده به پایان از قهرمانی ناامید نشود باید روی تک‌تک امتیازات حساسیت به خرج بدهد نه اینکه به راحتی بگذارد یک تیم ده‌نفره با تساوی بدون گل زمین بازی را جلوی پرسپولیس ترک کند.

قلعه هزار امتیازی
امیر قلعه‌نویی و تیمش یعنی گل‌گهر مثل سال‌های گذشته فصل را به خوبی شروع کردند. آنها توانستند یکی از مدعیان این فصل یعنی تراکتور را با نتیجه دو بر یک شکست دهند. امیر قلعه‌نویی با کسب این سه امتیاز، مجموع امتیازات خود را در ادوار لیگ برتر و با تیم‌های مختلف به عدد ۱۰۰۲ رساند. او تنها مربی تاریخ لیگ ایران است که مجموع امتیازات خود را ۴ رقمی می‌کند. در سمت مقابل تراکتور که چند فصلی می‌شود شروع خوب در لیگ ندارد این فصل نیز به همان سیاق سابق استارت زد و حتی قربان بردیف سرشناس هم نتوانست برای تی‌تی‌ها سنت‌شکنی کند. گل‌گهر در فصول قبل هم نمایش‌های خوبی در ابتدا نشان داده بود اما هر بار به دلایلی از ماندن در کورس قهرمانی بازمانده بود. یک بار به دلیل افت تیمی و یک بار هم به خاطر پرونده انضباطی. حال باید دید قلعه‌نویی و تیمش که نسبت به فصل قبل تغییر چندانی نکرده و البته به آن صورت تقویت هم نشده آیا می‌تواند روند خوب خود را ادامه دهد یا خیر. اما قربان بردیف احتمالا در همین بدو کار فهمیده با چه شرایط سختی روبه‌روست. او گرچه مربی باهوش و باتجربه‌ای به حساب می‌آید و مهره‌های خوبی نظیر اسدی و صفا هادی و ریکاردو آلوز که در بازی مقابل گل‌گهر خیلی خوب ظاهر شد را در اختیار گرفته ولی مثل همه مربیان دیگر تراکتور چندان فرصتی ندارد. شاید به او گفته شده باشد که خیالش از بابت حمایت مدیریت باشگاه راحت باشد اما این قولی است که به تمام مربیان اخراج شده تراکتور در چند فصل اخیر داده شده بود. مربیانی که با سلام و صلوات به تبریز رفتند و بعضا کارشان حتی به نیم‌فصل هم نکشید. بردیوف باید خیلی مراقب باشد قربانی نحوه مدیریت زنوزی و دوستانش در تیم تراکتور نشود.

توقف سرمربی احتمالی تیم ملی
فولاد خوزستان و جواد نکونام یکی از پرخبرترین تیم‌ها و افراد در فصل‌ نقل‌وانتقالات تابستانی بودند. تیم خوزستانی که باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود امسال تلاش کرده تیمی در حد موفقیت در آسیا بسازد و به همان نسبت در لیگ هم مدعی باشد. حضور وریا غفوری چهره جنجالی پنجره تابستانی در فولاد رخدادی بود که نام این تیم را برای مدتی به عنوان سرتیتر خبرها به رخ کشید. خود جواد نکونام هم که بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی احتمالی استقلال معرفی و بعد به عنوان جانشین اسکوچیچ از او یاد شد از چهره‌های خبرساز چند ماه گذشته بود. فردی که خیلی‌ها دوست داشتند تیم تحت هدایت او را در این فصل ببینند. با این حال بازی نخست برای نکو و شاگردانش چندان خوب پیش نرفت و آنها مقابل تیمی دیگر از منطقه جنوب یعنی صنعت نفت آبادان به تساوی بدون گل رضایت دادند. هرچند در پایان بازی نکونام به‌شدت نسبت به داوری معترض بود اما خود نکونام بهتر از هر کسی می‌داند برای کسب عنوان قهرمانی یا دست‌کم ایستادن روی سه سکوی نخست لیگ جایی برای چنین اعتراضاتی وجود ندارد و آنها باید از بازی‌های خانگی مقابل تیم‌هایی نظیر صنعت نفت آبادان که بیشتر برای بقا یا کسب رتبه‌های میان جدول می‌جنگند تنها به کسب سه امتیاز رضایت دهند.
یکی از اتفاقات جالب هفته بعدی تقابل دو تیم از جمع این مدعیان در هفته بعد است. دو تیمی که نتیجه قابل قبولی در هفته نخست نگرفته‌اند یعنی پرسپولیس و فولاد. اگر هرکدام از این دو تیم در بازی بعدی هم امتیاز از دست بدهند قطعا در همین ابتدای فصل دچار بحران خواهند شد. چیزی که نه یحیی گل‌محمدی و نه جواد نکونام راضی به آن نیستند اما گریزی از آن نیست. یکی از این دو تیم یا هر دو در پایان هفته بعد جزو تیم‌های دچار حاشیه لیگ خواهند بود.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها