رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591680

پایان سفر العامری به اربیل و استقبال کُردهای عراق از ابتکارعمل وی

ساعت24-ایسنا نوشت: منابع رسانه‌ای از پایان سفر رهبر ائتلاف "الفتح" به اقلیم کردستان عراق و دیدار وی با روسای احزاب کُرد و مقامات اتحادیه اسلامی اقلیم خبر دادند و به جزئیات دیدارهای وی با هدف خروج از بن‌بست سیاسی در عراق پرداختند.

html>

شفق نیوز اعلام کرد که هیئتی از چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به ریاست هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح شامگاه یکشنبه به اقلیم کردستان عراق سفر کرد و با رؤسای احزاب کُرد درباره بحران سیاسی این کشور رایزنی کرد.

العامری و مسعود بارزانی

طبق این گزارش، العامری و هیئت همراه وی پس از دیدار با مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در اربیل با سفر به سلیمانیه و دیدار با صلاح‌الدین محمد بهاءالدین، دبیرکل اتحادیه اسلامی کردستان عراق و اعضای شورای سیاسی این اتحادیه به این سفر پایان داد.

اتحادیه اسلامی کردستان عراق در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: بهاء الدین و العامری آخرین تحولات عراق همکاری برای حل و فصل مشکلات انباشته شده در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، العامری در این دیدار به ابتکارعمل پیشنهاد خود اشاره و تاکید کرد که طرف‌های عراقی باید برای نجات کشور از وضعیت موجود با یکدیگر توافق کنند.

در همین حال، "مثنی امین" از رهبران اتحادیه اسلامی کردستان عراق و نماینده پارلمان این کشور درباره ابتکار عمل پیشنهادی العامری گفت: العامری درصدد ایجاد یک چشم انداز ملی با مشارکت تمامی احزاب سیاسی و برگزاری یک نشست ملی با حضور مقتدی صدر، رهبر جریان صدر است.

وی افزود: اتحادیه اسلامی از ابتکارعمل العامری استقبال کرد و حمایت خود از هر اقدامی در چارچوب گفت‌وگوی ملی را اعلام می‌کند.

ابتکارعمل العامری همچنین استقبال بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق را به همراه داشت و وی در این باره گفت: اتحادیه میهنی از هر ابتکارعملی که همه طرف‌ها را گرد هم می‌آورد و هدف آن دستیابی به یک توافق ملی است که کشور را از وضعیت موجود نجات می‌دهد، استقبال می‌کند.

در همین حال، علی باپیر، رهبر حزب عدالت کردستان عراق اظهار کرد: سفر العامری به اقلیم با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری یک نشست ملی با حظور تمامی طرف‌ها انجام شد.

شفق نیوز همچنین به نقل از منابع خود گزارش داد که العامری در جریان دیدار با مسعود بارزانی از رهبر حزب دموکرات کردستان عراق خواست که برای متقاعد کردن مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به مشارکت در مذاکرات دوجانبه میان این جریان و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق میانجیگری کند.

این منابع گفتند: بارزانی و العامری به توافق خاصی در زمینه روابط چارچوب هماهنگی و حزب دمکرات کردستان عراق دست نیافتند.

منابع عراقی یکشنبه اعلام کردند که هادی العامری درصدد آغاز اجرای ابتکارعملی برای دعوت از تمامی طرف‌های سیاسی برای نشستن بر سر میز مذاکره است.

این منابع در ادامه تاکید کردند، این طرح مذاکره بر تشکیل دولت آتی و رایزنی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام متمرکز است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها