رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 591780

شرایط باورنکردنی تحصیل و اخذ اقامت کانادا، رایگان

ساعت24-مهاجرت به کانادا همیشه در کشورمان طرفداران زیادی دارد. حتما می دانید که راه های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاریف مهاجرت از طریق ازدواج و.. از جمله راه های مهاجرت به کانادا است.

html>

مهاجرت به کانادا همیشه در کشورمان طرفداران زیادی دارد. حتما می دانید که راه های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاریف مهاجرت از طریق ازدواج و.. از جمله راه های مهاجرت به کانادا است.

در میان این روش ها مهاجرت تحصیلی همیشه نقش پر رنگی دارد. دلیل این موضوع شاید انگیزه زیاد افراد در حال تحصیل برای تحصیلات معتبر و نیز زندگی در کشوری پیشرفته مثل کانادا باشد. ناگفته نماند که تحصیل در این کشور مزایای زیادی دارد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای این که بتوانید با آتیه آفرینان برای تحصیل در کانادا اقدام کنید باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • نیاز به پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه معتبر دارید.
  • داشتن تمکن مالی مهم است و بررسی خواهد شد.
  • نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه دارید. در این مورد امکان پذیرش مشروط بدون داشتن مدرک زبان هم وجود دارد.
  • باید بتوانید آفیسر را متقاعد کنید که پس از پایان تحصیلات به کشور بازخواهید گشت.

مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای گرفتن ویزای تحصیلی باید مدارک لازم را کامل و بدون هیچ نقصی آماده کنید. در ادامه این مدارک را بررسی خواهیم کرد.

نامه پذیرش تحصیلی مهم است

بعد از این که فرم ها و مدارک را برای دانشگاه مد نظر فرستادید باید منتظر نامه پذیرش بمانید. برای این که بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید باید نامه پذیرش تان از دانشگاه یا موسسه معتبری در کانادا باشد. این موسسات و دانشگاه ها در لیست DLI مشخص می شوند که در واقع نشان دهنده مراکز معتبر از طرف دولت کانادا است.

خوب است بدانید که هر دانشگاه یا موسسه معتبر یک کد DLI دارد و هنگام درخواست های بعدی باید این کد را قید نمایید.

مدارک مربوط به تمکن مالی را ارائه دهید

مدارک تمکن مالی در واقع باید نشان دهد که شما می توانید از پس مخارج زندگی و تحصیل در کانادا بربیایید. برای این منظور می توانید مدارک زیر را ارائه دهید:

صورت حساب های بانکی قابل استناد است.

مدارکی که نشان دهد یک شخص یا سازمان از شما حمایت می کند. این فرد یا مجموعه می تواند حتی در خارج از کانادا باشد.

نامه بورسیه یا فاند تحصیلی هم پذیرفته می شود. اگر حسابی در کانادا دارید می توانید از صورت حساب بانکی تان هم استفاده کنید.

** موارد دیگری مثل سند خانه، زمین و نیز فیش حقوقی و قرارداد کاری می تواند تعیین کننده باشد.

** میزان حداقل تمکن مالی لازم، به دانشگاه و رشته مد نظر و نیز ایالت مد نظر برای تحصیل و زندگی بستگی دارد.

استادی پلن اهمیت بالایی دارد

استادی پلن یا همان برنامه مطالعاتی را هم جدی بگیرید. این برنامه در واقع نشان می دهد که دلایل شما برای تحصیل در کانادا چیست؟ از استادی پلن برای متقاعد کردن آفیسر و افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استفاده می شود.

استادی پلن مشخص می کند که قصدتان از تحصیل در کانادا چیست؟ کشور خودتان شرایط لازم را ندارد؟ پس از فارغ التحصیلی چه خواهید کرد؟ هدف تان از انتخاب این دانشگاه و این رشته چیست؟ و این که آیا پس از پایان تحصیلات به وطن تان بازخواهید گشت؟

ایالت کبک یک مدرک دیگر هم می خواهد

اگر بخواهید در ایالت کبک تحصیل کنید باید علاوه بر پذیرش دانشگاهی، گواهی پذیرش کبک را هم داشته باشید. دقت کنید که در صورتی که این نامه را نداشته باشید احتمال دارد استادی پرمیت با مشکل مواجه شود.

مدرک زبان لازم است

یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی مدرک زبان است. معمولا اهمیت مدرک زبان هنگام گرفتن پذیرش از دانشگاه مشخص می شود. دانشگاه مقصد تعیین می کند که به چه مدرکی و با چه نمره ای احتیاج دارید. دقت کنید که به صورت کلی داشتن مدرک زبان و نمره خوب باعث می شود شانس تان در روند مهاجرت تحصیلی بالاتر رفته و راحت تر بتوانید نظر آفیسر را جلب نمایید.

اگر مدرک زبان ندارید قبل از این که برای گرفتن این مدرک زبان و گذراندن دوره های آموزشی مربوطه برنامه ریزی کنید مطمئن شوید که دانشگاه و رشته مد نظرتان به چه زبانی و با چه نمره ای احتیاج دارد.

سابمیشن لتر هم می تواند موثر باشد

در صورتی که وکیل دارید و در پیگیری پرونده به شما کمک می کند، او می تواند علاوه بر ارسال مدارک یک نامه حقوقی هم برای شما آماده کند. این نامه سابمیشن لتر نام دارد. بودن یا نبودن نامه ضروری نیست اما اگر مشکلی پیش بیاید این نامه می تواند به شما کمک کند.

تحصیل در کانادا

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط را بررسی کرده و با دقت و آگاهی کامل و البته مشورت با کارشناسان، دانشگاه و رشته تحصیلی تان را انتخاب نمایید.

  • مدارک لازم را تکمیل کرده و برای دانشگاه یا کالج بفرستید.
  • مدارک لازم برای دریافت ویزا را تکمیل کرده و به اداره مهاجرت بفرستید.
  • انگشت نگاری را در یکی از مراکز تعیین شده انجام دهید.
  • امور مربوط به پیکاپ ویزا و نامه POE را انجام دهید.
  • به کانادا بروید، استادی پرمیت بگیرید و تحصیل تان را شروع کنید.

هزینه لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

هزینه هایی که برای دریافت ویزای تحصیلی پیش رو دارید به دانشگاه، شهر و رشته تحصیل تان هم بستگی خواهد داشت. به صورت کلی این هزینه ها می تواند به سه دسته تقسیم شود.

  • گروه اول مربوط به ثبت نام و شهریه دانشگاه است.
  • هزینه های مربوط به صدور ویزا، تمکن مالی و استادی پرمیت را در گروه دوم در نظر بگیرید.
  • هزینه های کلی زندگی از جمله مسکن، خورد و خوراک، تفریح و.. در گروه سوم قرار داده می شود.
  • مهم است که شرایط تان را بررسی کرده و سپس نسبت به شرایط برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

زمان لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

پس از این که مدارک تان را کامل کنید، ارسال مدارک به درستی انجام شده و انگشت نگاری را هم انجام دهید، حدود 3 ماه طول می کشد تا پرونده تان توسط سفارت بررسی شده و جواب آن اعلام شود.

بدیهی است که ممکن است با توجه به شرایط بررسی پرونده شما زودتر یا دیرتر انجام شود. مثلا اگر مدارک تان ناقص یا اشتباه باشد قطعا باید زمانی را برای درخواست دوباره و رفع نواقص پرونده تخصیص دهید. پیشنهاد می کنیم امور مهاجرتی را تحت نظر کامل وکلا و کارشناسان آتیه آفرینان پیش ببرید تا از این بابت مشکلی در زمان و هزینه تان پیش نیاید.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

شما می توانید همزمان که در کانادا به تحصیل مشغول هستید، شغل هم داشته باشید. می توانید در روزهای معمولی حدود 20 ساعت در هفته کار کنید که کار پاره وقت محسوب می شود. در روزهای تعطیل می توانید پاره وقت و یا تمام وقت در دانشگاه ویا بیرون از آن به کار مشغول باشید.

دقت کنید که در دوران دانشجویی اجازه ندارید بیش از این مقدار و یا به روش دیگری کار کنید.کار دانشجویی می تواند بخش مهمی از هزینه هایتان را پوشش دهد.

اقامت کانادا پس از تحصیل امکان پذیر است؟

پس از این که فارغ التحصیل شدید 6 ماه زمان دارید تا شغل مناسبی پیدا کنید. با گرفتن ویزای کار پس از تحصیل می توانید در کانادا بمانید و برای کار در کانادا اقدام کنید. در نهایت سابقه کار شما به گرفتن اقامت تان کمک می کند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها