رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 594805

راهکارهای عملی برای جلوگیری از کلیک فیک در تبلیغات گوگل

ساعت24-در دنیای امروزه که به عصر تکنولوژی شهرت گرفته است؛ تبلیغات در فضای مجازی و به‌خصوص تبلیغ در گوگل از جایگاه بالایی نزد صاحبان مشاغل برخوردار است؛ چراکه با توجه به حجم بزرگ مخاطبان هدف، این امکان برای مدیران مشاغل فراهم شده‌است که با صرف هزینه‌ای معقول، کسب ‌وکار خود را به میلیون‌ها کاربر معرفی کنند.

html>

در دنیای امروزه که به عصر تکنولوژی شهرت گرفته است؛ تبلیغات در فضای مجازی و به‌خصوص تبلیغ در گوگل از جایگاه بالایی نزد صاحبان مشاغل برخوردار است؛ چراکه با توجه به حجم بزرگ مخاطبان هدف، این امکان برای مدیران مشاغل فراهم شده‌است که با صرف هزینه‌ای معقول، کسب ‌وکار خود را به میلیون‌ها کاربر معرفی کنند. اما گوگل ادز نیز همانند سایر روش‌های تبلیغاتی، می‌تواند دچار مسائلی شود که اگر به درستی به آن‌ها رسیدگی نشود؛ مشکلات زیادی را برای کسب‌وکاها به همراه خواهد داشت. می‌توان کلیک فیک در تبلیغات گوگل را یکی از مهم‌ترین این مشکلات دانست که با رعایت نکاتی مهم، می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

چند وقتی است افراد زیادی به‌قصد انجام تبلیغات در یوتیوب و ویدئو مارکتینگ که یکی از تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است به گوگل ادز روی آورده اند، همچنین شرکت‌های زیادی نیز زمانی که اپلیکیشن خود را ساخته و در گوگل پلی و اَپ استور منتشر کرده اند نیز خواهان تبلیغات نصب اپلیکیشن بیزینس خود به مخاطبان از این طریق هستند. البته این موضوع منطقی نیز به نظر می‌رسد؛ چراکه محبوبیت گوگل در میان کابران ایرانی، سیل مشتریان احتمالی را به سمت مشاغل مختلف روانه می‌کند. اما باید توجه داشت که کلیک فیک در تبلیغات گوگل دردسرساز است، زیرا نه ‌تنها بودجه شما برای کلیک بیهوده خرج می‌شود، بلکه نرخ کلیک تبلیغتان کاهش پیدا می‌کند که با رعایت نکاتی که ما در این مقاله به آن اشاره می کنیم، می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید.

راهکارهای عملی برای جلوگیری از کلیک فیک در تبلیغات گوگل

کلیک جعلی

تصور کنید که زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی کمپین تبلیغاتی خودکرده و انتظار دارد به هدف‌های تعیین‌شده در برنامه خود دست پیدا کنید. در حالت معمولی اگر تمامی پیش‌نیازهای لازم برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی مناسب را رعایت کرده باشید؛ می‌توانید نتایج خوبی نیز از تلاش‌های خود بگیرید. اما حالتی وجود دارد که در تبلیغ در گول برای شما آورده چندانی ندارد.

در چنین شرایطی متوجه می‌شوید که افرادی که بر روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند؛ بدون انجام هیچ‌گونه عمل خاصی در وب‌سایت شما آن را ترک کرده‌اند. در این حالت اصطلاحاً کلیک‌های فیک بر روی تبلیغات شما در حال انجام هستند که می‌توانند آسیب زیادی به شرکت شما وارد کنند. انواع مختلفی از کلیک فیک در تبلیغات گوگل وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

کلیک تقلبی رقبا

در این حالت، رقبای شما برای بهتر دیده‌شدن تبلیغات خودشان اقدام به انجام کارهای غیرمنصفانه و غیرحرفه‌ای می‌کنند. با استفاده از این روش، هزینه‌ای که شما برای پرداخت به‌ازای هر کلیک کرده‌اید صرف کلیک‌های بی‌فایده‌ای می‌شود که تنها بودجه روزانه شما را به اتمام می‌رساند. بدین ترتیب زمانی که بودجه کمپین شما کاملا به اتمام رسید؛ رقبای شما اقدام به نمایش تبلیغات خود می‌کنند تا بهره بیشتری از این طریق کسب کنند.

کلیک فیک ناشران

مورد دیگری که دررابطه‌با این موضوع وجود دارد: دریافت کلیک فیک در تبلیغات گوگل از سمت وب‌سایت‌هایی است که شما آن‌ها را برای درج تبلیغاتتان در نظر گرفته‌اید. بسیاری از این وب‌سایت‌ها، از طریق روش‌های مختلفی همچون کمک‌گرفتن از مخاطبانشان تحت عنوان حمایت از ما، از آن‌ها درخواست می‌کنند تا روی تبلیغات شما کلیک کنند. در نتیجه شما با سیلی از کلیک‌هایی مواجه می‌شوید که هیچ‌گونه علاقه‌ای به کسب‌وکار شما ندارند. باید ذکر کنیم که افزایش کلیک بر روی تبلیغات شما، برای ناشران آن‌ها منفعت مالی داشته و هرچه این میزان کلیک بیشتر باشد؛ درآمد آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.

شناسایی IP کلیک فیک در تبلیغات گوگل

هرچند این روش چندان آسان نبوده و مسیر سختی برای انجام آن در پیش خواهید داشت؛ اما با استفاده از این تکنیک می‌توانید آی‌پی کلیک کنندگان فیک را پیدا کرده و از گوگل بخواهید تا تبلیغ شما را به آن‌ها نمایش ندهد. شایان ذکر است با ریمارکتینگ معکوس و داده های جمع آوری شده گوگل ادز، میتوانید نمایش کمپین را به دستگاه هایی که قبلا تبلیغ شمارا مشاهده کرده اند، مسدود کرد.

  1. پیداکردن ID با استفاده از ایمیل

این روش بسیار ساده، اما کاربردی به شما کمک می‌کند تا آی‌دی کلیک کنندگان جعلی احتمالی خود را پیدا کنید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش به‌صورت کامل مشکل کلیک‌های فیک را برای شما حل نکرده و در حالت خوب، بخشی از حجم کلیک‌های فیک موجود بر روی تبلیغات شما را حذف خواهد کرد.

در این روش باید با استفاده از ایمیلی که از رقبای خود دارید، اقدام به پیداکردن آی‌پی آن‌ها کنید. ابتدا ایمیلی که از جانب رقبای خود دریافت کرده‌اید را بازکرده و سپس بر روی سه‌نقطه سمت راست تصور کلیک کنید. به‌راحتی با فشردن دکمه "Show Original" می‌توانید IP آن‌ها را پیدا کرده و این آی‌پی‌ها را به گوگل معرفی کنید. توجه داشته باشید که آی‌پی، یک عبارت متشکل از ۴ عدد است که توسط نقطه از یکدیگر جدا شده‌اند. درصورتی‌که ایمیلی از رقبای خود ندارید؛ باید به آن‌ها ایمیل زده و دقت داشته باشید که متن آن را به‌گونه‌ای طراحی کنید که حتماً پاسخی از سمت آن‌ها دریافت کنید.

  1. استفاده از ابزارهای تحلیل آمار

ابزارهایی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و IP ‌های مخرب را در آن شناسایی کنید. برخلاف گوگل آنالیتیکس که امکان نمایش آی‌پی را برای کاربران ندارد؛ با استفاده از یک سری ابزار کاربردی، می‌توان IP کاربران را مشاهده کرده و فعالیت آن‌ها را در نظر گرفت. در صورت وجود هرگونه شک و یا مشکل احتمالی در فعالیت این کاربران، می‌توان از آی‌پی آن‌ها استفاده کرده و از مشاهده تبلیغات توسط آن‌ها جلوگیری کنید.

جلوگیری از بروز کلیک فیک در تبلیغات گوگل

  1. بلاک کردن آی‌پی‌های مشکوک

در صورتی که با بررسی داده‌های حاصل از کمپین‌های خود به این نتیجه رسیدید که تعدادی از آی‌پی‌هایی که در تبلیغات شما فعال هستند فعالیت مشکوکی دارند؛ می‌توانید آن‌ها را در لیست سیاه قرار داده تا تبلیغات شما به آن‌ها نمایش داده نشود.

البته باید توجه داشته باشید که با استفاده از این روش نمی‌توان تمامی آی‌پی‌های مشکوک را شناسایی کرده و برای حذف کلیک‌های تقلبی، باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید.

  1. هوشمندانه عمل کنید

توجه داشته باشید که تمامی نتایجی که در روند تبلیغ در گوگل برایتان به دست می‌آید؛ حاصل تصمیمات خودتان است. داشتن یک عملکرد هوشمندانه می‌تواند شما را از گزندهای احتمالی کلیک‌های فیک در امان نگه دارد. یکی از مثال‌های خوب در این مورد، توجه به موقعیت جغرافیایی که تصمیم به ارائه تبلیغات در آن دارید است. باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و باتوجه‌به نیاز آن‌ها و البته نوع خدمات خودتان، این مورد را انتخاب کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا احتمال بروز کلیک‌های جعلی را تا حد زیادی کاهش دهید.

  1. ناشران خود را بادقت انتخاب کنید

همان‌طور که رقبای شما می‌توانند کلیک‌های فیک را برایتان به وجود آورند؛ وب‌سایت‌هایی که برای ارائه تبلیغات خود انتخاب می‌کنید نیز می‌توانند به‌منظور دریافت پول بیشتر، اقدام به زدن کلیک فیک در تبلیغات گوگل شما کنند. باتوجه‌به این موضوع، باید توجه داشته باشید که انتخاب ناشران مناسب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند شما را در امر تبلیغ در گوگل یاری کند.

سخن پایانی

کلیک فیک در تبلیغات گوگل دردسرساز است، زیرا نه‌تنها بودجه شما برای کلیک بیهوده خرج می‌شود، بلکه نرخ کلیک تبلیغتان کاهش پیدا می‌کند و به‌تبع آن هزینه هر کلیک برای کمپین شما نیز افزایش پیدا می‌کند.گوگل تلاش می‌کند کلیک‌های جعلی و ناخواسته را شناسایی کنید و هزینه آن‌ها را به شما برگرداند؛ ولی تشخیص تمام آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها