رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594987

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری: چه کسانی واجد شرایط هستند و چگونه می توان آن را دریافت کرد

ساعت24-شهروندی ترکیه به شما این حق را می دهد که به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشید و برای ویزای تجاری E-2 به ایالات متحده درخواست دهید. برای دریافت پاسپورت، سرمایه گذاران اغلب املاک و مستغلات را به قیمت 400000 دلار یا بیشتر خریداری می کنند. ثبت وضعیت از سه تا شش ماه طول می کشد. سرمایه گذاری در سه سال قابل بازگشت است.

html>

شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری: چه کسانی واجد شرایط هستند و چگونه می توان آن را دریافت کرد

ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید، چه کسی مناسب است و چگونه این برنامه با سایرین متفاوت است.

قبل از هر چیز اگر حوصله ی خواندن این متن را ندارید میتوانید برای دریافت شهروندی ترکیه روی این لینک بزنید و از مشاوره های شرکت هفت مهر استفاده کنید.

شرکت هفت مهر مانند سایت residencies.io یکی از سایت های معتبر برای خرید ملک در ترکیه و کسب شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری بر روی ملک و تاسیس شرکت و فرانچایز است.

مزایای شهروندی ترکیه

ترکیه به عنوان کشوری تفریحی با آب و هوای معتدل مدیترانه ای، طبیعت خیره کننده، غذاهای غنی و مردمی مهمان نواز شناخته می شود. اما فواید آن فقط در آب و هوا و فرهنگ نیست.

سرمایه گذاران به منظور به دست آوردن چشم انداز سرمایه گذاری های سودآور، توسعه تجارت، خرید املاک و مستغلات مایع و همچنین فرصت دریافت ویزای تجاری E-2 در ایالات متحده، شهروند ترکیه می شوند.

بدون ویزا سفر کنید. شهروندان ترکیه بدون ویزا به 110 کشور سفر می کنند که از جمله آنها می توان به ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور اشاره کرد.

این فرصت برای درخواست ویزای سرمایه گذار E-2 به ایالات متحده و نقل مکان با تمام اعضای خانواده وجود دارد. ترکیه و آمریکا توافقنامه ای را برای صدور این نوع ویزا امضا کرده اند.

ویزای E-2 غیر مهاجرتی است و نمی توانید گرین کارت بگیرید و با آن درخواست شهروندی بدهید. مدت اعتبار آن پنج سال است و پس از آن برای دو سال قابل تمدید است.

هیچ حداقل نیاز سرمایه گذاری برای ویزای E-2 وجود ندارد. اگر سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا را به 800000 دلار افزایش دهید یا ده شغل ایجاد کنید، می توانید ویزای EB-5 و گرین کارت دریافت کنید که دروازه شهروندی را باز می کند.

شرایط مناسب برای شهروندی ترکیه . سرمایه گذاران لازم نیست شهروندی فعلی خود را رها کنند و در آزمون زبان یا تاریخ کشور شرکت نکنند. علاوه بر این، برنامه سرمایه گذاری متقاضی را ملزم به اقامت در ترکیه برای به دست آوردن یا حفظ وضعیت نمی کند.

تضمین های اجتماعی شهروندان ترکیه این فرصت را دارند که در کلینیک های این کشور درمان شوند یا در دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. همچنین محدودیتی برای ارث بردن املاک و دارایی ها وجود ندارد.

تا همین اواخر یکی از مزیت های شهروندی ترکیه امکان جابجایی کل خانواده به انگلستان با ویزای تجاری (ویزای تجاری ترکیه) در مدت یک تا دو ماه بود. سرمایه گذاری لازم نبود - انتقال سرمایه یا افتتاح یک تجارت کافی بود. پس از انتقال به ویزای تجاری ترکیه، می توانید برای اقامت دائم انگلستان و شهروندی این کشور اقدام کنید.

برنامه ویزای تجاری ترکیه در پایان سال 2020 بسته شد. تمدید آن در حال حاضر در حال بحث است.

چشم انداز شهروندی اتحادیه اروپا . ترکیه مدعی پیوستن به اتحادیه اروپا است و در حال مذاکره برای سفر بدون ویزا به منطقه شنگن است.

چه کسانی می توانند با سرمایه گذاری شهروندی ترکیه را دریافت کنند

یک خارجی که محکوم نشده باشد، قوانین مهاجرت ترکیه را نقض نکرده باشد و شرایط برنامه را داشته باشد، می تواند شهروندی ترکیه را دریافت کند.

شهروندان ارمنستان، کوبا، نیجریه، کره شمالی و سوریه نمی توانند در این برنامه شرکت کنند.

شهروندی ترکیه به همسر سرمایه گذار و فرزندان زیر 18 سال اعطا می شود. والدین همسر و فرزندان بزرگسال می توانند اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کنند. هزینه اقامت برای هر نفر 5000 دلار است.

اگر فرزندان بالغ و والدین سرمایه‌گذار منابع درآمدی خاص خود را داشته باشند، نمی‌توان آنها را در درخواست گنجاند. برای دریافت شهروندی، آنها به عنوان متقاضیان اصلی فردی در برنامه شرکت می کنند و شرایط سرمایه گذاری را برآورده می کنند.

نحوه اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید در عرض سه تا شش ماه شهروندی ترکیه را دریافت کنید. در میان خارجی ها، شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری مورد تقاضا است. به این ترتیب نیمی از متقاضیان پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند. طی دو سال گذشته بیش از 35 هزار نفر از این طریق گذرنامه ترکیه را دریافت کرده اند. متقاضی می تواند یکی از شش گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کند.

1. خرید ملک به ارزش 400000 دلار. این ساده ترین و محبوب ترین گزینه سرمایه گذاری هنگام درخواست است. شما می توانید هر ملکی را خریداری کنید: آپارتمان، خانه، اماکن تجاری/صنعتی و زمین.

خرید یک شی ضروری نیست، می توانید چندین آپارتمان با هزینه کل بیش از 400000 دلار خریداری کنید. تنها شرط: بین معاملات نباید بیش از دو ماه سپری شود.

در مارس 2021، دولت ترکیه قوانین مربوط به معاملات املاک و مستغلات بین خارجی ها را اصلاح کرد. شی فقط یک بار می تواند برای شرکت در برنامه شهروندی استفاده شود. اگر سرمایه‌گذار آپارتمانی خریداری کرده و سپس آن را به شهروند خارجی دیگری بفروشد، نمی‌تواند برای خرید ملک شهروندی بگیرد. این ملک دیگر نمی تواند به مالک قبلی آن – شرکت ترکیه ای یا شهروند – فروخته شود. اگر سرمایه‌گذار مسکنی را از توسعه‌دهنده بخرد و سپس به او بفروشد، مبنای اخذ شهروندی ترکیه بازنگری می‌شود. استثناء استرداد اموال غیرمنقول به صاحب سابق آن با تصمیم دادگاه است.

2. سپرده گذاری در بانک به مبلغ 500000 دلار یا بیشتر. شما می توانید پول خود را به هر ارزی که بانک ترکیه قبول کرده است پس انداز کنید. متوسط سود سپرده ها به لیر ترکیه در سال 2020 از 6.75 تا 15.5٪ است، به دلار - از 0.9 تا 1.5٪.

3. خرید اوراق بهادار ملی از 500000 دلار : اوراق قرضه و اسکناس های دولتی، و همچنین سهام صندوق های سرمایه گذاری متخصص در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های سرمایه گذاری خطرپذیر.

4. خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 500000 دلار با تعهد حفظ دارایی به مدت سه سال.

5. خرید سهام صندوق های سرمایه گذاری به مبلغ 500000 دلار ، متخصص در املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های سرمایه گذاری خطرپذیر، با تعهد به حفظ دارایی ها به مدت سه سال.

6. یک کسب و کار با سرمایه 500000 دلار باز کنید یا حداقل 50 شغل ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در شهروندی ترکیه قابل بازگشت است. سه سال پس از اخذ شهروندی، می توانید اوراق یا املاک خریداری شده را بفروشید یا سپرده را ببندید. اگر خوش شانس باشید، سرمایه گذاری سودآور خواهد بود.

قیمت ملک در ترکیه: مروری بر بازار

محبوب ترین گزینه برای اخذ شهروندی سرمایه گذاری ترکیه، خرید ملک است. بر خلاف برخی از این برنامه ها، خارجی ها برای خرید ملک نیازی به دریافت مجوز ندارند.

قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با کشور های اروپایی ، میزان رشد قیمت مستغلات و تورم سالیانه چگونه است؟برای سرمایه گذاری در املاک ترکیه، قیمت ملک در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی، بسیار ارزان تر و میزان رشد قیمت سالیانه در مستغلات 15 درصد، در سال 2020 می باشد. البته در سرمایه گذاری های بزرگ (املاک تجاری و زمین) و یا در سرمایه گذاری های بلند مدت (موقعیت های مناسب سرمایه گذاری، که آینده درخشانی دارند) چشمگیر و قابل تامل است.به عنوان نمونه، میزان رشد قیمت در پروژه هایی که در حال شروع ساخت می باشند، در مقایسه با قیمت همان پروژه، در زمان تحویل بالغ بر 50 درصد است.

املاک و مستغلات زیادی در ترکیه برای هر سلیقه ای وجود دارد: آپارتمان های ارزان قیمت، آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی مدرن با زیرساخت های خاص خود، پنت هاوس ها، عمارت ها، ویلاهای کنار دریا، اماکن تجاری. اغلب سرمایه گذاران در استانبول، آنتالیا و آنکارا مسکن می خرند.

هزینه یک آپارتمان یک اتاقه در یک شهر استانی به طور متوسط از 30000 دلار تا 50000 دلار است، ویلاهایی با چند اتاق خواب - از 100،000 دلار.

با 400000 دلار یک سرمایه گذار می تواند یکی از موارد زیر را خریداری کند:

  • چندین آپارتمان ارزان قیمت در کمر;
  • یک آپارتمان دو اتاقه در استانبول با مساحت 80 متر مربع;
  • آپارتمان سه اتاقه در آنتالیا با مساحت 170 متر مربع;
  • ویلا کنار دریا در آلانیا با مساحت 200 متر مربع.

خرید املاک ترکیه می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. ارزش اسمی املاک در استانبول طی پنج تا ده سال دو برابر می شود. افزایش قیمت مسکن در کشور معمولا بین 5 تا 20 درصد در سال متغیر است.

افزایش واقعی قیمت ها، با در نظر گرفتن تورم بالا، متوسط تر است - از 2 تا 6.5٪ در سال. از سال 2015 تا 2019، قیمت ها حتی اندکی کاهش یافت. اجاره 5 تا 8 درصد دیگر در سال به ارمغان می آورد.

املاک ترکیه یکی از ارزان ترین املاک در آسیا است. یک متر مربع به طور متوسط 450 تا 800 دلار قیمت دارد. مسکن بسیار مایع است - معمولاً ملک در چند ماه فروخته می شود.

تقاضا برای مسکن در میان مشکلات اقتصادی ترکیه تا حد زیادی توسط خارجی ها حمایت می شود. کاهش ارزش لیر ترکیه به نفع آنهاست - املاک بسیاری با قیمت های جذاب در بازار وجود دارد.

مراحل اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در چند مرحله انجام می شود.

1. برآورده کردن الزامات برنامه: جستجو و خرید ملک، راه اندازی کسب و کار، خرید اوراق بهادار یا افتتاح سپرده. برای انجام این کار، همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره مالیات دهندگان را دریافت کنید.

2. جمع آوری مدارک لازم.علاوه بر اسناد استاندارد، به عنوان مثال یک پرسشنامه، یک کپی از گذرنامه، تایید پرداخت هزینه های دولتی و عکس، شما نیاز دارید:

  • گواهی ترخیص پلیس؛
  • مجوز محضری برای پردازش داده های متقاضی توسط مقامات محلی. به لطف آن، ادارات دولتی به اطلاعات حساب های بانکی، دارایی ها و املاک شما دسترسی خواهند داشت.
  • اسنادی که اجرای سرمایه گذاری ها را تأیید می کند: به عنوان مثال، گواهی انطباق از خدمات کاداستر، گزارش ارزیابی بازار، عصاره بانک یا صندوق سرمایه گذاری، اسناد تشکیل دهنده.

کلیه مدارک خارجی باید به زبان ترکی ترجمه، محضری و آپستیل شوند.

3. اخذ اجازه اقامت کوتاه مدت. این سند بدون مشکل صادر می شود. کافی است هدف را مشخص کنید - اخذ شهروندی سرمایه گذاری.

4. درخواست شهروندی در اداره ثبت احوال ترکیه یا در سفارت خارج از کشور. به بسته اسنادی که قبلاً جمع آوری شده است، باید یک کپی از مجوز اقامت اضافه کنید و داده های بیومتریک را ارسال کنید. درخواست ظرف سه ماه بررسی می شود. در این مدت اسناد توسط وزارت کشور ترکیه بررسی می شود و تصمیم در مورد اعطای شهروندی به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.

5. پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. متقاضی به ترکیه می آید و پاسپورت دریافت می کند. اگر این امکان وجود ندارد، می توان مدارک را توسط وکیل دریافت کرد.

راه های دیگر برای اخذ شهروندی ترکیه

علاوه بر سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه، چندین راه دیگر برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد:

  1. با ازدواج - پس از سه سال ازدواج.
  2. با تولد - مناسب برای کسانی که حداقل یکی از والدینشان شهروند ترکیه است.
  3. با استخدام - پس از پنج سال کار تحت یک قرارداد.
  4. با شهروندی - پس از پنج سال زندگی در ترکیه. یک شرط مهم: در این مدت، مجموعاً بیش از شش ماه نمی توانید کشور را ترک کنید. برای درخواست، همچنین باید دانش زبان ترکی را اثبات کنید، شغل داشته باشید یا سطح درآمد کافی را ثابت کنید.
    ساده ترین راه برای دریافت مجوز اقامت توریستی اولیه، خرید هر ملکی است. راه دیگر دریافت اجازه اقامت دائم با خرید املاک و مستغلات به ارزش 100000 دلار است. اجازه اقامت دائم به مدت دو سال داده می شود، سپس می توان آن را برای سه سال دیگر تمدید کرد.
  5. برای شایستگی ویژه (کارت فیروزه ای) - برای دستاوردهای برجسته در علم، تجارت، فرهنگ یا ورزش.

چه کسی ممکن است به اخذ شهروندی ترکیه فکر کند

شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه برای کسانی مناسب است که می خواهند به طور دائم در این کشور زندگی کنند، ویزای سرمایه گذاری E-2 آمریکا را دریافت کنند یا در مواقع اضطراری در خانه "پناهگاه امن" داشته باشند. همچنین، وضعیت یک شهروند به شما امکان می دهد املاک و مستغلات را با نرخ های وام مسکن ترجیحی خریداری کنید.

اگر سرمایه گذار بخواهد از ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، بریتانیا، چین، بهینه سازی مالیات یا توسعه تجارت در اروپا بازدید کند، شهروندی ترکیه مناسب نیست. در این موارد بهتر است شهروندی مالت ، مونته نگرو ، کارائیب ( آنتیگوا و باربودا ، دومینیکا ، سنت لوسیا ، گرانادا ، سنت کیتس و نویس و وانواتو را انتخاب کنید. )را انتخاب کنید. همه آنها به شما این امکان را می دهند که بدون زندگی در کشورهای ذکر شده یا دانستن زبان مادری خود، برای کل خانواده شهروندی دریافت کنید.

پاسپورت مالتی به شما امکان می دهد در هر کشور اتحادیه اروپا زندگی، کار و تجارت کنید، بدون ویزا در شنگن، ایالات متحده و بریتانیا سفر کنید و همچنین دسترسی به سیستم بانکی اروپا را فراهم می کند.

شهروندی مونته نگرو دسترسی بدون ویزا به کشورهای شنگن را باز می کند - در آنجا می توانید 90 روز از 180 روز را بگذرانید. علاوه بر این، با پاسپورت وانواتو یا یکی از کشورهای دیگر حوزه کارائیب، می توانید بدون ویزا به بریتانیا بروید و اقامت کنید. تا شش ماه.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها