رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595563

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

ساعت24-در این خبر درباره حقیقت هایی گفته‌ایم که تا به حال کسی از آنها خبر نداشته است.

خبر
html>

مدرسه بدون شک از مکان‌هایی است که به وجود ما ارزش می‌بخشد. ما در مدرسه دانش زیادی می‌آموزیم که راهنمای ما در زندگی است. با این حال، اگر قرار بود هر چه که در دنیا وجود دارد را در مدرسه یاد بگیریم، باید همه‌ی عمر خود را در کلاس درس سپری می‌کردیم. دنیای ما آنقدر وسیع و پر رمز و راز است که حتی زمانی که فکر می‌کنیم همه چیز را درباره‌ی آن می‌دانیم، باز هم چیزهایی هست که هیچ اطلاعی درباره شان نداشته باشیم.

۱- آسمان خراش‌های هنگ کنگ یک دروازه برای عبور اژدها دارند

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

این حفره‌ها که در وسط آسمان خراش‌های هنگ کنگ جای گرفته اند و به آن‌ها «دروازه اژدها» گفته می‌شود، معنای بسیار ویژه‌ای دارند. نه به معماری بلکه به فنگ شویی ارتباط دارند. این حفره‌ها برای آن هستند که انرژی مثبت بتواند از میان آسمان خراش‌ها عبور کند.

بر اساس فنگ شویی، اژدها که نماد خرد است، می‌تواند از کوه‌ها به سوی اقیانوس‌ها پرواز و از میان ساختمان‌ها عبور کند و به این ترتیب، جریانی از انرژی خوب در اطراف آن‌ها ایجاد کند.

۲- حقیقت سیب زمینی سرخ کرده

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

در انگلیسی به سیب زمینی سرخ کرده «سیب زمینی فرانسوی» (French Fries) گفته می‌شود، اما حقیقت آن است که می‌شد که حالا نام آن «سیب زمینی بلژیکی» باشد. در تاریخ آمده که منشأ این غذا رود موز در کشور بلژیک است که در آنجا روستاییان از گذشته ماهی سرخ شده می‌خوردند. وقتی زمستان فرا می‌رسید و رود یخ می‌بست، روستاییان به جای ماهی، سیب زمینی سرخ شده می‌خورد.

این غذا پس از آن سیب زمینی فرانسوی نام گرفت که برخی آمریکایی‌ها با آن آشنا شدند. از آنجایی که زبان غالب در جنوب بلژیک، فرانسوی است، آمریکایی نام این غذا را بی معطلی «سیب زمینی فرانسوی» گذاشتند.

۳- پیاده روی‌های کشورهای اسکاندیناوی به سیستم گرمایشی مجهز است

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

گاهی به خصوص در کشورهای بسیار سرد دنیا، خلاصی از برف می‌تواند کار دشواری باشد. این موضوع به خصوص می‌تواند درمورد مسأله‌ی حمل و نقل و رفت و آمد ضروری باشد. اما نروژ و فنلاند به ما نشان داده اند که برف برای آن‌ها مشکل بزرگی نیست. آن‌ها المنت‌های الکتریکی بر روی پیاده روها نصب کرده اند تا دیگر برفی روی آن‌ها باقی نماند.

سیستم گرمایشی پیاده روهای آن‌ها ثابت کرده که گزینه‌ی مقرون به صرفه تری هستند و میزان سرخوردگی‌ها و سقوط‌ها روی زمین یخ زده‌ی خیابان هم کمتر شده است.

۴- در صحرای بزرگ آفریقا برف می‌بارد

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

وقتی به صحرای بزرگ آفریقا فکر می‌کنیم، به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن مان می‌آید یک بیابان بسیار آفتابی و خشک است؛ و سخت می‌شود آن را پوشیده از برف تصور کرد. شاید عجیب به نظر برسد، اما در سال ۲۰۱۸ در صحرای بزرگ آفریقا برف آمد و این بیابان پوشیده از لایه‌ی نازکی از برف شد.

این بارش برف گرچه یک روز بیشتر به طول نیانجامید، اما دومین باری بود که چنین اتفاقی در آنجا رخ می‌داد. در سال ۱۹۷۹ هم یک بارش برف دیگر در صحرای بزرگ آفریقا ثبت شده بود.

۵- نیوزلند شیب دارترین خیابان دنیا را دارد

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

نیوزلند شیب دارترین خیابان دنیا را دارد که در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم به ثبت رسیده است. خیابان بالدوین نام این خیابان مسکونی مشهور است.

۶- حیوان رسمی اسکاتلند اسب تک شاخ است

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

اسب‌های تک شاخ رسماً حیوان ملی کشور اسکاتلند هستند. اسب‌های تک شاخ بخش مهمی از فرهنگ اسطوره‌ای اسکاتلند را تشکیل می‌دهند. این موجود افسانه‌ای نماد معصومیت و در عین حال، قدرت هستند. به همین دلیل اسکاتلندی‌ها تصمیم گرفتند آن را نماد کشور خود کنند.

۷- کفش پاشنه بلند در ابتدا برای مردان طراحی شده بود

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

در حدود قرن دهم میلادی، آدم‌ها متوجه شدند اگر در هنگام اسب سواری، پاشنه‌ی کفش شان بلند باشد، پا در رکاب محکم‌تر می‌ماند. به همین دلیل کفش‌های پاشنه بلند خیلی زود در میان مردانی که اسب سواری می‌کردند محبوبیت یافت. در قرن هفدهم میلادی، این کفش‌های پاشنه بلند در اروپا مد شدند، به خصوص در میان طبقات بالاتر جامعه، هم مردان و هم زنان. سال‌ها گذشت تا اینکه کفش‌های پاشنه بلند بیشتر یک مد زنانه شدند.

۸- برنج قدیمی‌ترین ماده غذایی است که هنوز هم به عنوان غذا مصرف می‌شود

۸ حقیقت درباره دنیا که کمتر کسی از آن ها باخبر است

برنج که غذاهای مختلفی با آن درست می‌شود، قدیمی‌ترین ماده غذایی است که هنوز مصرف می‌کنیم. انسان کشت برنج را از حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار سال قبل آغاز کرد. یک ماده غذایی دیگر به قدمت برنج، ذرت است که بین ۷،۵۰۰ تا ۱۲ هزار سال قبل در مکزیک پرورش داده می‌شد.


منبع: روزیاتو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها