رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595613

گام بلند تهران برای تبدیل شدن به قطب گردشگری

ساعت24-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران می‌گوید قصد دارد با برنامه کوتاه مدت دوساله، تهران را به قطب گردشگری تبدیل کند.

html>

پرهام جانفشان با بیان اینکه برنامه تبدیل تهران به قطب گردشگری را از زمستان ۱۴۰۰ آغاز کرده افزود: تهرانی را که همیشه فرستنده گردشگر بوده و به ویژه در روزهای تعطیل مراکز اقامتی و هتل‌هایش خالی از گردشگر هستند از این وضع خارج می‌کنیم.

جانفشان ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۱ از مردم تمام کشور دعوت کردیم از جاذبه‌هایی که در تهران وجود دارد، اعم از جاذبه‌های مراکز سرگرمی، تفریحی، پارک‌ها و مراکز تاریخی و تهران قدیم، مراکز خرید و گردشگری شهری، مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب، پل طبیعت، مجموعه فرهنگی توچال و پارک ارم و تورهای تهران‌گردی و ... دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت نبود برنامه‌های مشخص و منسجم برای جذب و ماندگاری گردشگر و همچنین موازی‌کاری‌های شهرداری در اجرای برنامه‌های گردشگری به‌ویژه در نوروز، کمبود و در دسترس نبودن زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه برای کهنسالان و افراد کم‌توان جسمی، بسته بودن بسیاری از اماکن تاریخی شهر تهران در روزهای تعطیل، ناامنی در برخی مناطق پرازدحام، نقص و کمبود منابع و محتوای اطلاع‌رسانی برای راهنمایی و هدایت گردشگر و مسافر در پایانه‌های فرودگاه، اتوبوس و قطار، چندزبانه نبودن و کمبود تابلوهای راهنمایی گردشگری، از جمله انتقادهایی است که معمولا به تهران به عنوان مقصد سفر وارد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها