رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595644

همایش توسعه گردشگری ایران کهن

وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های اینترنت را برای کسب‌و کارها فعال میکنیم

ساعت24-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش توسعه گردشگری ایران گفت: زیرساخت‌های اینترنت را برای کسب‌وکارها فعال و موانع را برطرف می‌کنیم.

html>

به گزارش ایسنا، همایش توسعه گردشگری «ایران کهن، با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان»، شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ در باغ هنر منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

عیسی زارع‌پور ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این گردهمایی که با حضور تعدادی از استارت‌آپ‌های گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات می‌تواند تمام حوزه‌ها از جمله گردشگری را متحول کند. فناوری اطلاعات با سرعت شتابان در حال تحول است و به این دلیل که ذات آن تحول‌زاست می‌تواند با فناوری‌ها سرعت تحول را به بخش‌های مختلف منتقل کند.

او با بیان این‌که سفر به یُمن رشد و توسعه فناوری اطلاعات تسهیل شده است، افزود: کسب اطلاعات از مقصد، شناسایی بهترین و کوتاه‌ترین مسیر، اطلاع از آب‌هوا و راه‌ها، اطلاع از تجارب دیگران، اطلاع از اقامتگاه‌ها به‌عنوان بخشی از ظرفیت‌هایی است که فناوری اطلاعات فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: ظرفیت‌هایی جدیدی در این حوزه به وجود آمده است که ارائه‌های استارت‌آپ‌ها نیز نشانگر این بود در این حوزه عقب نیستیم و با دنیا رقابت می‌کنیم.

زارع‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گردشگری برای استفاده از فناوری اطلاعات، بیان کرد: فناوری اطلاعات هم سفر را تسهیل می‌کند و هم می‌تواند موجب افزایش فروش صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی شود.

او به آماده‌سازی زیرساخت‌های اینترنت در دولت سیزدهم برای فعالیت کسب‌کارها اشاره کرد و گفت: دولت فناوری اطلاعات را راهبردی می‌بیند و در این مسیر به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی هستیم.

بنابر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دست، زارع‌پور با اشاره به رشد ارتباطات ثابت و سیار اظهار کرد: پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها هستیم که با اجرای این طرح ۸۰ درصد مردم به سرعت بالای اینترنت دست پیدا می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم را نیز شروع کرده‌ایم، گفت: این جهش در تولید و خدمات محتوا نقطه عطفی ایجاد می‌کند، محتوا و سرویس این جریان جدید باید توسط بخش خصوصی فراهم شود. در حوزه‌ گردشگری نیز به دنبال این هستیم که این مسیر به شکل سازمان یافته دنبال شود.

او به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت اشاره کرد و افزود: به دنبال این هستیم موانع سر راه کسب‌وکار فضای مجازی و هوشمندسازی در کشور برداشته شود.

زارع‌پور با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها در حوزه گردشگری، گفت: باید خودمان را برای این جهش در گردشگری هوشمند آماده کنیم و در حال فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به امضای تفاهم‌نامه با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در این‌باره اشاره کرد و افزود: امیدواریم از ظرفیت‌های مغفول مانده گردشگری در کشور استفاده شود.

علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در سخنانی نیز اظهار کرد: دغدغه‌های ناشی از کرونا کمرنگ شده، احیای گردشگری شروع شده و به همین علت عنوان شعار امسال تفکری دوباره در گردشگری انتخاب شده است.

احمد خورشیدسوار ـ مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در امور فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌ها ـ نیز گفت: هرچه از میزان صدور مجوزها کاسته شود علاقه و شوق را میان جوانان برای فعالیت بیشتر خواهد شد.

محمدحسین حجازی ـ مدیرعامل منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد ـ هم از حرکت به سمت احداث اکو پارک شهری در این منطقه خبر داد.

در ادامه این همایش که همزمان با هفته گردشگری برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز امضا شد.

استفاده از اماکن تاریخی و موزه‌های «پست» در راستای معرفی ظرفیت‌های مشترک، معرفی و بهره‌برداری از امکانات، اراضی و ابنیه‌های تحت اختیار «پست» در راستای انجام فعالیت‌های گردشگری بر اساس اساسنامه پست و قوانین جاری، همکاری در برگزاری فراخوان‌های مربوط به جذب سرمایه‌گذار و مجری طرح‌های گردشگری و صنایع‌ دستی با رعایت قوانین و مقررات، حمایت از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها برای حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها مطابق با ظرفیت‌های موجود و در چارچوب قوانین و مقررات از همکاری و مشارکت در زمینه معرفی و ترویج برند ملی «پست» و «وزارت میراث‌فرهنگی» در کشور، ترویج ظرفیت‌های «وزارت میراث‌فرهنگی» اعم از رویدادهای مندرج در تقویم رویدادهای مرتبط در کشور از طریق درج تصاویر و اطلاعات مربوطه در طراحی تمبرهای کشور با رعایت مقررات مربوطه، ‌همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه ارائه خدمات تجارت الکترونیک و سایر موارد مورد نیاز طرفین در صورت تامین منابع مالی در استفاده از بانک‌های اطلاعاتی طرفین برحسب نیاز و توافق در راستای موضوع تفاهم‌نامه در برگزاری همایش و نمایشگاه‌های تخصصی و رویدادهای بین‌المللی برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های طرفین از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها