رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595815

مشکلات بانکی در صدر مشکلات تولیدکنندگان

ساعت24-سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که ۵۴ درصد از درخواست‌های تولیدکنندگان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به امور بانکی بوده که ۵۱ درصد آن اجرایی شده است، ۲۹ درصد در دست اجرا، ۱۳ درصد قابلیت اجرا ندارد و ۵.۳ درصد آن را متقاضی پیگیری نکرده است.

html>

رضا سعیدی با بیان اینکه در نیمه اول امسال ۲۸۲ مورد مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده، گفت: در ۱۰۵ جلسه این کارگروه در مدت یاد شده ۳۷۴ شرکت یا واحد تولیدی حضور داشتند که ۴۳۸ درخواست را به دبیرخانه ستاد تسهیل ارائه کردند. از این تعداد درخواست، ۱۵۵ مورد مربوط به امور بانکی، ۲۹ مورد زیرساخت، ۱۲ مورد انرژی، یک مورد تامین مواد اولیه، ۳۴ مورد مالیات و ۲۴ مورد تامین اجتماعی بوده است.

به عبارت دیگر به گفته وی ۵۴ درصد از درخواست‌ها مربوط به امور بانکی بوده که ۵۱ درصد آن اجرایی شده است، ۲۹ درصد در دست اجرا، ۱۳ درصد قابلیت اجرا ندارد و ۵.۳ درصد آن را متقاضی پیگیری نکرده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت همچنین گفت که درزمان تصویب هر مصوبه، زمان خاصی برای آن تعریف می‌شود که باید در همان وقت اجرا شود. درصورت اجرایی نشدن، پرونده متقاضی به خبرگان این موضوع که متشکل از سه نفر از حوزه بانکی، دو نفر بخش خصوصی و یک نفر از وزارت کشور هستند، ارجاع می‌شود. بعد از زمان تعیین شده کمیته نظارت و پیگیری که متولی آن حوزه اقتصادی استانداری است، با حضور متقاضی و دبیرخانه پرونده را بررسی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها