رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595838

نخست‌وزیر فرانسه: روسیه همچنان ابرقدرت است و نمیتوان آن را نادیده گرفت

ساعت24-نخست وزیر فرانسه با بیان اینکه روسیه همچنان یک قدرت بزرگ است که نمی توان آن را نادیده گرفت، تاکید کرد که گفتگو با این کشور ادامه دارد.

html>

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه در مجلس ملی که به وضعیت اوکراین اختصاص داشت گفت: "روسیه همچنان یک قدرت بزرگ و همسایه اروپاست ، ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. آینده روی میز مذاکرات تعیین می شود. ...، نه در میدان جنگ. بنابراین، رئیس‌جمهور ترجیح داد به گفتگو با رئیس جمهور روسیه ادامه دهد."

با این حال، بورن مدعی شد که تحریم‌های غرب علیه روسیه اقتصاد روسیه را خفه می‌کند و نباید آنها را رها کرد.

نخست وزیر فرانسه در مجمع ملی گفت: هدف ما از ابتدا یکسان بوده است: غیرقابل تحمل کردن هزینه جنگ برای روسیه، ضربه سخت به اقتصاد این کشور برای جلوگیری از تأمین مالی تهاجم.

وی گفت: مسکو سعی می‌کند توهم خود را حفظ کند. اما واقعیت‌ها وجود دارد. تبلیغات روسیه نباید ما را فریب دهد. اقتصاد روسیه در حال خفه شدن است. بورن گفت که "ترک تحریم‌ها به منزله رها کردن اوکراین است. این امر به معنای دست کشیدن از ارزش‌های ما خواهد بود. این امر تسلیم شدن به روسیه خواهد بود. فرانسه، میهن پرستی، یعنی رها نکردن، تسلیم نشدن."

او افزود: «این تحریم‌ها، چه کسانی که شیفتگی خود را برای امپریالیسم روسیه با ادعای میهن‌پرستی پنهان می‌کنند دوست داشته باشند یا نه، کارساز هستند». نخست وزیر فرانسه همچنین اعلام کرد که خانواده‌هایی که از پناهندگان اوکراینی میزبانی می کنند، از اواخر نوامبر پرداختی دولتی دریافت خواهند کرد.

اوایل ماه سپتامبر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، طی سخنرانی در جمع سفرای فرانسه در کاخ ریاست جمهوری الیزه تاکید کرد که فرانسه باید هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که اوکراین و روسیه به محض آمادگی هر دو طرف به میز مذاکره بازگردند. بنابراین. ماکرون خاطرنشان کرد که گفتگوی محترمانه با روسیه مؤثر است و به آن اجازه می‌دهد به نتایجی دست یابد. اما رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در نظر گرفت که "ما نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه از نظر نظامی در جنگ پیروز شود" و هدف خود را قادر ساختن اوکراین به پیروزی نظامی یا قرار دادن آن در موقعیت قوی برای دستیابی به "صلح از طریق مذاکره" تعیین کرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها