رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595859

حوزه گردشگری کشور حال خوشی ندارد

ساعت24- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حوزه گردشگری کشور در طول سال‌های گذشته به دلایلی حال و روز خوشی نداشت و اکنون مانند یک بیمار است که همه باید برای بهبود شرایط این عرصه مهم کوشش کنیم زیرا حالِ خوب گردشگری به سایر بخش های جامعه هم سرایت می کند.

html>

عزت الله ضرغامی روز سه‌شنبه با حضور در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد، اظهار داشت: توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری کشور با جذب سرمایه گذاران عاملی مهم است که می تواند این بیمار را از روی تخت بلند کند.

وی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده تاکنون ۲۰ محور مهم از نظام مسائل وزارت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را احصا کرده ایم، که حوزه گردشگری از جمله این موارد است.

ضرغامی ادامه داد: رونق گردشگری می تواند در بخش های دیگر از قبیل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی و امنیتی اثرگذار باشد و به ارتقای کمی و کیفی شاخص ها منجر شود.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: ۱۲ مورد تفاهم‌نامه را با دستگاه های حاکمیتی، نیروهای مسلح و سازمانهای دولتی منعقد کردیم که امیدوارم در نهایت به ارتقا و توسعه زیرساخت های گردشگری منجر شود.


ضرغامی با اینکه تهران می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد، اظهار داشت: در حالی که پارسال تنها ۲۰ درصد از مراکز قامتی پایتخت در ایام نوروز تکمیل ظرفیت شد اما این رقم امسال به مرز ۸۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: در کنار ترویج گردشگری در تهران باید به زیرساخت آن از قبیل مهمانسراها توجه شود و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به گونه ای عمل شود که ظرفیت این اماکن اقامتی تکمیل شود.


وی با اشاره به تصویب طرح گردشگری ارزان‌ قیمت اظهار داشت: تمام فاکتورهای این نوع از گردشگری احصا شده است و از این طریق می‌توان به جذب هرچه بیشتر مسافر و مهمان برای مارکز اقاماتی از جمله مهمانسراهای تهران اقدام کرد.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: شهر تهران با همه مزیت هایی که در حوزه گردشگری دارد در عین حال مشکلات خاص خود را دارد و لازم است که نشاط به ساکنان این شهر تزریق شود زیرا مردم، شادی می خواهند و تمایل دارند که حال شان عوض شود.

باشد اما مشکلاتی را هم دارد، اظهار داشت: برای مثال یک تابلو یا بنر بزرگ تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای مراکز گردشگری تهران در سطح شهر پیدا نمی‌کنید.

وی خواستار اختصاص سهمیه تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر برای معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری تهران شد و اظهار داشت: در شهر تهران ۲۶ اثر جهانی وجود دارد که همه دنیا آن را می شناسند.

وزیر میراث فرهنگی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی ۲ نوع گردشگری شهری و دانش‌آموزی به عنوان اقداماتی که می توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند، شد.


وی با اشاره به راهپیمایی های اخیر ملت ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود، عنوان کرد: همه طرفدار انقلاب، ولایت و ارزش‌های اصیل هستیم و از نظر سیاسی یکدست شده ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها