رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595860

واکنش نماینده دائم ایران در سازمان ملل به بیانیه انتقادی گروهی از کشورها : ایران از موفق‌ترین و بهترین نمونه‌های ارتقای حقوق زنان است

ساعت24-علی بحرینی گفت : ایران به طور جدی به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر متعهد بوده و برای ارتقای حقوق بشر مردم خود به ویژه زنان و دختران، فعالانه با شورای حقوق بشر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و سازوکارهای حقوق بشری تعامل خواهد داشت.

html>

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ژنو روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ در پاسخ به بیانیه مشترک گروهی از کشورها ذیل بحث عمومی ماده ۸ نشست ۵۱ شورای حقوق بشر گفت: از همان لحظه اول درگذشت خانم مهسا امینی، مقامات عالی‌رتبه ایران از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دستور بررسی جزییات این حادثه ناگوار را با فوریت و دقت صادر کردند. رئیس جمهور شخصا در تماس مستقیم با خانواده وی ابراز همدردی کرد و اطمینان داد که بررسی جدی، شفاف و کامل در مورد این موضوع انجام خواهد شد. مجموعه‌ای از اقدامات انجام شده است، از جمله ایجاد مکانیسم‌های تحقیقاتی زیر نظر دولت و قوه قضاییه، یافته‌های تحقیقات در حال انجام بزودی با شفافیت کامل منتشر خواهد شد.

بحرینی اضافه کرد: بر اساس چند اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است از حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز حمایت کند. با این حال، همانطور که رئیس جمهور ما نیز تأکید کرد، خشونت و بی نظمی مخل امنیت و آسایش مردم بوده و حقوق ملت را نقض می‌کند.
سفیر و نماینده دائم کشورمان در این نشست، گفت: در حالی که دولت در تلاش برای برقراری نظم عمومی و بررسی روند است، درخواست داریم تا از صدور اعلامیه یا بیانیه عجولانه توسط دیگران خودداری به عمل آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رویکرد دوگانه و گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست، جعلی و گمراه کننده یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق بشر است. تحریک به خشونت، سخنان نفرت انگیز، بی نظمی عمومی و تروریسم در هیچ جامعه‌ای پذیرفته نیست.

بحرینی اضافه کرد: ما از تلاش‌های واقعی برای حمایت از حقوق زنان و دختران قدردانی و استقبال می‌کنیم. ایران یکی از موفق‌ترین و بهترین نمونه‌های ارتقای حقوق زنان است و شاخص‌های مختلف، به خوبی، پیشرفت چشمگیر زنان ایرانی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، صنعت، اقتصاد و سیاست را نشان می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر متعهد بوده و برای ارتقای حقوق بشر مردم خود به ویژه زنان و دختران، فعالانه با شورای حقوق بشر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و سازوکارهای حقوق بشری تعامل خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها