رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595883

کرملین: منتظر تغییر موضع رئیس جمهور اوکراین میمانیم

ساعت24-سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه وارد بازی لفاظی‌های اتمی غرب نمی‌شود، گفت برای مذاکره با کی‌یف، منتظر تغییر موضع رئیس کنونی یا آتی اوکراین می‌شود.

html>

دستور «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای ممنوعیت هرگونه مذاکره با روسیه، با واکنش صریح کرملین همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که برای پیگیری مذاکرات با کی‌یف، منتظر تغییر موضع زلنسکی یا رئیس جمهور آینده اوکراین می‌مانند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در واکنش به گزارش‌های برخی رسانه‌های غربی درباره آزمایش احتمالی تسلیحات اتمی توسط روسیه، گفت مسکو وارد بازی لفاظی‌های اتمی غرب نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه ممکن است در نزدیکی اوکراین آزمایش‌های اتمی انجام دهد، توضیح داد: «روسیه قصد ندارد در در این لفاظی‌های اتمی که اکنون در رسانه‌ها و سیاستمداران غربی بسیار دیده می‌شود، شرکت کند».

پیش از این، نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که ناتو به کشورهای عضو هشدار داده که روسیه احتمالا در آینده نزدیک آزمایش‌های اتمی در مرزهای اوکراین و در دریای سیاه انجام بدهد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به همکاری نظامی با بلاروس اشاره کرد و گفت نیروهای روسیه در عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، همکاری نزدیکی با بلاروس دارند.

به نوشته ریانووستی، پسکوف در توضیح صحبت‌های «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس درباره مشارکت مینسک در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تصرحی کرد: «روسیه و بلاروس در چارچوب روابط اتحادیه و متحدان تعامل بسیار نزدیک دارند».

وی در این‌باره اضافه کرد: «شما می‌دانید که بلاروس متحد ما است؛ و این شریک ما است که با آن کشور اتحاد داریم. البته تعامل بسیار نزدیک در چارچوب روابط اتحادیه [روسیه و بلاروس] صورت می‌گیرد».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گزارش برخی رسانه‌ها در مورد اجبار کردن ارمنستان به عضویت در اتحادیه روسیه را رد کرد.

ریانووستی به نقل از پسکوف نوشت: «گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه ظاهراً به دنبال ورود ارمنستان به جمع اتحادیه روسیه و بلاروس است، یک مهمل‌بافی دیگر هستند».

این مقام روس روز گذشته نیز گفته بود گفت سودای کی‌یف برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو با اهداف ضد روسی بود که منجر به آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس شد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها