رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595890

جنبلاط: اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی تسلیم قدرت حزب الله شد

ساعت24-رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی تسلیم قدرت حزب الله درباره ترسیم مرزهای دریایی شد، گفت که لبنان از نظر دفاعی به حزب الله نیاز دارد.

html>

به نقل از سایت النشره، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان در مصاحبه با ال بی سی گفت: اسرائیل تسلیم قدرت حزب الله درباره ترسیم مرزهای دریایی شد. پهپادهای حزب الله و همچنین نیاز اروپا به گاز مفید واقع شد. لبنان از نظر دفاعی به حزب الله نیاز دارد اما بهتر است که نهاد دفاعی تحت نظارت دولت باشد. حزب الله از طریق تجربه ترسیم مرزهای دریایی ثابت کرد که در دیپلماسی مهارت دارد برای همین از این حزب می‌خواهیم درباره ترسیم مرزهای زمینی با سوریه نیز وارد عمل شود.

وی گفت: من امیدوارم که در اواخر حیات سیاسی‌ام شاهد یک لبنان جدید باشم که از طایفه‌گرایی سیاسی دور باشد. من در آخرین دیداری که با مسئولان حزب‌الله داشتم گفتم که امیدوارم وارد جنگ نشویم چراکه لبنان خسته شده است. اکنون می‌بینم که این آرزوی من درحال برآورده شدن است. من شخصاً مجدداً با حزب‌الله تماس خواهم گرفت یا غازی العریضی، نماینده خود را مأمور انجام این کار می‌کنم چرا که گفتگو در این شرایط ضروری است.

وی درباره انتخاب رئیس جمهور آتی لبنان گفت: من "میشل معوض" را نامزد مناسبی نمی‌دانم، او فرزند "رینیه معوض" رئیس جمهور فقید لبنان است و ما در شرایط کنونی رئیس‌جمهوری را می‌خواهیم که از طریق مذاکره به حل پرونده‌هایی بپردازد که بر سر آن‌ها اختلاف وجود دارد. من به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها و سعودی‌ها قطعنامه شماره ۲۴۲ درباره فلسطین را یادآوری می‌کنم. همچنین به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که گفت "روسیه به مرزهای اوکراین تجاوز کرده است" یادآوری می‌کنم که اکنون اسرائیل درحال تغییر ویژگی‌های کرانه باختری بوده و به جولان تجاوز کرده است.

جنبلاط گفت: چگونه با صندوق بین المللی پول همکاری داشته باشیم درحالی که شروط خود را به ما دیکته می‌کند. باید رئیس جمهوری داشته باشیم که در اقتصاد مهارت داشته باشد. همچنین باید صندوق ملی را برای حفظ درآمد حاصل از استخراج و فروش گاز ایجاد کنیم. من نگران این هستم که با نبود چنین صندوقی برخی از این پرونده سوءاستفاده کنند. باید رئیس جمهور و دولت کارآمدی برای توقف فروپاشی داشته باشیم.

وی گفت: انکار وجود حزب الله یک اشتباه است. ما مشکلات داخلی داریم که باید آن را حل کنیم. ما باید از دولت سوریه برای ترسیم مرزها دعوت کنیم. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قبلا اعلام کرد که مزارع شبعا و کفرشوبا لبنانی نیستند باید این مسئله از طریق ترسیم مرزهای زمینی ثابت شود.

جنبلاط گفت: من ارتباط مستقیمی با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ندارم و تنها در واتساپ با وفیق صفا، مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب الله درباره چگونگی پایان جنگ اوکراین و روسیه صحبت کرده‌ام.

وی تأکید کرد: من درباره روند ترسیم مرزهای دریایی خوش‌بین هستم. ما به آنچه نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در طول ۱۰ سال خواهان آن بود و میدان قانا و جدا کردن مرزهای زمینی و دریایی دست یافتیم.

جنبلاط گفت: تنها یک فرد به رغم مشکلات داخلی‌اش به لبنان توجه دارد و وی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها