رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595891

کرملین: روسیه سیاست واضحی در استفاده از تسلیحات اتمی دارد

ساعت24-سخنگوی کرملین گفت، احساسات در زمان بحث و گفت‌وگو درباره استفاده از تسلیحات اتمی نقشی ندارند و روسیه سیاست واضح و روشنی در استفاده از تسلیحات اتمی دارد.

html>

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین همچنین گفت: مسکو سیاست واضحی درباره استفاده از تسلیحات اتمی دارد.

اظهارات پسکوف کمی پس از آن مطرح شد که رمضان قدیروف، رهبر جمهوری خودمختار چچن گفت، روسیه باید از تسلیحات کم بازده اتمی علیه اوکراین استفاده کند.

پسکوف ادامه داد، دولتمردان و روسای مناطق روسیه حق بیان عقاید خود را دارند. این شامل قدیروف نیز می‌شود که در کارزار نظامی روسیه در اوکراین به میزان زیادی مشارکت داشته است.

وی افزود، با این حال این بدان معنا نیست که مقام‌ها می‌توانند احساسات خود را "حتی در شرایط دشوار" به این صورت بیان کنند.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات قدیروف را می‌توان به عنوان نمایش احساسات نامناسب تلقی کرد، گفت: در روسیه، استفاده از تسلیحات هسته‌ای بر اساس آنچه در دکترین مربوطه آمده، قابل اجراست. در اینجا هیچ ملاحظات دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد.

جدیدترین نسخه دکترین اتمی روسیه که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، بیان می‌کند که مسکو تنها در صورتی حق استفاده از تسلیحات اتمی را برای خود محفوظ می‌دارد که این تسلیحات یا سایر تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور باشند یا با تهدید وجودی از سوی تسلیحات متعارف وجود داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها